AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Hoe kan zo'n stuntelende man als Plasterk genoemd worden als eventuele premier?

Niet iedereen is zo als teflon Markie. Maar wie wil je dan @Steks Kim Putters misschien, maar geen Timmerfrans

Linkse grappenmakers zijn weer flink aan het klagen. Maar snappen hun niet dat dit is wat (meerderheid) mensen willen.

Hij lijkt mij wel iemand die achter de boodschap van Wilders staat, en het toch diplomatiek kan brengen.
Dat ben ik ook deels met je eens, maar ik vond hem nooit lekker uit zijn woorden komen en dat is denk ik wel een vereiste. En er kleeft misschien een schandaal aan hem wat betreft een patent dat onterecht volledig op zijn naam stond.

Dat ben ik ook deels met je eens, maar ik vond hem nooit lekker uit zijn woorden komen en dat is denk ik wel een vereiste. En er kleeft misschien een schandaal aan hem wat betreft een patent dat onterecht volledig op zijn naam stond.
Welk patent?

Interessant stukje over het patentgebeuren:

“Dat blijkt volgens hem ook uit de kwestie rond Plasterk. De voormalig onderwijsminister liet in 2018 een nieuwe kankerbehandeling vastleggen en registreerde zichzelf als ‘enig uitvinder’. Rondom het patent richtte hij een bedrijf op, dat hij vier jaar later voor 35 miljoen verkocht.

In maart onthulde dagblad NRC dat een belangrijke bijdrage aan Plasterks uitvinding van een onderzoeker van het Amsterdam UMC kwam. Toch kreeg het Amsterdam UMC geen cent van de opbrengsten: Plasterk betrok het octrooibureau van de universiteit er niet bij.

Het UMC gaat nu onderzoeken hoe dat heeft kunnen gebeuren, schreef NRC afgelopen vrijdag. De gang van zaken zou in elk geval niet de 'schoonheidsprijs' verdienen. Volgens Van Beynum kon Plasterk met de vinding aan de haal gaan 'nog voordat het Amsterdam UMC er zelf brood in zag'.” bron

Toen hij nog wetenschapper was fraudeerde hij overigens dus het is niet heel verrassend:

Dat ben ik ook deels met je eens, maar ik vond hem nooit lekker uit zijn woorden komen en dat is denk ik wel een vereiste.
Bij dat debat na zijn informateurschap kwam hij erg goed uit z'n woorden tegen Timmermans. :roflol:

Ik begrijp wel wat je bedoelt.

Bij dat debat na zijn informateurschap kwam hij erg goed uit z'n woorden tegen Timmermans. :roflol:

Ik begrijp wel wat je bedoelt.
Het is ook geen oordeel over zijn kwaliteiten. Hij doet me altijd denken aan een ingenieur bij ons, die heeft/had ook zo’n stuntelige aura om zich heen, maar ook beetje naïef of onschuldig. Onderwijl is het één van de meest gewaardeerde ingenieurs van ons bedrijf wereldwijd geworden.

Er zijn mensen die zo’n voorkomen ook voor zich kunnen laten werken. Louis Theroux kan dat bijvoorbeeld ook.

Het is ook geen oordeel over zijn kwaliteiten. Hij doet me altijd denken aan een ingenieur bij ons, die heeft/had ook zo’n stuntelige aura om zich heen, maar ook beetje naïef of onschuldig. Onderwijl is het één van de meest gewaardeerde ingenieurs van ons bedrijf wereldwijd geworden.

Er zijn mensen die zo’n voorkomen ook voor zich kunnen laten werken. Louis Theroux kan dat bijvoorbeeld ook.
Iemand zoals @Steks kan dat trouwens ook errug goed

Terug
Naar boven