AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Wat ik een onvermogen van Wilders begin te vinden is dat hij opnieuw denkt dat dit een keuze was geweest die goed zou vallen. Wilders is een heel ervaren politicus en wordt beschouwd als een vakman op veel punten maar hier slaat hij wel de plank mis. Dit had hij moeten weten of misschien wist hij het wel.
Dit is óók het gevolg van het feit dat mensen die met de PVV geassocieerd worden meteen op allerlei informele zwarte lijsten staan. Zeker capable hoogopgeleide mensen zijn heel goed in het rationaliseren van hun kudde-gedrag en weten (onbewust) maar al te goed welke gedragingen en meningen in hun carrriere en privé-omgeving de bedoeling zijn.

Een post als PVV bestuurder maakt je al snel tot persona non grata.

Het is misschien dom van haar of van de PVV om die term te gebruiken, maar ook erg makkelijk voor een ander om zo niet op de inhoud in te hoeven gaan. Al helemaal omdat de stemmers die de PVV zegt te vertegenwoordigen veel meer met de negatieve gevolgen van "replacement migration" te maken krijgen, dan de kiezers van de VVD, die plukken er vooral de vruchten van.

Nu heb ik ook niet het idee dat Faber een fantastische kandidaat is, maar de PVV heeft gewoon geen mensen met ervaring als wethouder of gedeputeerde.

Laatst bewerkt:
Dit is óók het gevolg van jet feit dat mensen die met de PVV geassocieerd worden meteen op allerlei informele zwarte lijsten staan. Zeker capable hoogopgeleide mensen zijn heel.goed in het rationaliseren van hun kudde-gedrag en weten (onbewust) maar al te goed welke gedragingen en meningen in hun carrriere en privé-omgeving de bedoeling zijn.

Een post als PVV bestuurder maakt je al snel tot persona non grata.

Het is misschien dom van haar of van de PVV om die term te gebruiken, maar ook erg makkelijk voor een ander om zo niet op de inhoud in te hoeven gaan. Al helemaal omdat de stemmers die de PVV zegt te vertegenwoordigen veel meer met de negatieve gevolgen van "replacement migration" te maken krijgen, dan de kiezers van de VVD, die plukken er vooral de vruchten van.

Nu heb ik ook niet het idee dat Faber een fantastische kandidaat is, maar de PVV heeft gewoon geen mensen met ervaring als wethouder of gedeputeerde.
Is ook wel slim van links. Door het stigmatiseren zal de aanwas van juiste kandidaten voor de PVV kleiner blijven. De prijs is simpelweg te hoog.

Is ook wel slim van links. Door het stigmatiseren zal de aanwas van juiste kandidaten voor de PVV kleiner blijven. De prijs is simpelweg te hoog.
Het is ook de schuld van Wilders en de PVV.

Je kan geen lid worden van die partij en inspraak hebben.
Wilders kiest zelf voor de toon en de woorden van hemzelf en zijn partijgenoten.

Het is ook de schuld van Wilders en de PVV.

Je kan geen lid worden van die partij en inspraak hebben.
Wilders kiest zelf voor de toon en de woorden van hemzelf en zijn partijgenoten.
Met alle bedreigingen die hij krijgt, zou je je kunnen afvragen in hoeverre je veilig lid kan worden van zo'n partij. Zeker als de gevens op straat komen te liggen, want datalek

En daarbij, de VVD heeft afgelopen jaar prachtig laten zien dat 'lid zijn' niets, maar dan ook echt helemaal niets zegt.

Met alle bedreigingen die hij krijgt, zou je je kunnen afvragen in hoeverre je veilig lid kan worden van zo'n partij. Zeker als de gevens op straat komen te liggen, want datalek

En daarbij, de VVD heeft afgelopen jaar prachtig laten zien dat 'lid zijn' niets, maar dan ook echt helemaal niets zegt.
Langzaam krijg ik het idee dat je iets hebt tegen de VVD. :D

Feit blijft dat niemand officeel inspraak heeft of dat er een formele organisatie is. Ook al kan je best zeggen dat bij andere partijen er partijbaronnen, partijkader of een inner cirlcle is die veel meer macht heeft of gedaan krijgt.

De PVV blijft een rare constructie en het is niet zo dat Geert Wilsers voor deze constructie heeft gekozen uit veiligheidsoverwegingen. Hij zal wel naar de LPF gekeken hebben.

Valt mee. Ik kan mij redelijk vinden in wat de VVD roept, alleen niet in wat de VVD doet
Dat had ik bij het CDA altijd en keer op keer bleek ook uit onderzoek dat de stemmer afkwam op het mooie praatje, maar dat de leden en al helemaal het partijkader veel progressiever was.

Dat had ik bij het CDA altijd en keer op keer bleek ook uit onderzoek dat de stemmer afkwam op het mooie praatje, maar dat de leden en al helemaal het partijkader veel progressiever was.
Ik roep al jaren dat het gaat om wat ze doen. Luister dan ook eens naar oma 😝

Ik roep al jaren dat het gaat om wat ze doen. Luister dan ook eens naar oma 😝
Ik zat die Tegenlicht docu te kijken die @BB_ noemde in het TV-topic. Mooi fragment van Wilders die Timmermans aanviel over het Eigen Risico in de zorg. Wilders maakte terechte punten, legde de kloof tussen de technocraat Timmermans en de burger in het nauw mooi bloot en had een paar rake uitspraken.

Hij kwam niet met een alternatief en in het hoofdlijnenakkoord staat ook niet dat het Eigen Risico snel verdwijnt (het wordt in stappen afgebouwt naar minder en niet naar 0, iirc).

Dus, wat "doet" Wilders dan eigenlijk?

Ik zat die Tegenlicht docu te kijken die @BB_ noemde in het TV-topic. Mooi fragment van Wilders die Timmermans aanviel over het Eigen Risico in de zorg. Wilders maakte terechte punten, legde de kloof tussen de technocraat Timmermans en de burger in het nauw mooi bloot en had een paar rake uitspraken.

Hij kwam niet met een alternatief en in het hoofdlijnenakkoord staat ook niet dat het Eigen Risico snel verdwijnt (het wordt in stappen afgebouwt naar minder en niet naar 0, iirc).

Dus, wat "doet" Wilders dan eigenlijk?
Wanneer heeft wilders de kans gekregen iets te doen? Zelfs nu hij zoveel stemmen krijgt, krijgt hij niet de kans die hem toebehoord.

Dat snap ik, maar roepen vanaf de zijlijn is niet echt “iets doen”. Maar ik ben benieuwd wat ze de komende tijd kunnen laten zien.
Eens, maar de dealtjes van Rutte hebben er uiteindelijk ook voor gezord dat er veelal niets gedaan is of geen echte keuzes gemaakt zijn. Nu is dat in het huidige politieke landschap ook niet makkelijk, laat ik dat er wel bijzeggen.

Eens, maar de dealtjes van Rutte hebben er uiteindelijk ook voor gezord dat er veelal niets gedaan is of geen echte keuzes gemaakt zijn. Nu is dat in het huidige politieke landschap ook niet makkelijk, laat ik dat er wel bijzeggen.
Is dat ten nadele van de hardcore VVD stemmer?

Wanneer heeft wilders de kans gekregen iets te doen? Zelfs nu hij zoveel stemmen krijgt, krijgt hij niet de kans die hem toebehoord.
Hij heeft nu de kans.

Maar ook in dat debat-fragment kwam hij niet met een alternatief beleid. Timmermans noemde iig het op termijn afbouwen van Eigen Risico en halveren van de armoede. Het algemene punt was dat populisten vaak (ook) niet met (realistische) oplossingen komen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven