Fitness Seller

Twenty6's Voedingsschema

Twenty6

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
77kg
Hallo allemaal

Nu ramadan voorbij is wil ik beginnen met een goede voedingsschema
ik Train al bijna 2 jaar, zonder voedingsschema,
Ik merk gewoon dat ik niet meer mijn doel kan behalen met alleen sporten omdat ik niet goed eet.

Snoepjes Cola Fanta Chocola Taart gebakjes zulke dingen eet ik allang niet meer, maar ik eet ook niet regelmatig. Er zit geen regelmaat in mijn voeding soms eet ik 5 uurtjes niks, ik denk ook dat ik daarom niet afval en juist aankom omdat ik s'avonds dan wel hele maaltijden naar binnen werk.

Eerst even mijn leeftijd lengte gewicht & vetpercentage:
Leeftijd: 19jaar
Lengte: 168cm
Gewicht: 75kilo
Vetpercentage: 21.9%

( Vetpecentage heb ik berekend via dit website: http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Uitkomst:
Vetpercentage 21.9%
Aantal kilo vet: 16,4 kg
Vetvrije massa: 58.6 kg
)

"(snelle trainingsschema)
Ik train 3x perweek:
Altijd Buikspieren en Cardio(na KT) halfuurtje hardlopen 8km/h
Maandag: Biceps, Rug, onderarmen pols etc.
Woensdag: Tricpes, Borst, vleugel
Vrijdag: Schouders, benen, onderarmen pols etc."

Ik heb al de voedingsschema Excel bestand bekeken en wil die ook wel gebruiken alleen plaats ik even een voedingsschema hier om te kijken of het dan wel goed gaat. (moet ik nou de Harris-Benedict methode gebruiken of Kath?)

Ik wil dus nu eerst afvallen qua vetpercentage, Cutten ? daarnaast wil ik ook beginnen met WheyShake maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee.

ik sta ongeveer altijd om 10 uur op

10:00
1x Appel
2x Ei gekookt
200g Havermout of Cheerios ?
2 beker Volle melk (mengen)

12:00
Kipfile beleg
Appel
Kwark Mager
sinaasappelsap

14:00
Walnoten
kwark(mager)
Zalm in blik
Appelsap

16:00
Aardappelen
60 gram kipfilet
Whey proteine ?

17:00 - 19:00 Fitness

+ - 20:00 (~~ na fitness)
Gehakt
Whey proteine
Appel

Volgens www.Swole.me is mijn doel 2380 kcal om vet te verliezen. Ik wil dus 4 a 5 kilo vetverliezen, ongeveer 15% vetpercentage. Ik vind het heel erg moeilijk om een voedingsschema te maken. Ik weet ook helemaal niet hoeveel gram nou zo'n kipfilet beleg is..

Eerst raad ik even aan om dit te lezen als je dat nog niet gedaan hebt:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Je snapt natuurlijk wel dat het vet% berekenen d.m.v een site niet heel accuraat is ;).
Als je je vet% wilt verlagen en zo min mogelijk spiermassa verliezen dan heet het idd cutten.

Opmerkingen voedingsschema:
- Eerlijk gezegd ken ik Cheerios niet.. dus hier kan ik niet over oordelen. Ik zelf eet brinta met +- 40 gram whey en halfvolle melk in de morgen. Havermout en brinta zijn volgens mij het beste (complexe koolhydraten etc.)
- Probeer de volle melk te vervangen door magere / halfvolle melk.
- Sinaasappelsap en appelsap bevatten over het algemeen redelijk veel suikers.. maar ik kan dit niet beoordelen omdat je er de hoeveelheden niet bij hebt gezet (1 glas 2 glas etc.)
- Magere kwark kun je beter voor het slapen eten.. dit omdat Magere kwark langzame eiwitten bevat.

Over de wheyshakes.. ik gebruik ze altijd na het fitnissen omdat het snelle eiwitten zijn. Hierdoor krijgen mijn spieren na het sporten meteen weer genoeg eiwitten. Tevens gebruik ik whey in de morgen (bij de brinta). Dit omdat ik eiwitten nodig heb in de morgen omdat ik tijdens mijn slaap geen eiwitten heb binnen gekregen. (Whey heeft snelle eiwitten waardoor ik de eiwitten weer snel opneem wat nodig is in de morgen ;))

Ok, ik hoop dat ik wat heb kunnen helpen, Good luck :)

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor je reactie

Via site opmeten is niet accuraat nee maar ik denk dat ik rond 20% vet heb
Volle melk wordt halfvolle

En de havermout moet ik mengen met dat halfvolle melk (koken)
Sinaasappelsap en appelsap drink ik 1 glas altijd

En de magere kwark hoeveel moet je er eigenlijk van eten voor het slapen niet het hele bakje denk ik ? Ik heb eentje gehaald met aardbeismaak er staat 0% vet en natuurlijke suikers , van de albert Heijn is dit goed of moet ik echt Kwark halen zonder smaak enz?

Is verder het schema goed?
ik denk dat ik in de schema nog een paar moet wijziggen, Minder vet en meer Eiwitten maar daar heb ik wel beetje moeite mee, weten jullie misschien voeding waar veel Eiwitten in zit? (geen Varken/gelatine aub :) )

en ik heb ook moeite met de Grammen enz? hoe moet ik weten hoeveel gram 1 plak kipfilet is?
Wegen jullie alles eerst af ?

Na het fitnessen is het meestal 8 of 7 uur , is het verstandig dan nog even bijvoorbeeld Kipfilet of Gehakt op te eten ?

Ow ja ik ben gek op Kaas, Witte kaas en Goudse kaas dit kan toch wel gewoon in de voeding :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven