XXL Nutrition

Twijfels over mijn macro's

Bezoekers in dit topic

Pewe

Novice
Lid geworden
29 jul 2017
Berichten
23
Waardering
1
Lengte
1m76
Vetpercentage
10%
Hallo daar ik ben sinds vorige week klaar met mijn cut van ong 1800 kcal en eiwitten altijd op 180 - 200 gehouden en met succes.

Mijn eiwitten zijn altijd zo hoog, want ik train 5-6 keer per week.
Maar ik heb een second opinion erbij gehaald en hij zette mij op een 2640 kcal dieet gelijk naar de cut op 110 gram vet waarvan 47 gram verzadigd met veel kaas, en 600 - 700 ml melk per dag waarvan 500 volle melk etc 50 gram pure chocola, 60 gram chocolade cornflakes, eetlepel pindakaas.

De macro's daarvan waren

110 gram vet per dag
180 gram eitwitten
240 carbs
(2670 kcal)
En ik merk dat ik al na 1 week gewoon wat dikker begin te worden en hij zegt dat het ik naar hem moet luisteren en ik merk gewoon dat dit niet goed is voor mijn lichaam.

Dus mijn vraag is het volgende.

Ik heb zelf een beetje lopen puzzelen met de macro's en kwam hierop uit qua voeding wat denk ik goed is.

173 gram eiwitten per dag
286 carbs per dag
81 gram vetten per dag waarvan 25 verzadigd, heb de kaas eruit gehaald en melk verminderd en alleen magere melk nog.

(2640 kcal)

Mijn vraag is of dit goed is voor gewichtscontrole en behoud, mijn grootste concern is de carbs aantallen.

Ik ben 20 jaar oud en 1.76 en 71/ 72 kilo en sport vaak.

Dus graag jullie mening of ik het goed doe.
 
Hij zegt dat het komt omdat ik depleted was en nu ineens 2-3 kilo aan ben gekomen... maar ik heb zo'n mijn twijfels en dat het vooral vocht is en maaginhoud omhoog gaat zegt hij..
 
Het is simpel. Kom je aan dan eet je meer dan je verbruikt. Of het nu eiwitten koolhydraten of vetten zijn.
Als je aankom op zijn dieet eet ej dus meer dan je verbruikt.

Meestal wordt gehanteerd
2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW
rest koolhhydraten.

Maar als jij meer eiwitten of koolhydraten of vetten eet maakt dat echt niet uit. Het gaat om het totaal aantal kcal.
 
Hij zegt dat het komt omdat ik depleted was en nu ineens 2-3 kilo aan ben gekomen... maar ik heb zo'n mijn twijfels en dat het vooral vocht is en maaginhoud omhoog gaat zegt hij..
Dat klopt wel. Als je in ene meer gaat eten kan je inderdaad in de eerste week veel aankomen en daarna over de tijd weer gelijk blijven.
Maag/darminhoud doet veel en in eerste instantie kan je ook wat vocht vasthouden.
 
Snap niet dat hij je meteen van 1800 naar 2600 zet. Ik had dit in een paar weken verhoogd.
 
Snap niet dat hij je meteen van 1800 naar 2600 zet. Ik had dit in een paar weken verhoogd.
En ook gelijk met chocola, choco cornflakes heel veel melk en kaas etc.
 
Wie is die pipo?:)
 
Back
Naar boven