Fitness Seller

UB/LB vierdaags schema

• Topic Starter Topic Starter
And I just keep on amazing:D

??? ??? ??? Eerst doe ik te veel isolatie, dan weer te weinig. Ik laat het zo en kijk wel hoe het gaat (nog wat kleine aanpassingen hier en daar). Ik train bijna 5 maanden, waarvan laatste maand heel weinig ivm blessure. Ik ben 1.85 en weeg 85 kilootjes. Trouwens weinig rug? Vergeet niet dat de rug bij het deadliften flink aangepakt wordt en bij het squaten moetie ook meewerken. Dat zit wel goed denk ik hoor. Daarnaast zou ik bij beide UB dagen een triceps en een biceps oefening kunnen doen (b.v skullcrushers erbij en preacher curls oid).

:roflol: , mooi man een mannetje die 5mnd traind gaat mij de les lezen.

Maar idd als je net traint moet je je lichaam niet te zwaar belasten !!!
Als het dan ook om die rede was zou ik niets zeggen maar je benen pak je wel hard aan ???

Maar vegeet niet dat je rug ( net als benen ) uit 3 te trainen onderdelen bestaat jochie.
onder, boven en je Lats ,.......Als ik jou was zou ik er een oef ( of meerdere ) bij nemen. Dat geld tevens voor bi- en triceps

Wil je niet kleineren hoo r, 't zijn maar tips ;)
Suc6 iig

Als je me wilt kleineren moet je beter je best doen:P. :jk: Deadlift onderrug (erector spinae), BOR voor de lats en boven... wat dacht je van MP en behind neck press??? Volgens mij pak je de rug daar toch wel aardig mee:). En als je het hebt over de trapezius, zie LB.

Zoals XX al zegt; het zijn tips, je moet er zelf ook een beetje achter komen wat je het prettigste vindt trainen.

Een goed schema betekent niet gelijk veel resultaat, en met een slecht schema krijgen mensen het soms ook voor elkaar veel progressie te boeken.

Zou trouwens volgorde bij trainingen wat veranderen, dus de eerste UB training met BOR, de 2e met fly's, de volgende week eerst MP, dan bench, etc...
Ook voor LB; beetje afwisselen tussen goodmorning, deadlift en squat en zo.

Al wat beter met de pols?

Als je me wilt kleineren moet je beter je best doen:P. :jk: Deadlift onderrug (erector spinae), BOR voor de lats en boven... wat dacht je van MP en behind neck press??? Volgens mij pak je de rug daar toch wel aardig mee:). En als je het hebt over de trapezius, zie LB.

Wat jij wilt :D
Let wel op dat je geen ongelijkmatige groei krijgt !! dus een grote borst en een bvb rug die achterloopt :D ( geloof mij ik heb ze al zat gezien ; " tja Rug , die spiergroep haat ik daarom pak ik 'm lekker compound mee ipv een iso oefening meer te pakken " Dus mocht iets achter geraken werk er dan meteen aan zodra je dat ziet ;)

Ik train reeds 9 jr en heb een specifieke opl gedaan voor Fitness-/BB-instructeur / personal traininer van 4 jr en ook 5 jr gewerkt als instructeur ,....
Niet om op te scheppen maar ik weet dus wel een beetje van de zaken als het op trainen aan komt ;) Vandaar dat ik je ook de tip geef om er voor rug 1/2 oefening erbij te pakken bvb ; Hyperextensions als we het over je onderrug hebben :D

Nogmaals suc6 verder !! ;)

Zoals XX al zegt; het zijn tips, je moet er zelf ook een beetje achter komen wat je het prettigste vindt trainen.

Een goed schema betekent niet gelijk veel resultaat, en met een slecht schema krijgen mensen het soms ook voor elkaar veel progressie te boeken.

Zou trouwens volgorde bij trainingen wat veranderen, dus de eerste UB training met BOR, de 2e met fly's, de volgende week eerst MP, dan bench, etc...
Ook voor LB; beetje afwisselen tussen goodmorning, deadlift en squat en zo.

Al wat beter met de pols?

Trainingsvolgorde wissel ik standaard af (de ene keer eerst mn borst, dan rug, dan weer andersom etc). Met mn pols gaat het aardig goed. Heel af en toe wat last van, maar dat zal de komende weken wel weg gaan:).

Wat jij wilt :D
Let wel op dat je geen ongelijkmatige groei krijgt !! dus een grote borst en een bvb rug die achterloopt :D ( geloof mij ik heb ze al zat gezien ; " tja Rug , die spiergroep haat ik daarom pak ik 'm lekker compound mee ipv een iso oefening meer te pakken " Dus mocht iets achter geraken werk er dan meteen aan zodra je dat ziet ;)

Ik train reeds 9 jr en heb een specifieke opl gedaan voor Fitness-/BB-instructeur / personal traininer van 4 jr en ook 5 jr gewerkt als instructeur ,....
Niet om op te scheppen maar ik weet dus wel een beetje van de zaken als het op trainen aan komt ;) Vandaar dat ik je ook de tip geef om er voor rug 1/2 oefening erbij te pakken bvb ; Hyperextensions als we het over je onderrug hebben :D

Nogmaals suc6 verder !! ;)

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar ik wil m'n rug juist ff niet te hard aanpakken. Om een of andere rare reden heb ik er de laatste tijd wat last van (de onderrug). Daarom wil ik hem niet te hard aanpakken. Eerst rustig aandoen zodat ie wat kan wennen. En idd, als mn rug gaat achterlopen pas ik sowieso mn schema aan:).

Trainingsvolgorde wissel ik standaard af (de ene keer eerst mn borst, dan rug, dan weer andersom etc). Met mn pols gaat het aardig goed. Heel af en toe wat last van, maar dat zal de komende weken wel weg gaan:).

.

In een UB/LB split moet je niet in spiergroepen maar in bewegingen denken;).

Dat zal vast:P.

Reken maar van ja!

jah het was tog evenveel push en pull dat moet gelijk zijn tog ?

Dat geldt niet alleen voor een UB/LB split...

Het boeit sowieso niet, zolang je schema maar klopt. Altijd eerst comp dan iso en gewoon steeds de volgorde voor de rest wisselen. Dan komt het wel goed:) (of je dan denkt in push/pull of spiergroepen, mja komt op hetzelfde neer).

Met bepaalde bewegingen pak je toch bepaalde spiergroepen; iedereen weet welke spieren je bij wat voor beweging doet, dus imo maakt het vrij weinig uit hoe je het indeelt.

Dit is min of meer waar, maar als je Close Grip BP doet of lockouts, pak je toch veel meer je triceps aan dan met bijvoorbeeld Lying Dumbbell Presses.

Terug
Naar boven