MuscleMeat

UB/LB vierdaags schema

• Topic Starter Topic Starter
Ik had al aangegeven dat ik niet op de volgorde gelet had (goed lezen he;)). Compound voor iso, dat snap iedereen toch.

Ma UB
BB Close grip benchpress 10/8/8/6
DB Flyes (flat) 10/8/8/6
DB Flyes (incline) 10/8/8/6
BB Shrugs 10/8/8/6
BB Military press 10/8/8/6
DB Lateral raises 2*8
DB One arm triceps extensions 2*8
DB Curls 2* 8
Hammer Curls 2*8

Di LB
BB Straight Leg Deadlift 10/8/8/6
BB Bent over rows 10/8/8/6
Cb Front Pulldown 2*8
BB Hack Squat 10/8/8/6/6
Seated Leg Curls 2*8
Db Calf Raises 2*8
DB side bends 2*8
Weighted crunches 15/10/10/10/10/10/25

Do UB
DB benchpress (flat) 2*8
DB Benchpress (incline) 2*8
BB Benchpress (incline) 10/8/8/6
BB benchpress (flat) 10/8/8/6
BB Behind neck press 10/8/8/6
DB shrugs 10/8/8/
DB Lying Rear Lateral raises 2*8
DB Curls 2*8
BB Preacher Curls 2*8
DB One arm triceps extensions 2*8

Vr LB
BB Squat 10/8/8/6/6
BB Deadlift 10/8/8/6
DB Bent over row 10/8/8/6
Cb Rear Pulldown 2*8
Lying Leg Curls 2*8
DB Reverse Calf Raises 2*8
DB side bends 2*8

Oke, verkeerd gelezen, was wel erg onoverzichtelijk dan :)
Over je schema:
- Minder borst (flyes eruit gooien), 2e UB doe je ook errug veel.
- Shrugs is niet noodzakelijk, zeker niet als je de volgende dag deadlift+rows doet.
- Mogen nog wel wat chins bij
- Als je schema te lang wordt zou ik een groot deel van de buik oefeningen er ook uit gooien, je zal al lang genoeg bezig zijn met de rest..

Ja borst is eigenlijk wel erg veel ja, maar flyes d'r uit!? Kan beter DB presses minderen denk ik of niet? Chins kan ik niet doen, want ik kan me nergens aan op trekken (train thuis). En buik doe ik idd alleen als ik daar genoeg tijd voor heb:cool:

Ja tis een, laten we zeggen, verkapt UB/LB:P. Maar ik vind het gewoon prettig om BOR's en DL's op 1 dag te doen, dus vandaar.

Na 26 posts zie ik nog geen goed schema, beter ga je ff lezen/leren.

Back to basics

Veel te hoog voluma voor borst. Je kan beter elke UB-training min of meer een evenwicht zoeken tussen Push en Pull of de ene UB-training net wat meer Push dan en dan de volgende omgekeerd.
Wat ik altijd in gedachte hou bij een UB-training is dat dit er in moet zitten:
OH-press, Chins, een BP-variant en een Row-variant.
Doe die oefeningen zwaar, plus nog een beetje isolatie en dan zit je goed voor je UB.
Mijn LB-trainingen vind ik k*t en ik ben volop aan het lezen om die te verbeteren, dus daar wil ik je nog geen advies over geven:).
Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik ben nu bezig om het wat aan te passen. Flyes wil ik er iig niet uit gooien, dus dumbbell presses heb ik geschrapt. Ik probeer nu wat met push/pull verdeling.

Edit: Ik heb nu bij beide UB dagen 2 sets triceps/biceps, omdat ik denk dat het dan mooi verdeeld is over de week. Is het beter om gewoon 1 x 3 sets biceps te doen en andere dag triceps? Of wel beide dagen biceps/triceps, maar dan de 1 wat zwaarder en de ander wat lichter?

Laatst bewerkt:
flyes erin laten als je borst niet goed reageert op benchpresses of db presses. dan kan het zijn dat ze van flyes wel goed groeien maar doe dan wel db flyes en zwaar tussen de 4 en 8 reps

Dat is ook precies de reden dat ik liever dumbbells bp schrap en flyes erin laat.

Dat is ook precies de reden dat ik liever dumbbells bp schrap en flyes erin laat.
veel groote bodybuilders doen dus ook flyes als 1e of 2e oefening puur omdat het meer massa aanzet op je pecks vergeleken bij presses

eingelijk is benchpress maar een opschep oefening van moet je zien hoe veel ik druk en dan kijk je naar hun borst en dan denk je van ??? weet je wel ;)

ik doe bvb liever flyes van 25kg per db dan dat ik 100kg kan bankdrukken mijn top is trouwens 80kg.

dumbbell presses geschrapt, flyes reps anders, CB pulldowns naar UB (waarom die bij LB stonden snap ik zelf ook niet:P), triceps extensions op Ma verwijdert, want met close grip bp train je die ook al (en MP voel ik ze ook), hammer curls d'r uit, en de volgorde wat aangepast.

Ma UB
BB Shrugs 10/8/8/6
DB Flyes (flat) 8/6/6/4
DB Flyes (incline) 8/6/6/4
BB Close grip benchpress 10/8/8/6
BB Military press 10/8/8/6
CB Pulldown (front) 2*8
DB Lateral raises 3*8
DB Curls 3* 8

Di LB
BB Straight Leg Deadlift 10/8/8/6
BB Bent over rows 10/8/8/6
BB Hack Squat 10/8/8/6/6
Seated Leg Curls 2*8
Db Calf Raises 2*8
DB side bends 2*8

Do UB
DB shrugs 10/8/8/6
BB Benchpress (incline) 10/8/8/6
BB benchpress (flat) 10/8/8/6
BB Behind neck press 10/8/8/6
CB Pulldown (rear) 2*8
DB Lying Rear Lateral raises 2*8
DB One arm triceps extensions 3*8
BB Preacher Curls 2*8

Vr LB
BB Squat 10/8/8/6/6
BB Deadlift 10/8/8/6
DB Bent over row 10/8/8/6
Lying Leg Curls 2*8
DB Reverse Calf Raises 2*8
DB side bends 2*8

ik vind het persoonlijk een mooi schema. goed voor massa;)
alleen zou ik minder sets voor je buik doen of helemaal weg laten. en een rug oef er exta bij in gooien chins of een lat pulldown

Buik oefeningen doe ik toch alleen als ik daar nog tijd voor/zin in heb:P. Pulldowns zitten er al in:thumbs:

Buik oefeningen doe ik toch alleen als ik daar nog tijd voor/zin in heb:P. Pulldowns zitten er al in:thumbs:
oeps overheen gekeken ghehe net schema hoor ;)

het gaat er ook om wat jij lekkere oefeningen vind en je hoefd je helemaal niet aan die ub/lb principes te houden. als je namelijk echt voor massa gaat vind ik die ub/lb principes maar onzin;)

Eindelijk iemand die net zoals ik denkt, bedankt:D.

oeps overheen gekeken ghehe net schema hoor ;)

het gaat er ook om wat jij lekkere oefeningen vind en je hoefd je helemaal niet aan die ub/lb principes te houden. als je namelijk echt voor massa gaat vind ik die ub/lb principes maar onzin;)
Enerzijds ben ik akkoord. Als je het zelf leuk vindt, train je zoals je wilt en kies je zelf in hoeverre je de raad van anderen opvolgt.

Maar de principes van UB/LB zijn er ook niet voor niks. Het is de bedoeling dat je in elke training toch zoveel mogelijk spiermassa moet proberen aan te spreken, om zo meer hormonen aan te maken. Dus als je bevoorbeeld op een bepaalde dag alleen maar schouders en borst gaat doen, dan ga je weinig spiermassa aanspreken, wat in mijn ogen niet echt ideaal is voor massa.
Al is dit mijn mening maar;)

Enerzijds ben ik akkoord. Als je het zelf leuk vindt, train je zoals je wilt en kies je zelf in hoeverre je de raad van anderen opvolgt.

Maar de principes van UB/LB zijn er ook niet voor niks. Het is de bedoeling dat je in elke training toch zoveel mogelijk spiermassa moet proberen aan te spreken, om zo meer hormonen aan te maken. Dus als je bevoorbeeld op een bepaalde dag alleen maar schouders en borst gaat doen, dan ga je weinig spiermassa aanspreken, wat in mijn ogen niet echt ideaal is voor massa.

je hebt wel gelijk iedere training zou mininmaal 1 grote spiergroep aan te pas moeten komen;)

Wat dat betreft is mijn schema zo wel goed ingedeeld imo. Wat denk jij?

Terug
Naar boven