MuscleMeat

Uitslag bloedtest Oktober van Jimbo en vraag.

Bezoekers in dit topic

Jimbo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2003
Berichten
1.002
Waardering
0
Hey hier voor de geinteresseerde onder ons de uitslag van mijn bloedtest die ik in Oktober heb gedaan. Alles valt in de waarden behalve mijn FSH (vrouwlijk hormoon) en mijn LH is erg laag.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Misschien een stomme vraag maar kan je ongeveer aan die uitslagen zien of je gevoellig bent voor sterke androgenen middelen of juist andersom.

En aangezien ik heel weinig vrouwlijk hormoon in mijn lichaam heb (lager dan een gemiddeld persoon) maak ik dan juist wel of géén kans op gyno ..

Greetz Jimbo!
 
(he jimbo dan moeten we maar afspreken dat jij voortaan de vrouw bent en niet ikke oke :D )
 
jimbo zei:
Hey hier voor de geinteresseerde onder ons de uitslag van mijn bloedtest die ik in Oktober heb gedaan. Alles valt in de waarden behalve mijn FSH (vrouwlijk hormoon) en mijn LH is erg laag.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Misschien een stomme vraag maar kan je ongeveer aan die uitslagen zien of je gevoellig bent voor sterke androgenen middelen of juist andersom.

En aangezien ik heel weinig vrouwlijk hormoon in mijn lichaam heb (lager dan een gemiddeld persoon) maak ik dan juist wel of géén kans op gyno ..

Greetz Jimbo!

Ziet er goed uit bro :) Een verstandig iemand :)
 
jopiepoekie zei:
(he jimbo dan moeten we maar afspreken dat jij voortaan de vrouw bent en niet ikke oke :D )

Ghehe als je de tabel eens voor de gein bekijkt zal je zien dat mijn FSH te laag is, niet te hoog, dus minder vrouwlijk hormoon. Maar ik ben dus benieuwd naar een antwoord van iemand.
 
ja mag ik ook eens de gever zijn en niet altijd de nemer??

;)

Had het idd verkeerd gelezen dude!
 
Beetje vaag want de minimumwaarde voor test is 12 of 13 en hier is het 5???????
 
min en max waardes verschillen een beetje van labo tot labo. ik weet niet of fsh vrouwelijk hormoon voorstelt, maar te weinig vrouwelijk hormoon is ook eerder slecht dan goed. ik heb ooit een reportage gezien van een man in amerika die geen vrouwelijk hormoon aanmaakte. en die vooral problemen had op niveau van beenderen. hij was ook onvruchtbaar en niet seksueelaktief. nu krijgt hij pleisters met een beetje vrouwelijk hormoon en al zijn problemen waren opgelost behalve dat hij onvruchtbaar blijft. het kwam er op neer dat je vrouwelijk hormoon nodig hebt. zonder kun je ook niet.
 
follikel stimulerend hormoon :) daar staat fsh voor.
 
Het zorgt samen met LH ervoor dat je lichaam testosteron gaat aanmaken, simpel gezegd.
 
DUTCH BUSTER zei:
ck niet getest ????

en fsh is geen vrouwlijk hormoon....
*hmz* m`n huisarts zei dat dat iets met vrouwlijk hormoon te maken had.


soulreaver zei:
follikel stimulerend hormoon daar staat fsh voor.
Het zorgt samen met LH ervoor dat je lichaam testosteron gaat aanmaken, simpel gezegd.
Die zijn beiden bij mij laag, en FSH zelfs onder het gemiddelde, is het ernstig dokter soulreaver? :D
 
Research:

De geslachtelijke ontwikkeling van de man en de vrouw wordt vanuit de hypothalamus geregeld. Tot de puberteit wordt een kleine hoeveelheid hypofyseotroop hormaan afgegeven, dat in de kypofysevoorkwab de aanmaak van gonatrope hormonen regelt. dit zijn 2 aparte hormonen: LH (luteiniseringshormoon) en FSH (follikel stimulerend hormoon), worden bij de man als de vrouw geproduceerd. FSH stuurt in de geslachtsklieren de groei van de zaadcellen, respectievelijk de eicellen.

LH heeft een stimulerende invloed op de geslachtshormoonproducerende cellen in de testes en de ovaria .

Bij de man stimuleert FSH de ontwikkeling van de testis en de vorming van het sperma.

Is er iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen wat het nou precies inhoud dat mijn FSH en LH laag zijn en wat zijn de voor en/of nadelen daarvan?
 
eigenlijk zou je dat aan je dokter moeten vragen. of laat uw spermakwaliteit is bepalen in een fertiliteitskliniek. volgens jou artikel zou er daar een probleem kunnen zijn. ik zeg wel : kunnen.
 
skydirk zei:
eigenlijk zou je dat aan je dokter moeten vragen. of laat uw spermakwaliteit is bepalen in een fertiliteitskliniek. volgens jou artikel zou er daar een probleem kunnen zijn. ik zeg wel : kunnen.

Oorzaken die je zaadcellen(vruchtbaarheid) kunnen verslechten:

- Warmte
- Vitamine C
- Frequentie van zaadlozing

Ik ben altijd warm van mezelf, Gebruik veel Vitamine C, en er wordt aangeraden/het beste is 2 tot 3 zaadlozingen per week (nou dat is voor mij op een dag als ik met mijn vriendin ben).

Maar het gaat er nu ff niet om of ik vruchtbaar ben ja de nee, het gaat er nu om of er wat extra`s te zeggen valt over externe hormoon toedienning. Zal het goed aanslaan of juist niet, gyno mogelijk ja/nee, liever sterk androgeen middel of juist niet etc ...
 
FSH is geen vrouwelijk hormoon. De rol van FSH in mannen is nagenoeg onbekend. In vrouwen kan het stimulatie geven van het acoïtusuele hormoon progesterone uit de follikels, maar mannen hebben geen follikels en maken hun progesterone in de lever en bijnieren onder invloed van androstenedione.

Dat je FSH laag is zegt niets over je vrouwelijk hormonen, daarvoro moet je waarden als estrone en estradiol laten testen. Als we theoretisch verder bouwen en we zouden zien dat estrone en estradiol laag zijn, dan is de meest waarschijnlijke oorzaak lage of slecht werkende aromatase, dus ben je minder gevoelig voor gyno.

Je reactie op androgenen is nagenoeg niet te schatten uit deze waarden. Dit kun je eigenlijk maar testen door te vergelijken met andere mensen die eenzelfde testosterone en DHT waarde hebben, hoe je reageert op androgene kenmerken. Veel lichaamsbeharing, diepe stem, snelle spiergroei etc zijn allemaal kenmerken. ALs je die hebt dan is dat waarschijnlijk door hoog testosterone. Als je testo en DHT toch gemiddeld of laag staan en je hebt toch die karakteristieken, dan reageer je blijkbaar heel goed op androgenen
 
Bedankt Big Cat :thumb:
Vind het fijn dat er iemand op dit board is die tenminste een antwoord kan geven.
 
jou vraag jimbo, zou eigenlijk moeten gesteld worden aan een dokter. het is normaal dat er bijna niemand hierop kan antwoorden. alleen diegenen hier op het forum die wetenschappelijke basis hebben, kunnen je een antwoord geven. als ik mijn bloedwaarden laat meten en er klopt iets niet, vraag ik uitleg aan mijn dokter. daarom doe je het toch. en wat die vruchtbaarheid betreft. er zijn veel mensen die gezond leven, vitaminen slikken, frekwente zaadlozing hebben en toch onvruchtbaar zijn. en het verergert nog. oorzaak waarschijnlijk het milieu en de pesticiden.
 
Goedemorgen skydirk :hello:

Dat verhaaltje van Big Cat is wetenschappelijk genoeg voor mij. De vraag van mij was of iemand kon zien aan de hand van mijn bloedwaarden of ik op bepaalde middelen beter zou reageren.

Na een paar artikelen over FSH te hebben neergezet en gelezen te hebben leek de vraag steeds meer naar: "Kan een man door een te laag FSH en LH onvruchtbaar zijn" toe te gaan. Maar dat is alleen bij vrouwen het geval of je moet een zeldzame mannelijke FSH ziekte hebben. Deze beiden gevallen kunnen verholpen worden door extern FSH toe te diennen aan de vrouw.

Dus ik heb géén enkele reden om te denken dat ik onvruchtbaar zou zijn/ben.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven