Fitness Seller

Uitslag dopingcontrole Sterkste Man van België???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er word hier nog al snel geoordeeld vind ik. Iedereen heeft zijn reden om iets te zeggen. Om daar meteen aanvallend op in te gaan heeft geen nut in mij mening. Een beetje jezelf kunnen verplaatsen in iemand anders is hier blijkbaar teveel gevraagd. En dan heb ik het niet alleen over Jimmy want hoe mensen op zijn reactie ingaan is ook weer zwaar overdreven. Volgens mij is Jan gewoon nieuwsgierig naar de uitslagen (logisch want hij heeft zelfs een hele website over strongman). En neemt Jimmy het misschien verkeerd maar om dan meteen zo op hem te reageren. Daarnaast vind ik dat anabolen een persoonlijke keus is voor mensen. Ik denk dat je geestelijk meer voldoening krijgt als je het gewoon natural doet maar iedereen heeft een andere kijk op het leven en verschillende doelen en fases in zijn leven. Dus wat heb je eraan om te oordelen over mensen die anabolen nemen? Of het echt goed is is een tweede. Er zo streng optesten? Ik persoonlijk zou het niet erg vinden als niemand in de sport meer zou gebruiken. Ik zelf zou de sport een stuk mooier en echter vinden omdat je weet dat iedereen het dan op eigen kracht doet. Maar ik snap wel degelijk waarom mensen gebruiken vooral in deze tijden. Hoe kom je anders in de top in deze tijden? Als dat echt iets is wat je wilt bereiken in dit leven. Maar als er strengere dopingcontroles komen en doping-vrij gepromoot word zie ik eigelijk niet wat daar zo erg aan is (aangezien iedereen dan geen anabolen meer kan/zal nemen?)

Laatst bewerkt:
ik heb niets tegen gebruikers..als ik zelf talent had om echt bij de nederlandse top te horen maar ik had dan wel net een beetje extra nodig dan had ik zeker weten gebruikt..maar dan had ik ook niet de shijnheil uit gehangen en gezegd dit komt doordat ik een brood per dag eet een zak aardappelen en een compleet schaap,want wie hou je dan voor de gek???

Ik persoonlijk zou het niet erg vinden als niemand in de sport meer zou gebruiken. Ik zelf zou de sport een stuk mooier en echter vinden omdat je weet dat iedereen het dan op eigen kracht doet.

Ik denk eigenlijk dat er niet zoveel verschil zou zijn. Enkel de kilo's waarmee
gesjouwd worden zou wat minder worden. Per slot van rekening helpen
AS je sterker worden, meer eruit halen wat er eigenlijk al in zit.

Persoonlijk hou ik wel van alles wat +150 kilo gelift wordt. En het bovenmenselijke wat soms bereikt wordt.

Ik denk eigenlijk dat er niet zoveel verschil zou zijn. Enkel de kilo's waarmee
gesjouwd worden zou wat minder worden. Per slot van rekening helpen
AS je sterker worden, meer eruit halen wat er eigenlijk al in zit.

Persoonlijk hou ik wel van alles wat +150 kilo gelift wordt. En het bovenmenselijke wat soms bereikt wordt.

Voor mij is het eigelijk hetzelfde als powerliften met suits. Iemand kan bijv 350 kg bankdrukken met een 3-multiply suit (of hoe het ook mag heten). Maar zonder zo suit misschien wel minder dan 250 kg. Neemt niet weg dat die persoon nog steeds heel hard moest trainen om zoveel kilo,s uit zo suit te kunnen halen. Maar voor mij is het dan gewoon veel minder indrukwekkend als iemand die 250+ kg raw drukt. Beetje zelfde als AS. Als ik weet dat iemand 130 kg boven ze hoofd kan liften zonder gebruik van AS en supplementen en de discipline heeft gehad om dat helemaal op eigen kracht te doen vind ik dat indrukwekkender dan iemand die 160+ kg plus of wat dan ook boven ze hoofd lift en helemaal is volgespoten met AS en 150 kg+ weegt. En het is nog een stuk gezonder voor je lichaam ook.. Maargoed dat is mij mening en zo kijk ik er tegenaan ik begrijp dat andere mensen dat anders zullen zien. Ik weet wel als ik ooit ver zou komen in deze sport (als natural) dat ik wel zou promoten om het op eigen kracht te doen.

Idd gebruik of niet we dont give a ****...Ik vind het alleen jammer dat mensen zich zo verdomde snel aangevallen voelen, zodra iemand er openlijk over begint.

Kijk eerlijk snap ik het voor die belgen wel, daar is het strafbaar en tja je moet dan ook uitkijken met je uitspraken op het inet. Maar er word nu alleen gevraagd of er een uitslag binnen is ja of de nee. En als de uitslag toch al positief is, kan je er net zo goed hier over praten. Of je voelt je meteen een misdadiger en schaamt je ervoor en dan vind ik dat op mijn beurt weer raar binnen deze sport.

What about:

- trainingsfaciliteiten ?
- kleding ?
- tijd ?
- Suplementen ?
- GELD ?

Als jij en ik afspreken om volgende week de 100 meter te sprinten en jij gaat op trainingsstage, past je voeding aan, trekt een haaievinnenpak aan en loopt de duurste hightec nikes, en ik kom ongetraind op blote voeten, net uit de kroeg ..

Is dat dan eerlijk ?

Verschil zal er altijd zijn !

Hopeloze discussie........

What about:

- trainingsfaciliteiten ?
- kleding ?
- tijd ?
- Suplementen ?
- GELD ?

Als jij en ik afspreken om volgende week de 100 meter te sprinten en jij gaat op trainingsstage, past je voeding aan, trekt een haaievinnenpak aan en loopt de duurste hightec nikes, en ik kom ongetraind op blote voeten, net uit de kroeg ..

Is dat dan eerlijk ?

Verschil zal er altijd zijn !

Hopeloze discussie........

Ik denk dat mentaliteit de grootste factor zal zijn als anabolen,supplementen,suits uit het spel zijn. En dan is het wel degelijk eerlijk in mij mening.

:roflol:

Geweldig topic.

Jij hebt ook aardige resultaten behaald anders zonder kuren. Dus ja, er is wel veel uit te halen blijkbaar ...

Klopt.

Maar ik weet zeker dat ik nog lang niet aan m´n top zit. Ik denk dat voor een naturel een 300+ deadlift zeker te halen is (kijk naar G-men) en ook een degelijke overhead press (zeg 130+) zeker mogelijk is. Het belangrijkste naar mijn mening is geduld, discipline, gedrevenheid en een sterke geest. genetische aanleg komt imo als laatste.

niks

nog niks ontvangen, hoef ook niks te vrezen, het leeft blijkbaar wel dat al dan niet vrij zijn van doping.

Klopt.

Maar ik weet zeker dat ik nog lang niet aan m´n top zit. Ik denk dat voor een naturel een 300+ deadlift zeker te halen is (kijk naar G-men) en ook een degelijke overhead press (zeg 130+) zeker mogelijk is. Het belangrijkste naar mijn mening is geduld, discipline, gedrevenheid en een sterke geest. genetische aanleg komt imo als laatste.

Helemaal mee eens Ruben.
Mensen denken imo tegenwoordig te snel dat het "allemaal" AS zijn.
Er zijn genoeg jongens/mannen die het clean of naturel doen.

En een 130kg plus boom en een 300kg+ deadlift, ja zelfs een 200kg bank is naturel haalbaar. Natuurlijk moet je dan van "goede" huize komen, maar zelfs dan zeg ik dat genen niet alles zegt. Mentaliteit en wilskracht zijn zeker zo bepalende factoren.
Sterker nog, ik denk dat echt talent vaak de top niet haalt, puur uit luiheid.

Zelfs al ben je van huis uit een super-ecto die vroeger het in de klas met vechten vd meisjes verloor, dan nog heb je kans om zonder AS wat te bereiken in de krachtsport.

@squatbeast
Ik begrijp heel goed dat het superfrustrerend is, als je je echt inzet om iets op poten te zetten, je door ambtenaartjes overvallen wordt met regeltjes en controles. Daar kunnen ze in Bataven-land ook wat van hoor. ;)

Maar ik denk echt dat je Jan verkeerd begrepen hebt. Hij heeft dit imo echt niet bedoeld om met een vingertje te wijzen. Als je mijn topic over dopingcontroles mogelijk gelezen hebt, dan zie je dat we alle strongman atleten waarderen, dus ook die frittenbakkers :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven