MuscleMeat

Aankondiging UITSLAG van de Big-T Memorial Contest 2020

Prijzen hier stijgen ook als een gek. Gelukkig betaal ik maar 335 pm.

en ik heb volgens mij

179 m²perceel || 89 m² wonen 3 slaapkamers + zolder.
Dat wel ja! Vooral hier in de wijk. Alsnog kun je als 2 verdiener een royaal huis kopen hier:)

Zit op een hbo-functie. Heb maar 1 diploma hoor.

Overigens mag ik niet klagen, kom niks te kort. Er zijn sectoren waar het heel wat slechter is gesteld. Een diploma an sich zegt geen drol. Met een WO ICT kun je bijv. bakken meer verdienen dan een links alfahobby op gebied van kunst en cultuur. Daarnaast staat plezier in mijn werk en mogelijkheden tot zelfontplooiing en -ontwikkeling toch op 1.:)
Absoluut! Ik had net mijn overheids baan bij het kadaster ook een flink inkomen (zonder papieren), maar ik besef mij dat ik nadat ik ben afgestudeerd wellicht hetzelfde of minder ga verdienen. Daarin staat voor mij persoonlijke groei en plezier ook wel echt voorop!

Prijzen hier stijgen ook als een gek. Gelukkig betaal ik maar 335 pm.

en ik heb volgens mij

179 m²perceel || 89 m² wonen 3 slaapkamers + zolder.
Ik betaal voor antikraak nog meer dan dat. 370 euro per maand. Wel vergelijkbaar qua woonoppervlak.
Vanaf november wordt het alleen wat hogere maandelijkse lasten want we hebben een huis gekocht :o

betaal 700 bruto voor 120m2 perceel en 80m2 woonoppervlak.
wel wat duur gekocht, vergeleken met 5 jaar terug. ondertussen wel al 25k overwaarde.

Gelukkig 65k overwaarde zodra mijn appartement te koop gaat binnenkort :D Dit is op basis van taxatiewaarde, de verwachting is dat het 99% zeker voor meer wordt verkocht.

En dan kom ik aanzetten met zometeen 1250-1300 bruto :roflol:
Hoe hoog gaat je hypotheek worden dan, broer? 350k a 375k?

Wij willen met ons aankomende hypotheek niet hoger dan 1000 a 1050 bruto per maand betalen, dus dat zou rond de 300-310 zijn. Overwaarde is daar al vanaf gehaald.

En dan kom ik aanzetten met zometeen 1250-1300 bruto :roflol:
en wat heb je dan qua woning? ik woon zelfs "nieuwbouw" uit 2014 zelf dan in randje zuiden van friesland.

10km meer naar het noorden is 70k meer betalen.
hypotheek van rond de 195k en waar al bijna 10% van afbetaald is.

en wat heb je dan qua woning? ik woon zelfs "nieuwbouw" uit 2014 zelf dan in randje zuiden van friesland.

10km meer naar het noorden is 70k meer betalen.
hypotheek van rond de 195k en waar al bijna 10% van afbetaald is.
Ah, kijk. Vandaar dat je zo makkelijk praat en geen idee hebt hoe het er in de Randstad aan toe gaat met werk, kinderen, gezinnen, maandlasten en inkomens :roflol:

330K. Zitten op het moment nog in de offerte fase, maar een voorbeeldberekening vanuit de hypotheekadviseur geeft bij 20 jaar vaste rente etc 1220 euro bruto (inclusief overlijdensrisicoverzekering)
Wij willen met de huidige lage rentestand gewoon 30 jaar vastzetten en daar komt dan uit 1268 euro. Give or take een paar 10tjes omdat het nog geen definitieve offertes zijn kom je uit op 1250-1300 euro bruto :)

Hoekwoning van 131 m2 woonoppervlak, inpandige garage van 20 m2, ruime tuin op het zuiden, tegen stadscentrum van Nieuwegein aan. Iets andere koek dan Middle of Nowhere :roflol:

330K. Zitten op het moment nog in de offerte fase, maar een voorbeeldberekening vanuit de hypotheekadviseur geeft bij 20 jaar vaste rente etc 1220 euro bruto (inclusief overlijdensrisicoverzekering)
Wij willen met de huidige lage rentestand gewoon 30 jaar vastzetten en daar komt dan uit 1268 euro. Give or take een paar 10tjes omdat het nog geen definitieve offertes zijn kom je uit op 1250-1300 euro bruto :)
Ik kreeg te horen van m'n adviseur dat per 2021 de overdrachtsbelasting vervalt voor starters. Ook voor doorstromers onder de 35 jaar. Is de overdracht nog dit jaar?

Ik kreeg te horen van m'n adviseur dat per 2021 de overdrachtsbelasting vervalt voor starters. Ook voor doorstromers onder de 35 jaar. Is de overdracht nog dit jaar?
Klopt, de term starters is nu defenieerd als mensen onder de 35, dus ook doorstromers.

Passeren van de woning is op 2 november, wij pissen dus mooi naast de pot. 7300 euro down the drain. :wave:
Maar ik ben vooral benieuwd naar de gevolgen hiervan op de woningmarkt. Woningmarkt wordt toegankelijker voor starters, dus meer concurrentie, dus prijzen omhoog....?

We hebben begin 2019 een huis gekocht en betalen iets meer dan 400 netto aan rente (daar krijgen wij ook nog hypotheek rente van terug). De rest is aflossing. Dat is ons geval een ruime drive in woning uit 1993 met een woonoppervlakte van ca 128 m2. Daar is ook alweer 5% van afgelost en hij zou nu alweer 220k waard zijn (ca 30k meer dan onze hypotheek nu). Maar goed, we kijken alweer naar een nieuwe woning en ook die gaat ruim meer kosten dan een tijd terug helaas:p

Klopt, de term starters is nu defenieerd als mensen onder de 35, dus ook doorstromers.

Passeren van de woning is op 2 november, wij pissen dus mooi naast de pot. 7300 euro down the drain. :wave:
Maar ik ben vooral benieuwd naar de gevolgen hiervan op de woningmarkt. Woningmarkt wordt toegankelijker voor starters, dus meer concurrentie, dus prijzen omhoog....?
Aan de andere kant kan je wel je belasting terugvragen begin 2021 - als wij na de jaarwisseling overgaan (zonder de overdrachtsbelasting) kan ik de belasting pas een jaar later terugvragen, en een stuk minder. Linksom of rechtsom...

Hoe zit dat als 1 vd 2 starter is en jonger dan 35:p?

Terug
Naar boven