AndroidHealthClinic

Aankondiging UITSLAG van de Big-T Memorial Contest 2020

Aan de andere kant kan je wel je belasting terugvragen begin 2021 - als wij na de jaarwisseling overgaan (zonder de overdrachtsbelasting) kan ik de belasting pas een jaar later terugvragen, en een stuk minder. Linksom of rechtsom...
uiteindelijk is het inderdaad beetje poteto potato. Als ik over paar maanden pas een huis had gekocht was de prijs wss ook al wel met 2% gestegen. Ik kan er in ieder geval niet wakker van liggen.

Toen ik gisterochtend dat nieuws kreeg over de overdrachtsbelasting was ik best blij, want dat geeft ons toch 6000 meer biedruimte op een huis.

Ah, kijk. Vandaar dat je zo makkelijk praat en geen idee hebt hoe het er in de Randstad aan toe gaat met werk, kinderen, gezinnen, maandlasten en inkomens :roflol:
lol. ik heb genoeg aanbiedingen gekregen om in de randstad aan het werk te gaan ;). kan daar makkelijk 50% meer verdienen dan ik nu doe.
het is een bewuste keuze om hier te blijven. er zijn nadelen aan hier wonen. maar grotendeels voordelen.
en met 2 fulltime inkomens hebben wij echt niet te klagen.

misschien moet je iets minder AAS erin rammen als je moeite hebt met je inkomen ;)

330K. Zitten op het moment nog in de offerte fase, maar een voorbeeldberekening vanuit de hypotheekadviseur geeft bij 20 jaar vaste rente etc 1220 euro bruto (inclusief overlijdensrisicoverzekering)
Wij willen met de huidige lage rentestand gewoon 30 jaar vastzetten en daar komt dan uit 1268 euro. Give or take een paar 10tjes omdat het nog geen definitieve offertes zijn kom je uit op 1250-1300 euro bruto :)
vind dat niet eens raar voor 330k hyptoheek. zeker niet voor 30 jaar vast.
na 5 jaar wil je waarschijnlijk wel weer verhuizen omdat je groter wilt wonen en meer gaat verdienen.

Hoekwoning van 131 m2 woonoppervlak, inpandige garage van 20 m2, ruime tuin op het zuiden, tegen stadscentrum van Nieuwegein aan. Iets andere koek dan Middle of Nowhere :roflol:
maar net wat jij middle of nowhere noemt. wat zou ik moeten missen als ik naar de "randstad" ga. ik ben met een klein uurtje in utrecht. same voor arnhem/nijmegen.
ik heb mijn werk dichtbij. ik heb een leuk salaris. geen idee wat file is (behalve als die klote boeren protesteren).

als ik voor 330k ga wonen. heb ik een semi villa hier.
geeft verder niet. ik weet niet beter dan ik hier woon.

vind dat niet eens raar voor 330k hyptoheek. zeker niet voor 30 jaar vast.
na 5 jaar wil je waarschijnlijk wel weer verhuizen omdat je groter wilt wonen en meer gaat verdienen.
Nouuu dit huis is groot zat om nu 3 kinderen in te maken en dat zijn we toch al niet van plan, in de toekomst kan er nog een etage bovenop gezet worden, achterkant kunnen we nog uit laten bouwen over 2 etages. Totale woonoppervlakte komt dan op ruim 200m2, voorlopig zitten we hier wel goed :roflol:
maar net wat jij middle of nowhere noemt. wat zou ik moeten missen als ik naar de "randstad" ga. ik ben met een klein uurtje in utrecht. same voor arnhem/nijmegen.
ik heb mijn werk dichtbij. ik heb een leuk salaris. geen idee wat file is (behalve als die klote boeren protesteren).
Wij wonen al ons hele leven in de regio Utrecht, weggaan is geen optie en zijn ook met werk hier compleet op gericht en alles is daar gewoon op georienteerd.
Als we in een uithoek van het land geboren waren hadden we wss ook niet beter geweten en waren we een stuk goedkoper uit geweest voor een vergelijkbare woning... File heb ik overigens ook nooit want ik rijd de goeie kan op met werk :p

lol. ik heb genoeg aanbiedingen gekregen om in de randstad aan het werk te gaan ;). kan daar makkelijk 50% meer verdienen dan ik nu doe.
het is een bewuste keuze om hier te blijven. er zijn nadelen aan hier wonen. maar grotendeels voordelen.
en met 2 fulltime inkomens hebben wij echt niet te klagen.

misschien moet je iets minder AAS erin rammen als je moeite hebt met je inkomen ;)
Ik heb geen enkele moeite met mijn inkomen, integendeel. Zoals je in mijn afgelopen paar posts kan opmaken zit ik financieel meer dan prima en heb ik m'n zaken goed op orde.

Ik geef alleen aan dat je er allemaal erg makkelijk over denkt. En je denkt er te makkelijk over omdat je in boerenkinkel Friesland woont, wat een compleet andere wereld is dan de Randstad. Je hebt aanbod gekregen om 50% meer te verdienen, maar daar tegenover staat ook dat je minimaal 50% meer gaat betalen, misschien nog wel meer. Hier in deze omgeving wordt je overspoeld met mensen die geen kansen krijgen en die het met extreem weinig moeten doen. Jij kan je niet verplaatsen in deze mensen.

Het feit dat je in de verdediging schiet en over AAS gebruik begint, zegt mij alweer genoeg.

Ik heb geen enkele moeite met mijn inkomen, integendeel. Zoals je in mijn afgelopen paar posts kan opmaken zit ik financieel meer dan prima en heb ik m'n zaken goed op orde.

Ik geef alleen aan dat je er allemaal erg makkelijk over denkt. En je denkt er te makkelijk over omdat je in boerenkinkel Friesland woont, wat een compleet andere wereld is dan de Randstad. Je hebt aanbod gekregen om 50% meer te verdienen, maar daar tegenover staat ook dat je minimaal 50% meer gaat betalen, misschien nog wel meer. Hier in deze omgeving wordt je overspoeld met mensen die geen kansen krijgen en die het met extreem weinig moeten doen. Jij kan je niet verplaatsen in deze mensen.

Het feit dat je in de verdediging schiet en over AAS gebruik begint, zegt mij alweer genoeg.
misschien moet jij je eigen posts eens teruglezen waar je meld dat je x product niet kan kopen omdat het deze maand niet past.
en nu moet ik het moeilijk hebben met mensen die het zwaar hebben? dat is dus ook de reden dat ik lekker hier blijf want ik wil niet meer betalen. want bij 50% meer loon staat misschien wel x meer verantwoordelijkheden.

Hier in deze omgeving wordt je overspoeld met mensen die geen kansen krijgen en die het met extreem weinig moeten doen. Jij kan je niet verplaatsen in deze mensen.
dus ik moet medelijden hebben met deze mensen? misschien moeten die ervoor zorgen dat ze beter opzich zelf moeten letten. of wat van hun leven maken.

AAS kost genoeg geld in ieder geval. mij boeit het helemaal niets als iemand gebruikt.
maar mensen die jammeren over hun inkomen etc. en niet een huis kunnen kopen. had je misschien iets minder AAS moeten spuiten had je meer ruimte voor je huis.

just my two cents.

Hier €1395 bruto voor 175m2 perceeloppevlak en 125m2 woonoppervlak en dan heb ik al best wat afbetaald. Gelukkig is de woning nu al bijna €100k meer waard.

Laatst bewerkt:
misschien moet jij je eigen posts eens teruglezen waar je meld dat je x product niet kan kopen omdat het deze maand niet past.
en nu moet ik het moeilijk hebben met mensen die het zwaar hebben? dat is dus ook de reden dat ik lekker hier blijf want ik wil niet meer betalen. want bij 50% meer loon staat misschien wel x meer verantwoordelijkheden.

dus ik moet medelijden hebben met deze mensen? misschien moeten die ervoor zorgen dat ze beter opzich zelf moeten letten. of wat van hun leven maken.

AAS kost genoeg geld in ieder geval. mij boeit het helemaal niets als iemand gebruikt.
maar mensen die jammeren over hun inkomen etc. en niet een huis kunnen kopen. had je misschien iets minder AAS moeten spuiten had je meer ruimte voor je huis.

just my two cents.
Misschien omdat ik andere dingen een hogere prioriteit geef dan AAS? Dat is een van die bewuste keuzes die jij zo graag wilt dat mensen maken.

Ik zeg nergens dat je medelijden moet hebben, ik zeg dat je niet weet waar je over praat. En vervolgens bevestig je dat alleen maar door wederom door te gaan met zulke uitspraken. Ook bevestig je wederom in de verdediging te gaan door weer over AAS te beginnen.

Ik vraag me af waar de two cents blijven want je post heeft geen enkele toegevoegde waarde gehad aan de discussie. Behalve dat je tot nu toe alleen maar bevestigd waar ik je van beschuldig.

Laatst bewerkt:
Stuur maar wat minder miljoenen naar Afrika en Zuid-Europa
Dat zou kunnen, maar ik hoor best vaak om me heen dat iedereen leraren, zorgpersoneel, en de politie een hoger loon gunnen, maar men beseft dan niet dat we dan allemaal meer belasting moeten gaan betalen als er binnen de bergroting niet geschoven gaat worden.

Snap sowieso niet waarom je in of rondom een grote stad zou willen wonen

• Topic Starter Topic Starter
Dat zou kunnen, maar ik hoor best vaak om me heen dat iedereen leraren, zorgpersoneel, en de politie een hoger loon gunnen, maar men beseft dan niet dat we dan allemaal meer belasting moeten gaan betalen als er binnen de bergroting niet geschoven gaat worden.
Het is voor mij meer dat de lonen in het basisonderwijs rechtgetrokken worden met die in het voortgezet onderwijs. Een vriend van me werkt in het vo en verdient met 0,8 fte evenveel als ik met 1,0 fte. We zitten ongeveer in dezelfde loontrede.

Het is voor mij meer dat de lonen in het basisonderwijs rechtgetrokken worden met die in het voortgezet onderwijs. Een vriend van me werkt in het vo en verdient met 0,8 fte evenveel als ik met 1,0 fte. We zitten ongeveer in dezelfde loontrede.
Hebben jullie evenveel vakantie? :p

• Topic Starter Topic Starter

just my two cents.
Damn dit is wel een hele simplistische denkwijze man:roflol:, had meer verwacht.

Hoi

Snap sowieso niet waarom je in of rondom een grote stad zou willen wonen
Meer werkgelegenheid, daar heeft reistijd (woon-werk) vervolgens ook mee te maken etc etc

Of van die gekke extroverten die een sociaal leven belangrijk vinden.

Terug
Naar boven