MuscleMeat

Uitvoering Bent over rows

Pengelz

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Wat is de beste manier om de Bent over row uit de voeren? Bovenhands heb ik het gevoel dat ik me armen meer aanspreek. Na zware deadlifts zijn we armen al dan al lekker verzuurd :p Onderhands lijkt het of ik dieper kan rowen. De een zegt tegen mij dat ik onderhands moet en de ander bovenhands. Welke uitvoering vinden jullie beter? Daarnaast heb ik gezien dat Doran yates ook een andere versie gebruikt met de rug wat schuiner.

ik doe ze zo (pendlay rows) Ik heb al vaker gelezen dat de grote namen in de power/olympic lifting wereld ze zo uitgevoerd willen zien (rippetoe oa.) omdat het zo de beste resultaten produceerde. Maar dat is voor kracht, dus ja massa weet ik niet, maar zo doe je iig niets fout:

http://www.youtube.com/watch?v=aXZGAnzIhtE&feature=related

Ik doe zelf onderhands. Voelt beter, wat je zelf al zei, met bovenhands doen vooral m'n armen het meeste werk, onderhands voel ik goed m'n lats , armen, en zelfs borst .
En ik heb ook nog eens de neiging om bij bovenhandse grip m'n ellebogen naar buiten te poken waardoor m'n ellebogen zeer gaan doen door slechte vorm :o

Denk heel eerlijk gezegd dat het niet zo heel veel uit maakt als je het allebei even lekker vind

Nog een tip die ik vanmiddag heb gelezen is, probeer je te focussen op je elleboog ipv je hand(arm). Hierdoor zul je meer je rug gebruiken;)

• Topic Starter Topic Starter
In het filmpje zie ik dat de barbell na elke rep weer op de grond word neergelegd. Ikzelf doe dat niet, maar wat is hier het voordeel van dan? Ik ga nu zelf ook onderhands proberen en kijken hoe dit voor mij voelt. Sowiezo denk ik dat ik dan meer gewicht kan pakken en dat me onderarmen minder verzuren :) Normaal focus me tijdens de oefening op mijn rug spier, alleen na de oefening voelt het niet of je em goed getraind heb. Ga nu ook proberen te focussen op me ellebogen. Thnx voor de tip ;)

goed je schouderbladen naar elkaar trekken als je boven bent, maak het voor mij nog iets intenser:)

Gewoon afwisselen breed / smal, onderhands / bovenhands. En strict uitvoeren met een degelijke rom, boven in even vasthouden. Hoe paralleler je rug is met de vloer hoe zwaarder hij wordt. De hoek van je rug heeft er ook mee te maken welk deel hij van je rug aanpakt. Hoe paraller hoe lager het gedeelte is wat er in je rug aangesproken wordt.

Volgens mij is dit toch wel een van de oefeningen waar ontzettend veel mee gecheat wordt om maar een zo hoog mogelijk gewicht te gebruiken. Als je maar een heel klein stukje voorover buigt kun je inderdaad rowen met een veel zwaarder gewicht maar betrek je gewoon je schouders veel meer en maak je een veel kleinere rom.

ik heb hier ook nog een vraagje over,

ik heb gelezen stang naar je borst trekken, ( rippetoe )
wat is het verschil naar je buik of naar je borst en wat doen jullie?

naar de buik moet je hem trekken naar de borst is voor achterkant schouders.

Onderhands naar buik, bovenhans naar onderkant borst.

Setje van 1, dan setje van 2.

Doe je nooit wat fout en pak je je hele rug goed voor dikte aan.

het neerleggen bij pendly row is volgens mij voor de start snelheid omdat je zelf spanning moet opbouwen is goede assistence voor dl.
Geeft dus ook veel kracht voor de middenrug.
Voor de rest ben ik het eens met Demian

Ik verkies onderhandse grip, maar wissel af. Ik begin altijd met gewone bent over row (85°) tot ik geen perfecte rep meer kan uitvoeren, dan hoek wijzigen naar (45°). Zo kom je in de houding om de yates row uit te voeren. Je bent zeker sterker in die houding, en kunt nog enkele reps extra uitvoeren. Zo zal er ook een iets groter gebied van de rug worden aangesproken.

Wil je zeggen dat dit enkel achterkant schouders is dan? Of ligt er gewoon meer nadruk op de achterkant schouders wanneer er naar de borts wordt getrokken?

Ik trek de barbell naar de borst in de gedachte dat ik dus zowel de rug als schouders meepak?

Ik gebruik altijd EZ stang hiervoor. Voelt beter. Iemand daar ook ervaring mee of tips over?

Naar de borst heb je ook maar een rare beweging.

Wil je zeggen dat dit enkel achterkant schouders is dan? Of ligt er gewoon meer nadruk op de achterkant schouders wanneer er naar de borts wordt getrokken?

Ik trek de barbell naar de borst in de gedachte dat ik dus zowel de rug als schouders meepak?

Wat ik bedoel is dat de grip op zich niet zoveel uitmaakt maar dat de positie van de bovenarmen bepalend is voor het gebied wat geaccentueerd word.

Armen dicht bij de romp stang richting buik accentueert de lagere aanhechtingen van de lats, armen ver van de romp stang richting borst accentueert de hogere aanhechtingen.

Schouderbladen samentrekken betrekt de rhomboids en midden traps meer bij de beweging.

Armen bij de romp plaatst de triceps in een sterkere positie, armen van de romp plaatst de triceps in een zwakkere positie waardoor de achterkant schouder meer geaccentueerd wordt (eigenlijk triceps minder)

Supineren plaatst de biceps in een sterkere positie, maar heeft verder geen invloed op de accentuatie van de rugspieren. Enige wat je ziet is dat bij en gesupineerde greep de bovenarmen meestal dichter bij de romp gehouden worden waardoor dit vaak gezien wordt als een oefening voor de lagere aanhechtingen van de lats.

Terug
Naar boven