Fitness Seller

uniek in NL: Moskee Deventer mag dagelijks oproepen tot het gebed

En waarom zou dat niet mogen? Kerken en christelijke scholen heb je toch ook?

Weet je wat het grote verschil is?

Kerken; Iedereen welkom
Katholieke scholen in nl ; Iedereen welkom
Katholieke sportverenigingen in nl ; Iedereen welkom
naakte zwemuurtjes ;iedereen welkom

Moskee ; houdt je aan alle strenge regels anders neen
Islamitische school ;ben benieuwd of je er uberhaupt lid mag van worden mocht je het willen als ongelovige westerling
sportvereniging idem.
moslima zwemuurtjes; enkel vrouwen

Hun kennen geen vrijheid, wij moeten overal tolerant in wezen en hun zijn dat niet. Denk maar niet dat jij je hangbuikzwijntje langs deze moskee mag gaan uitlaten. Loop jij als gay maar eens samen met je vriend deze moskee in. Het gaat je niet lukken. Er langs denk ik ook niet. Het zou imo alleen mogen als ze ook tolerant zouden zijn jegens ons westerlingen maar dan gelden er opeens de wetten van Allah en we accepteren dat.

Ik ken dit uit eigen ervaring:
- als moslim bij kerk komt wordt ie goed behandelt. Als christen zijnde je langs moskee loopt, krijg je al k*tgevoel, raar aangestaard enzo :P
- kerk waar ik naartoe ging hielp mensen met geld,onderdak,spullen,kleding. Veel moslims kwamen daar. "Waarom gaan jullie niet naar moskee stukje verderop?" Tjah! daar worden ze weggestuurd met stukje brood en klaar ;)
- Een keer uit interesse naar zo een moslim lezing geweest.....NEVER EVER AGAIN! Gelijk dingen aanpraten, proberen te bekeren enzovoort......

Ik zeg dat NL strenger moet zijn. Dont like it? Get the **** out and go back to your country to ride donkeys.

Ik ken dit uit eigen ervaring:
- als moslim bij kerk komt wordt ie goed behandelt. Als christen zijnde je langs moskee loopt, krijg je al k*tgevoel, raar aangestaard enzo :P
- kerk waar ik naartoe ging hielp mensen met geld,onderdak,spullen,kleding. Veel moslims kwamen daar. "Waarom gaan jullie niet naar moskee stukje verderop?" Tjah! daar worden ze weggestuurd met stukje brood en klaar ;)
- Een keer uit interesse naar zo een moslim lezing geweest.....NEVER EVER AGAIN! Gelijk dingen aanpraten, proberen te bekeren enzovoort......

Ik zeg dat NL strenger moet zijn. Dont like it? Get the **** out and go back to your country to ride donkeys.

idd dit zal je in bv een kerk nooit overkomen! :rolleyes:

Ben vrij vaak in Indonesië/Maleisië in moskees geweest, je wordt daar gewoon goed behandeld. Niets van mensen die je proberen te bekeren. Enige wat je moet doen is je schoenen uitdoen en met je rechtervoet het gebedsruimte betreden. Denk dat er een groot verschil zit tussen de landen, Indo/Malay is meer gematigd ook.

Terug on topic: ik vind het geen goed idee om de oproep tot het gebed toe te laten.
Echter, de lokale bevolking had de mogelijkheid zich uit te spreken en verzaakte het te doen (natuurlijk had de gemeente dat referendum niet moeten organiseren).

• Topic Starter Topic Starter
Wat doe je er eigenlijk allemaal aan TS, behalve je toetsenbord kapot rammen van frustratie? T is me nogal wat met die invasie, ik neem aan dat je al allerlei maatregelen hebt getroffen om de strijd aan te gaan?

Ik ben verre van gefrustreerd eerder gepassioneerd. En dan niet om de islam te verdrijven, wel om de kritische stem van vele Nederlanders jegens immigratie/islam/allochtonen serieus te laten nemen. Gelukkig gebeurd dat steeds vaker omdat de correcte politiek en masse is verdreven door de realistische politiek.

Nederlanders die gewoon grotendeels Nederlands willen horen op straat en in het winkelcentrum. Geen overweldigende aanwezigheid van de islam en de manieren die daarbij horen (helaas ook extreme manieren vanwege geloofsovertuiging).

Nederlanders die niet gediend zijn van tig moskeeen in de wijk en al helemaal niet van een gebedsomroeper die vast niet predikt dat homo's correct zijn en de westers manier van leven ze bij allah brengt.

Nederlanders die gewoon willen dat hun kind Nederlands leert spreken in plaats van een allochtonenstraat taaltje om maar wat voorbeelden te noemen.

Terug on topic: ik vind het geen goed idee om de oproep tot het gebed toe te laten.
Echter, de lokale bevolking had de mogelijkheid zich uit te spreken en verzaakte het te doen (natuurlijk had de gemeente dat referendum niet moeten organiseren).

De lokale bevolking heeft zich uitgesproken, een groot deel was tegen. Je moet daar maar al 30 jaar, allang voor de moskee wonen, en dan elke dag zo'n shit moeten aanhoren.

Weet je wat het grote verschil is?

Kerken; Iedereen welkom
Katholieke scholen in nl ; Iedereen welkom
Katholieke sportverenigingen in nl ; Iedereen welkom
naakte zwemuurtjes ;iedereen welkom

Moskee ; houdt je aan alle strenge regels anders neen
Islamitische school ;ben benieuwd of je er uberhaupt lid mag van worden mocht je het willen als ongelovige westerling
sportvereniging idem.
moslima zwemuurtjes; enkel vrouwen

Hun kennen geen vrijheid, wij moeten overal tolerant in wezen en hun zijn dat niet. Denk maar niet dat jij je hangbuikzwijntje langs deze moskee mag gaan uitlaten. Loop jij als gay maar eens samen met je vriend deze moskee in. Het gaat je niet lukken. Er langs denk ik ook niet. Het zou imo alleen mogen als ze ook tolerant zouden zijn jegens ons westerlingen maar dan gelden er opeens de wetten van Allah en we accepteren dat.

In een moskee is ook iedereen welkom, dat is echt onzin. Dat je je een beetje fatsoenlijk moet gedragen, lijkt me niet meer dan normaal.

Ik weet niet hoe het met scholen werkt. Dat katholieke scholen iedereen aannemen, moeten ze zelf weten, maar als een islamitische school niet-moslims zou weigeren (als dat wettelijk mag), zou ik dat niet zo raar vinden - wat ga je zoeken op een islamitische school als je niet moslim bent?

Een sportvereniging: ik zou niet weten waarom ze moeilijk zouden doen - ook nooit gehoord.

Moslima zwemuurtjes? Wat is dat nu voor een vergelijk met naaktzwemmen? Bioscopen hebben soms lady nights - die zijn ook niet voor mij als man bedoeld.

Waarom zou ik samen met mijn man een moskee moeten binnenlopen? Ik weet wat ze over homo's zeggen, wat dat betreft is de katholieke kerk nauwelijks een haar beter.
Trouwens, als ik met mijn man een moskee binnenloop, waarom zou dat niet lukken?

En langs een moskee lopen zou niet lukken? Ga fietsen :D 10 keer zou ik erlangs kunnen lopen als het moest.

Ik denk dat we niet te zeer moeten overdrijven en dat het allemaal wel meevalt.
En dat waar het echt fout gaat, een keiharde aanpak op zijn plaats is.
Om een voorbeeld te geven:
Zie dat filmpje hierboven van Parijs: ik weet niet of dat slechts eenmalig is, of dat daar elke vrijdag moslims in rijen op de stoepen zitten en het trottoir bezetten. Als dat elke vrijdag zou zijn, dan zou daar onmiddellijk ingegrepen moeten worden, zoiets gaat uiteraard te ver.

De lokale bevolking heeft zich uitgesproken, een groot deel was tegen. Je moet daar maar al 30 jaar, allang voor de moskee wonen, en dan elke dag zo'n shit moeten aanhoren.

Inderdaad, maar blijkbaar was er onvoldoende ontevredenheid over dit voorstel. Maar nogmaals, de gemeente had dit niet moeten organiseren. Ikzelf ga ieder jaar op vakantie, vaak naar islamitische landen. Daar, op vakantie, in een andere "context" kan ik dat appreciëren, het heeft iets "exotisch". Echter, in mijn straat zou ik dat echt niet willen.
Wat ik echter ook wel een niet te verwaarlozen factor vindt is dat de waarde van je woning volgens mij hierdoor sterk daalt. Ik heb een sterk vermoeden dat de toestemming binnen afzienbare tijd wel zal ingetrokken worden.

Iedereen mag zijn geloof belijden, maar val er op z'n minst niemand anders met lastig

Inderdaad, maar blijkbaar was er onvoldoende ontevredenheid over dit voorstel. Maar nogmaals, de gemeente had dit niet moeten organiseren. Ikzelf ga ieder jaar op vakantie, vaak naar islamitische landen. Daar, op vakantie, in een andere "context" kan ik dat appreciëren, het heeft iets "exotisch". Echter, in mijn straat zou ik dat echt niet willen.
Wat ik echter ook wel een niet te verwaarlozen factor vindt is dat de waarde van je woning volgens mij hierdoor sterk daalt. Ik heb een sterk vermoeden dat de toestemming binnen afzienbare tijd wel zal ingetrokken worden.

Zeker had men geen enquete moeten houden.
En inderdaad, je woning zul je er niet meer zo makkelijk kwijtraken. Dit is echt bezopen.
Ik mag ook hopen idd dat dit snel stopt, want dit slaat echt nergens op.

In een moskee is ook iedereen welkom, dat is echt onzin. Dat je je een beetje fatsoenlijk moet gedragen, lijkt me niet meer dan normaal.

Wat ben jij naief. Als ongelovige kom je niet altijd binnen. Zeker niet als vrouw die gewoon westers gekleed is. Je komt slechts binnen als je je als gelovige voordoet dmv kleding. Op gebeds tijden en vrijdag kom je er als niet moslim ook niet in.
Dit heeft niks met fatsoenlijk gedrag te maken. Als je niet gelooft is hun respect volledig verdwenen.

Ik weet niet hoe het met scholen werkt. Dat katholieke scholen iedereen aannemen, moeten ze zelf weten, maar als een islamitische school niet-moslims zou weigeren (als dat wettelijk mag), zou ik dat niet zo raar vinden - wat ga je zoeken op een islamitische school als je niet moslim bent?

Het maakt niet uit wat je er te zoeken hebt. Je word in Nederland geweigerd op een school omdat je geen Moslim bent, feit! En ja dat is logisch want...nee dat is abnormaal! Je moet mensen niet opdelen in hokjes dmv geloofsovertuiging. What's next? Supermarkten voor moslims, kapsalons? Wij moeten tolerant zijn en alles toe laten, hun dan ook.

Een sportvereniging: ik zou niet weten waarom ze moeilijk zouden doen - ook nooit gehoord.

Naief of wereldvreemd?

Moslima zwemuurtjes? Wat is dat nu voor een vergelijk met naaktzwemmen? Bioscopen hebben soms lady nights - die zijn ook niet voor mij als man bedoeld.

Omdat er ook iets anders is mag je hier opeens weer mensen gaan verbieden omtrend je geloofsovertuiging?
What's next? Die ladys nights vind ik overigens ook belachelijk.
Als je ladys nights zo normaal vind, zou n*ger nights of White nights ook normaal moeten zijn...maar dat kan niet he?

Hier een filmpje over bepaalde Moslims niet eens welkom zijn in een Moskee en daarom moet er nog eentje geplaatst worden. En dan zouden ongelovige westerlingen gewoon welkom zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=hWgZ1pq5tY8

Toch verkies ik zo'n situatie nog boven het wonen naast zo'n enorme varkensschuur. Mijn god wat meurt dat zeg, zelfs als ik er met me auto op de snelweg voorbij rijd ga ik bijna over me nek.

Hier een filmpje over bepaalde Moslims niet eens welkom zijn in een Moskee en daarom moet er nog eentje geplaatst worden. En dan zouden ongelovige westerlingen gewoon welkom zijn?
http://www.youtube.com/watch?v=hWgZ1pq5tY8

Ik ga niet op allles in, omdat je blijkbaar een bepaald idee van moslims en moskeeën hebt, dat ik toch niet kan veranderen.
Alleen maar over dit laatste daarom even:

Is toch logisch dat ze een eigen moskee bouwen? Christenen hebben toch ook katholieke en protestantse kerken?

Dat heeft toch niets te maken met niet welkom zijn?

Ik ga niet op allles in, omdat je blijkbaar een bepaald idee van moslims en moskeeën hebt, dat ik toch niet kan veranderen.
Alleen maar over dit laatste daarom even:

Is toch logisch dat ze een eigen moskee bouwen? Christenen hebben toch ook katholieke en protestantse kerken?

Dat heeft toch niets te maken met niet welkom zijn?

Je kan er niet op in gaan omdat je er geen weet van hebt. Ik vraag aan jou waarom je geen n*ger uurtjes in een zwembad mag hebben maar wel moslima uurtjes. Wat is het verschil?

Het gaat mij om dat alles voor iedereen toegankelijk moet zijn en dat mensen niet worden uitgesloten omtrend ras en al helemaal niet omtrend geloof.
Dat ze een Moskee bouwen vind ik prima, mits er iedereen welkom is. Geen overlast bezorgd voor mensen die hier niks mee te maken willen hebben (hier gaat het dus al mis). Geen geld wordt gebruikt via subsidie (bijna altijd het geval).
Bovendien moet er wel een grens komen betreft het aantal.

Aantal Moskeëen Nederland; 453

Je kan er niet op in gaan omdat je er geen weet van hebt. Ik vraag aan jou waarom je geen n*ger uurtjes in een zwembad mag hebben maar wel moslima uurtjes. Wat is het verschil?

Die moslima uurtjes kan elke vrouw naartoe, ook als ze niet moslim is.

Als een vereniging van afro-amerikanen een zwembad voor een uurtje voor henzelf afhuurt, zul je er ook alleen maar n*gers zien:D

Die moslima uurtjes kan elke vrouw naartoe, ook als ze niet moslim is.

Als een vereniging van afro-amerikanen een zwembad voor een uurtje voor henzelf afhuurt, zul je er ook alleen maar n*gers zien:D

Een man kan daar niet naar toe. De gedachte erachter is het geloof. Iemand iets ontzeggen omdat hij dat geloof niet heeft.

Dat n*gers een zwembad afhuren is geen argument waarom het toegestaan is dat zwembaden mensen op basis van ras de toegang kunnen ontzeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat we niet te zeer moeten overdrijven en dat het allemaal wel meevalt.
En dat waar het echt fout gaat, een keiharde aanpak op zijn plaats is.
Om een voorbeeld te geven:

Zie dat filmpje hierboven van Parijs: ik weet niet of dat slechts eenmalig is, of dat daar elke vrijdag moslims in rijen op de stoepen zitten en het trottoir bezetten. Als dat elke vrijdag zou zijn, dan zou daar onmiddellijk ingegrepen moeten worden, zoiets gaat uiteraard te ver.

Is die aanpak in het verleden goed geweest ? En wie moet dat dan in de toekomst gaan doen ?

Ik vind je een aparte visie hebben, je wilt de islam best laten groeien maar fout=aanpakken. Maar als er dus in al die moskeeen wordt gepredikt dat homo's het best dood zouden zijn is dat voor de NL wet geen probleem of dat ongelovigen net varkens zijn waarmee je contact het best vermijd mits je er baat bij hebt...maar is dat voor jou dan te ver ?

Er is zoveel tussen keihard aanpakken en legaal iets doen/zeggen. Als je allerlei wetten wilt verharden zal dat gaan leiden tot verbazing bij de moslims die zich dan weer 'gepakt' voelen en menen dat er toch vrijheid van geloof telt. Op termijn is een botsing onmogelijk....

Is die aanpak in het verleden goed geweest ? En wie moet dat dan in de toekomst gaan doen ?

Ik vind je een aparte visie hebben, je wilt de islam best laten groeien maar fout=aanpakken. Maar als er dus in al die moskeeen wordt gepredikt dat homo's het best dood zouden zijn is dat voor de NL wet geen probleem of dat ongelovigen net varkens zijn waarmee je contact het best vermijd mits je er baat bij hebt...maar is dat voor jou dan te ver ?

Er is zoveel tussen keihard aanpakken en legaal iets doen/zeggen. Als je allerlei wetten wilt verharden zal dat gaan leiden tot verbazing bij de moslims die zich dan weer 'gepakt' voelen en menen dat er toch vrijheid van geloof telt. Op termijn is een botsing onmogelijk....

Nee, de aanpak is in het verleden niet altijd goed geweest.

Het is geen kwestie van "de islam willen laten groeien". We hebben godsdienstvrijheid in onze grondwet staan, en dat geldt ook voor moslims. Bovendien ben ik niet zo bang en geloof ik helemaal niet dat de islam zo sterk groeit. De jongere generatie kinderen van allochtonen verdiepen zich meer in het geloof van hun ouders, maar onder Nederlanders groeit de islam nauwelijks.

Zodra er haat gepredikt wordt in moskees (of kerken), dient er te kunnen worden ingegrepen. En als we daar een wetswijziging voor nodig hebben, dan moet die er komen.

Vrijheid van geloof houdt niet in dat je haat tegen anderen mag prediken, dat heeft trouwens ook weinig met geloof te maken...

Is mijn visie zo apart? Was me daar niet van bewust.
Waar het mij om gaat, is dat we ons niet moeten laten dwingen radicale maatregelen te nemen, noch door moslimfundametalisten, noch door extreem-rechts.

De rechtsstaat is een hoog goed. En daar horen bepaalde vrijheden bij.

Nee, de aanpak is in het verleden niet altijd goed geweest.

Het is geen kwestie van "de islam willen laten groeien". We hebben godsdienstvrijheid in onze grondwet staan, en dat geldt ook voor moslims. Bovendien ben ik niet zo bang en geloof ik helemaal niet dat de islam zo sterk groeit. De jongere generatie kinderen van allochtonen verdiepen zich meer in het geloof van hun ouders, maar onder Nederlanders groeit de islam nauwelijks.

Zodra er haat gepredikt wordt in moskees (of kerken), dient er te kunnen worden ingegrepen. En als we daar een wetswijziging voor nodig hebben, dan moet die er komen.

Vrijheid van geloof houdt niet in dat je haat tegen anderen mag prediken, dat heeft trouwens ook weinig met geloof te maken...

Is mijn visie zo apart? Was me daar niet van bewust.
Waar het mij om gaat, is dat we ons niet moeten laten dwingen radicale maatregelen te nemen, noch door moslimfundametalisten, noch door extreem-rechts.

De rechtsstaat is een hoog goed. En daar horen bepaalde vrijheden bij.
Nee je visie is helemaal niet apart, want er zijn in Nederland heel veel mensen die het met je eens zijn. Ik vind je visie echter erg naïef. Dat er bepaalde regels zijn, betekent niet dat die in de praktijk allemaal worden nageleefd, en of er haat wordt gepredikt in moskees (of dat haatzaaiing op een andere manier het gevolg is) is heel slecht te controleren. Want wie gaat dit in de gaten houden? Ohja niemand, want moskeebezoekers gaan alleen maar om met mede-moslims.

Terug
Naar boven