Fitness Seller

USA goedkoop? ...........oordeel zelf!

Zo heel goedkoop vind ik het nu ook weer niet hoor klus.

Biefstuk voor 18 euro /kg.
Dan koop je bij een goede slager buiten de reclame.
Als ik in de reclame koop betaal ik een euro of 10 per kg max.
En de zalmfilet is hier een 1,25 per ons.
Melk kost hier 0,69 cent/liter.

Nee daar ga ik niet voor naar Amerika.

Nadat Klusmier in 28.000 postings heeft laten weten dat hij op de Antillen woont komen er nu minimaal 30.000 postings dat hij vertoeft in de USA.

de meeste leden hier laten hun boodschappen door hun mams doen
en hebben dus geen benul over de prijsen hier in nederland ;) :D

Volgens mij koopt me ma de biefstukken altijd voor 8 euro voor 350gram ofzo :)

prijzen verschillen echt veel in amerika hangt er ook vanaf waar je gaat. In rijke buurten bij een gewone krogers ofzo betaal je bijna 2keer zo veel als bij de Appie

toen ik de pics zacht dacht ik eerlijk gezegd, duur, halve kilo vlees voor 9 dollar, poepoe

Is het wel allemaal Halal klussie?

Het eten is goedkoop... wat is nu het excuus voor jouw fysiek ?

:grinny:

was het hier maar zo'n bulkfeest
Nja, als je vol wil worden geduwd met zoetstoffen. Ik weet niet of je wel eens in de S hebt gegeten maar voor mijn smaakpupillen zat er niet veel verschil tussen een plak kaas en een stuk vlees puur door de zoetstoffen die ze daar overal inflikkeren.
En de huizen, ook goed koop daar?
Staan er ook flitspalen daar?
Ja, en huizen die zo affikken. Kwaliteit mag ook wel van belang zijn neem ik. Hoewel huizen goedkoop zijn hoef je niet te rekenen op een huis dat zo degelijk is gebouwd als in Ned. de meeste zijn niet meer dan een houten bouwpakket.

Precies, zo goedkoop is het niet.

En daar komt ook nog 's bij dat de dollar voor de Amerikaan duurder is dan voor ons... de amerikanen hebben natuurlijk niks aan de lage koers. Voor hun is 8 dollar ongeveer wat voor ons 8euro is.

Ga je hier net de grens over bij Arnhem, naar het duitse Elten dan scoor je net zo goedkoop vlees.

Precies, zo goedkoop is het niet.

En daar komt ook nog 's bij dat de dollar voor de Amerikaan duurder is dan voor ons... de amerikanen hebben natuurlijk niks aan de lage koers. Voor hun is 8 dollar ongeveer wat voor ons 8euro is.

Ga je hier net de grens over bij Arnhem, naar het duitse Elten dan scoor je net zo goedkoop vlees.

Vlees idd, maar als het gaat om dure te importeren dingen dan is het toch aardig aantrekkelijk hoor ,... Hummer H2 2003 koop je daar vanaf zo'n $20.000 omgerekend zo'n (ongeveer) €15.000 terwijl hier pas vanaf zo'n 38.000 kan kopen,.. oplopend zelfs tot 55.000-60.000 :eek:

Vlees idd, maar als het gaat om dure te importeren dingen dan is het toch aardig aantrekkelijk hoor ,... Hummer H2 2003 koop je daar vanaf zo'n $20.000 omgerekend zo'n (ongeveer) €15.000 terwijl hier pas vanaf zo'n 38.000 kan kopen,.. oplopend zelfs tot 55.000-60.000 :eek:

Klopt, dat is allemaal veel goedkoper dan hier... en dan ook nog 's de wisselkoers erbij.

Meeste van dat 'sap' is ook nog een zooi glucose-fructosestroop.

Voor kwaliteitsvoedsel betaal je in de USA meer dan hier. Vers fruit is zeker in steden echt een stuk duurder dan hier. Goed brood kennen ze amper, die kleffe bende die ze daar verkopen mag de naam niet eens hebben.

Ok het is daar goedkoper, maar als ze daar een stuk minder verdienen zullen de verhoudingen wel gelijk zijn aan hier?

Meeste van dat 'sap' is ook nog een zooi glucose-fructosestroop.

Voor kwaliteitsvoedsel betaal je in de USA meer dan hier. Vers fruit is zeker in steden echt een stuk duurder dan hier. Goed brood kennen ze amper, die kleffe bende die ze daar verkopen mag de naam niet eens hebben.

Dat de voedingssituatie in de VS op sommige plekken compleet naar de filistijnen aan het gaan is, wordt wel duidelijk rondom New York en belachelijk deel van de mensen lijdt daar een diabetes, en als je naar de suburbs kijkt is dat aandeel nog groter (1 op de 8 New Yorkers heeft diabetes!).
Niet heel frappant gezien de financiële situatie; in de suburbs hebben mensen minder geld voor fatsoenlijk voer en zie je in de winkels ook navenant veel troepvoer -> neerwaartse spiraal. Daarbij hebben bepaalde groepen een veel hoger risico op diabetes (zoals Latino's) ([Link niet meer beschikbaar], http://www.nytimes.com/2006/01/09/nyregion/nyregionspecial5/09diabetes.html)

Doe me Nederland maar. (niet dat diabetes hier geen probleem vormt overigens) Daarbij: goed voedsel kost hier eigenlijk al geen drol.

Terug
Naar boven