Fitness Seller

Vacuuming abbs

biertje92

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo bb'ers

Ik lees veel en stel vragen puur omdat ik wil leren dus ik heb er hier weer een waar ik jullie kennis/mening/ervaring over wil weten.

De oefening vacuuming, je buik zo ver mogelijk intrekken (hier gebruik je duidelijk je buikspieren voor) dit een bepaalde tijd vasthouden met een bepaald aantal herhalingen x setjes.

Hier ben ik op gekomen door zo'n Yo Elliot filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=iCbf2wqE4Gw

Zelf heb ik als mijn vp zoals nu of net iets lager is redelijk droge abbs, en train ze eigenlijk zelden. squats, deadlifts en soms een verzwaard buik oefeningetje extra.

Maar hij kaart het verschil aan dat sommige BB'ers een gespierde buik hebben die uitgezet staat, en sommige BB'ers een slanke taille hebben met abbs. en dat je met deze oefening dat voorkomt/ op de juiste manier traint om hem niet zo uitgezet te krijgen.

met als reacties van andere dat die opgeblazen sixpack van die bb'ers komt door anabolen, die ook je interne spieren en organen laat mee groeien. klinkt logisch,.. maar Arnold had ook een smalle taille :p

Niet dat het in mijn fase van sporten heel belangrijk is allemaal, maar ik ben nieuwsgierig. dus wat is jullie idee over deze oefening?

Laatst bewerkt:
Even opgezocht op youtube, lijkt me wel interessant

Is bedoeld om je diepe buikspieren (inner abdominal wall) mee te versterken. Het idee is dat het ervoor zorgt dat je buik als het ware naar binnen getrokken wordt.

Niks mis mee lijkt me.

Veel over gelezen hele tijd terug, veel bekende youtube'rs zoals inderdaad Elliot Hulse en nog een aantal anderen raden het inderdaad aan.

Heb zelfs ooit een indrukwekkende progress video gezien, waar deze oefening in korte tijd resultaat gaf.

De ideale oefening die ik nodig had dacht ik, had mezelf daarom voorgenomen om dit iedere avond thuis te doen, echter is het er maar een paar keer van gekomen, daarna was ik het al zat haha, redelijk aparte oefening, sowieso na abs getraint te hebben ga ik dit niet meer doen, en de overige dagen nam ik er ook nooit echt de tijd voor, zeker niet na het eten.

Maar je kunt het zeker proberen, denk dat ik het over een tijdje ook weer eens ga proberen!

Succes.

Ow, en als je meer informatie wilt, probeer te zoeken op "Stomach Vacuum".

Ik heb er goede ervaringen mee. Hoewel ik niet heb bijgehouden of er daadwerkelijk centimeters van me taille afgingen, merkte ik wel verschil bij de grote lifts. Dat ging me makkelijker af.

Terug
Naar boven