XXL Nutrition

Van Basten

Beter goed gejat dan slecht verzonnen......:D

Precies.
En om mooi te eindigen en passend bij dit topic:

"Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen."

J.C

Maar hij staat wel met de schaal in zijn handen aan het eind van het seizoen.

:wave: En we zwaaien met zijn allen naar de kuip.

Haha, dat zal best. Ajax heeft ook de beste spelers, dus zo bijzonder zou dat niet zijn.

Het zal de verdienste van Van Basten niet zijn iig.

Makkelijk om een hater te zijn. Als het goed gaat komt het niet door de trainer en als het slecht gaat komt het wel door de trainer.

Aangezien Ajax de laatste paar wedstrijden vrij gemakkelijk gewonnen heeft vraag ik mij af waar je nou specifiek op doelt.

Ajax heeft de laatste paar wedstrijden vrij gemakkelijk gewonnen? Ah oke, Van Basten is een topcoach inderdaad, wat een prestatie!

Tegen Twente ging het met veel moeite, twee countertjes brachten de winst, verder stonden ze de hele tijd onder druk. Tegen die ploeg uit Slowakije ging het ook niet van harte, een magere 1-0 winst in eigen huis. Bovendien was het spel ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik beoordeel Van Basten echter niet op een paar wedstrijden Ajax, maar op zijn tijd bij Oranje, waar hij niets heeft bereikt, en in het begin veelal nietszeggende namen selecteerde die Nederland geen ruk hebben verder geholpen. De verkeerde trainer, op de verkeerde tijd, op de verkeerde plaats. Bij Ajax inprincipe ook, maar hij heeft het geluk dat hij een goede selectie heeft.

Wie was trouwens ook alweer een aankoop van Van Basten? Was dat niet Sno? Bewijst ook iedere keer dat hij geen toevoeging voor Ajax is.

Bewijst bij Ajax iedere week weer dat hij hélémáál NIKS is.

Ben je nu al vergeten wat je gister hebt gezegd? Jij beoordeelt hem dus duidelijk wel op deze wedstrijden, dus verklaar nader.. En je hebt mij niet horen zeggen dat hij een topcoach is, ondanks dat het een aardige prestatie is wat het team in de wedstrijden na Heerenveen uit heeft neergezet.

In de wedstrijd tegen Twente stond Ajax in de eerste helft absoluut niet onder druk, Twente speeld al even laf als Ajax. Tweede helft ging Twente meer druk zetten maar lukte het alsnog niet om kansen af te dwingen. Ajax scoorde daarentegen 2 keer vrij gemakkelijk. Tegen Zilina heb ik de eerste helft niet gezien maar ik heb gehoord dat ze beter waren dan in de tweede helft. En in de tweede helft was buiten het slordige spel evident dat Ajax makkelijk met grotere cijfers had kunnen winnen.

Noem mij eens een trainer die geen miskopen heeft gedaan.

Maar goed ik begrijp het, hij is een verschrikkelijke trainer omdat hij Sno heeft gehaald en wint zonder dominant en aantrekkelijk voetbal. :roflol: Van Gaal heeft zeker de laatste 2 jaar ook bewezen dat hij helemaal niets is.

Ben je nu al vergeten wat je gister hebt gezegd? Jij beoordeelt hem dus duidelijk wel op deze wedstrijden, dus verklaar nader.. En je hebt mij niet horen zeggen dat hij een topcoach is, ondanks dat het een aardige prestatie is wat het team in de wedstrijden na Heerenveen uit heeft neergezet.
Oke, Ajax speelt onaantrekkelijk angstig voetbal. Tegen Twente geen initiatief nemen en loeren op de counter? Je hebt 65 miljoen te besteden, Twente 28, ik begrijp dat niet hoor. ??? Ik heb dit jaar nog geen enkele écht goede wedstrijd van Ajax gezien. Dat is mede de verdienste van Van Basten.

In de wedstrijd tegen Twente stond Ajax in de eerste helft absoluut niet onder druk, Twente speeld al even laf als Ajax. Tweede helft ging Twente meer druk zetten maar lukte het alsnog niet om kansen af te dwingen. Ajax scoorde daarentegen 2 keer vrij gemakkelijk. Tegen Zilina heb ik de eerste helft niet gezien maar ik heb gehoord dat ze beter waren dan in de tweede helft. En in de tweede helft was buiten het slordige spel evident dat Ajax makkelijk met grotere cijfers had kunnen winnen.
Zoals ik al zei, Ajax speelt countervoetbal tegen een club die nog niet eens de helft van de begroting van Ajax heeft, onbegrijpelijk.
Noem mij eens een trainer die geen miskopen heeft gedaan.
Daar heb je een punt, maar ik ken niemand die het nog in Sno zag zitten tijdens/na de wedstrijden van het olympisch elftal. Erg vreemd dus dat Van Basten dat wel zag, tot nu toe bewijst hij zijn ongelijk.

Maar goed ik begrijp het, hij is een verschrikkelijke trainer omdat hij Sno heeft gehaald en wint zonder dominant en aantrekkelijk voetbal. :roflol: Van Gaal heeft zeker de laatste 2 jaar ook bewezen dat hij helemaal niets is.
Nee, niet alleen vanwege Sno, wel vanwege zijn onaantrekkelijke voetbal, ja. Je hebt verdomme de grootste begroting van Nederland, mag je wel iets van laten blijken. Van Basten heeft vooral bij Oranje bewezen dat hij geen coach is, en tot nu toe vind ik hem bij Ajax ook niets.

Van Gaal heeft al wel resultaten behaald, Van Basten niet, verder ben ik niet zo'n grote fan van Van Gaal, dus daar hoef ik verder niet op in te gaan.
Dit dus.

Van de aankopen onder Van Basten waren alleen Sno en Olegeur fit. Sulejmani, Aissati, Cvitanich, Enoh en Sarpong waren geblesserd. Suarez was geschorst. Door de afwezigheid van al deze spelers had de technische staf in overleg met de spelersgroep besloten om een verdedigende tactiek te hanteren. Je mag het laf noemen van mij maar er zijn clubs waar ze het "realistisch" noemen. Ik ga ervan uit dat het niet het voetbal is wat Van basten beoogd te gaan spelen. Tegen Utrecht vond ik Ajax aantrekkelijk en redelijk goed voetbal spelen.

Sno is voor de breedte gehaald. Zo'n probleem vind ik het niet. Tegen Twente had hij een toegevoegde waarde.

Naar mijn mening heeft Van Basten nog niet de mogelijkheid gehad om met een evenwichtige selectie te spelen. Bij het Nederlands elftal had hij geen goede verdedigers en geen verdedigend middenvelder, Robben was meer geblesseerd dan fit en onze beste spelers spelen het liefst op de #10 positie. Nu bij Ajax heeft hij de mogelijkheid en de verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij een team creëert dat de kwaliteiten heeft om te spelen zoals hij dat voor ogen heeft. Na 3 maanden ga ik hem nog niet afschrijven.

5-2 gewonnen...

2 tegengoals....

Ik denk dat van Basten teveel aandacht aan aanvalle(n)(rs) schenkt. Krijg die verdediging nou eens op orde, maar daar heeft MvB geen zin in...

Ajax komt drie minuten tekort voor recordreeks zonder tegendoelpunten

Ajax kwam drie minuten tekort om haar eigen record en het Nederlandse record thuiswedstrijden zonder tegendoelpunten te verbreken. De ploeg had precies 60 minuten zonder tegendoelpunt nodig om het record van 1970 onder leiding van Rinus Michels te verbreken. In de 57ste minuut scoorde Sparta echter en werd de recordreeks beëindigd.

Ajax komt drie minuten tekort voor recordreeks zonder tegendoelpunten

Ajax kwam drie minuten tekort om haar eigen record en het Nederlandse record thuiswedstrijden zonder tegendoelpunten te verbreken. De ploeg had precies 60 minuten zonder tegendoelpunt nodig om het record van 1970 onder leiding van Rinus Michels te verbreken. In de 57ste minuut scoorde Sparta echter en werd de recordreeks beëindigd.

Dank je wel. Ik heb het al vaker gezegd. De verdediging van Ajax is helemaal zo slecht nog niet. Vermaelen en Ologuer zijn goede verdedigers en ook vd Wiel laat goede dingen zien. Gelukkig staat Emanuelson nu meer op het middenveld en kan zich aanvallend wat meer laten zien. Vermeer doet het uitstekend in de goal en als straks Stekelenburg terug is kan dat alleen maar beter gaan.

Laatst bewerkt:
Ajax heeft een prima selectie, veruit de beste van de eredivisie.

Enkele potentiële wereldtoppers.

Hoe gaat dat liedje ook alweer?
Eens per jaar wordt PSV kampioen??? zoiets toch:D

volendam.. tssss gaat te ver dit.

Terug
Naar boven