- Waardering
- 7.124
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tsja, wat zal ik er eens van zeggen. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om Van Nistelrooy niet mee te nemen. Van Basten denkt geloof ik dat alle tegenstanders van het niveau eredivisie zijn. Dat hij Huntelaar meeneemt kan ik begrijpen, maar laat dan lekker Vennegoor thuis. Excuus is dan dat hij mee gaat als pinch hitter. Ja hoor, dat hebben we gezien op het wkDat mensen hier nog steeds roepen om Seedorf is ook op z'n minst lachwekkend te noemen. Deze man heeft ontelbare kansen gehad in Oranje, maar stelde keer op keer teleur. Die speelt liever naar een vriendje van hem dan naar een speler die er beter voor staat. Van Bommel moet ook gewoon mee naar het EK. We hebben allemaal gezien dat Landzaat te kort komt tegen de toplanden, laat staan Stijn Schaars. Wel een leuke speler voor AZ, maar nog niet meer dan dat.
Er zijn wel meer dingen in de selectie merkwaardig te noemen. Stekelenburg was de 2e keeper op het WK, en nu is opeens Timmer de 2e keeper. En laten we hopen dat hij dit keer wél Boulahrouz opstelt, desnoods als rechtsback, want Heitinga speelt de laatste 2 seizoenen ook als een krant. Emanuelson kan ik wel begrijpen als linksback, ben zelf niet zo gecharmeerd van Van Bronckhorst (ik weiger hem "Gio" te noemen), en dan vind ik Emanuelson een uitstekende vervanger. Steeds minder teams spelen met vleugels, dus dan kan Emanuelson lekker mee naar voren. Maar ja, hij zal wel weer kiezen voor van Bronckhorst en De Cler om naar het EK te gaan.
Misschien nu Stam weer bij Ajax speelt kan Marco hem nog over halen om mee te gaanWant met de verdediging zoals die nu geselecteerd is ga je het echt niet redden.
Van Basten is een beetje het spoor bijster volgens mij. Van dat attractieve voetbal wat van te voren werd beloofd hebben we niks gezien, en dan krijg je als excuus: "ja, dat kan ook niet altijd". Het kan niet altijd inderdaad, maar 10 min per wedstrijd maximaal is wel érg weinig.
Als ik in de schoenen van Van Nistelrooy en Van Bommel zou staan, zou ik mezelf nooit meer beschikbaar stellen voor het Nederlands elftal zolang Marco daar trainer is.
Ik denk nog niet dat je nu kan spreken van "vorm". Het is de eerste wedstrijd van het seizoen. Eerst maar afwachten wat hij in het vervolg brengt. En dan nog heb ik liever Van Nistelrooy dan Makaay.
jullie vergeten stam! nog steeds de beste verdediger van nederland.

Denk dat bij de 6 beste aanvallers idd een makaay hoort. Kijk maar eens naar zijn erelijst en oordeel opnieuw!
Denk dat je het zo moet zien.
Van Persie, Kuijt, Robben, Huntelaar, Van Nistelrooy, Makaay (dan Castelen, Kluivert (blijft technisch gezien een superspits)).
Middenveld de 6 beste:
Davids, Van de Vaart, Van Bommel, Sneijder, Seedorf en Schaars.
Achterin:
Boula, Ooijer, Emanuelson, De Cler, Mathijssen, Greene
Keepers:
Van de Sar, Stekelenburg, Timmer.
Al met al dan een aardige selectie.
Hoeft niet veel aan te passen, maar wel het goede!
En waarom van bronkhorst thuis laten? VB is zeker nog een paar klasjes beter dan Urby.
Er stond een leuk artikel in BN/DeStem waarin de journalist tot de conclusie kwam dat Van Basten niet met mensen met karakter om kan gaan en alleen volgers om zich heen verzamelt.
Van Nistelrooy zou me niet verbazen als hij volgend seizoen er gewoon 20+ inschiet maar zijn specialiteit is het afmaken. En eigenlijk alleen wanneer het doelpunt door anderen helemaal voorbereid wordt. Hij kan prima het doel vinden en de bal afschermen maar van een Nederlandse centrumspits wordt meer verwacht. Ik ben overtuigd dat Huntelaar die kwaliteiten meer bezit dan RvN. En ik vind het ook onzin om 2 spelers met dezelfde kwaliteiten (alleen heeft Huntelaar meer kwaliteiten) mee te nemen. Daarom vind ik het ook beter als Kuijt (andere speelsT en kan op rechts) en Vennegoor (als breekijzer, ook al vinden sommigen een breekijzer onzin) wel meegaan
1 1996 speelde seedorf gewoon erg goed dus nooit klopt niet of het moet voor je tijd geweest zijn dat je toen het EK niet gezien hebt, wel en wie bedoel seedorf hebben nooit goed gespeelt.........?
2 Speelt Nigel de Jong dan wel wereld niveau, nooit gemerkt en wat dacht je van de mascotte van Ajax Heitinga die heeft nooit goed gespeeld die mag de ballen gaan rapen over de zijlijn zo goed is die. 35 So what hoe oud denk je dat Maldini was op het WK in 2002, 34.
3 stel je voor dat Huntelaar geblesseerd is wat dan. Je moet een top spits erbij hebben. Kijk naar het EK jong Frankrijk hun nieuwe top haanse spits was geblesseerd het was maar dat ze nog een vervanger hadden, anders waren ze in de halve finale nooit gekomen.
1) Ik moet toegeven dat ik van het EK '96 me weinig kan herinneren. Dat is immers ook al 10 jaar terug en ik was toen ook 10 jaar oud.
2) De Jong is een groot talent dat nog veel kan groeien. Hij is misschien niet de slimste maar met goede begeleiding kan hij ver komen. De kwaliteiten heeft hij wel. Je moet ook niet vergeten dat hij maar 2 maandjes ouder is dan Maduro. En is hij voor de rechtshalf en rechtsback positie. Niet voor de punt naar achter of linkshalf. Heitinga is natuurlijk geen topspeler maar word meer de grond in geschreven dan terecht is. Hij is de beste Nederlandse mandekker op de rechtsback positie en laat af en toe een heel sterke lange pass zien. Hij is wel erg wisselvallig en heeft het niveau dat hij haalde na zijn comeback na zijn blesure niet meer laten zien. Maar de jeugd heeft de toekomst. Overigens had ik Greene graag een keertje in het Nederlands elftal willen zien voetballen om te zien of hij dat niveau aan kan. Maar Heitinga en De Jong zijn geen concurrenten voor de positie waar Davids speelt dus is dit eigenlijk ook irrelevant.
Maldini is trouwens een totaal andere voetballer dan Davids. Speelt op een andere positie dan Davids. Speelt in een ander systeem dan Davids. En is simpelweg van een andere klasse dan Davids. En ik kan me herinneren dat Italië kansloos naar huis werd gestuurd.
3) Dan zet je Kuijt daar neer. Die acht ik alsnog sterker in dan RvN. En als de nood echt hoog is kunnen Van der Vaart, Van Persie en Vennegoor daar ook heel verdienstelijk spelen.
). Hoeft ook niet als je als enige taak hebt je man uit schakelen. Hij is ook relatief snel, wat je van onze (ex)-ajaxieden niet kan zeggen.

Je bent makkelijk tegen te spreken want je stukjes raken kant nog wal.
Hier mijn reply's:
Nu allemaal jonge jongens samen laten voetballen, betekend dadelijk weer een gat na de nieuwe groep. Je moet juist een goede mix ervaren en jonge spelers hebben.
Kritiek op Makaay is onterecht. Zijn speeltijs zijn geen 43 x 90 minuten immers.
Je loopt te zeuren over van Nistelrooy aangezien hij alleen in de 16 functioneerd. Echter kwa speelsT is na diverse analyses door experts gebleken dat Huntelaar dezelfde speelsT hanteerd, dus ook niet zal functioneren met de speelwijze die Van Basten en Cruijff perse willen spelen, maar misschien wel niet meer de juiste is.
De Jong is zoals zovelen zeggen een beperkte voetballer die het moet hebben van ploeteren. Dus geen megatalent. Heitinga was een megatalent maar bakt er ook niks meer van. Een Boulha is ten alle tijden een betere mandekker. Puur op de man bij de beste 10 van de wereld (Ja ik weet het is geen opbouwende speler). Hoeft ook niet als je als enige taak hebt je man uit schakelen. Hij is ook relatief snel, wat je van onze (ex)-ajaxieden niet kan zeggen.
na diverse analyses door experts gebleken dat Huntelaar dezelfde speelsT hanteerd
De oorzaak dat er nu niet echt een mix is komt doordat er tussen de generatie van 95' en de generatie van Robben, Van Persie en Van der Vaart geen talent is doorgebroken. Je kan wel willen maar het moet ook kunnen.
Kritiek op Makaay is onterecht? Als je niet op de statistieken afgaat kan je toch op je eigen ogen afgaan? Hij is totaal niet goed in de dingen die een #9 of een vleugelspeler in het 4-3-3 moet uitvoeren. En hij speelt nooit goed in het Nederlands elftal.
Kom op, je hebt toch ogen voor jezelf. Je ziet toch dat Huntelaar en RvN andere spelers zijn. De overeenkomst is dat ze alletwee voor het doel blijven en dat ze alletwee dodelijk zijn bij elke kans. Alleen Huntelaar heeft meer balgevoel, mist minder kansen, is een beter aanspeelpunt en is beter in de combinatie. Vooral die laatste 2 zijn kwaliteiten die een 4-3-3 spits moet hebben maar die RvN mist.
Boulharouz is beter ja. Maar hij is in principe centrale verdediger.