XXL Nutrition

Wat is het ideale oranje elftal voor op het WK2010?

Daarom vind ik Emanuelson een betere keuze op linksback. Ook aanvallend ingesteld, maar toch wel de beschikking over wat meer snelheid en wat meer conditie dan Gio.

Dan heb je toch een probleem, want Emanuelson is niet eens geselecteerd.

Verder kun je de rollen ook omdraaien, komt Gio mee op, dan zal Messi of Ronaldo ook mee moeten verdedigen, vinden ze niet leuk, meeverdedigen.

Edit: mochten we Messi of Ronaldo uberhaupt tegenkomen, dan zitten we al in de kwart of halve finale, we'll cross that bridge when we come to it.

Laatst bewerkt:
Van Persie zet toon in eerste trainingsweek

De spits van Arsenal hield een pleidooi de vier topaanvallers van Nederland allemaal in de basis te zetten. Het zal de discussie rond Oranje de komende weken bepalen.
Van Persie wil in de spits. Daarnaast wil hij Wesley Sneijder op de 'tien', Rafael van der Vaart op links, Arjen Robben aan de rechterkant.

''Als wij samen spelen kan Oranje heel ver komen'', zei Van Persie. ''Dan zijn we heel moeilijk af te stoppen.''

Met dit soort uitspraken moeten ze oppassen. Straks krijg je verdeeldheid in de groep. 4 'grote' sterren vs de rest.

Dan heb je toch een probleem, want Emanuelson is niet eens geselecteerd.

Verder kun je de rollen ook omdraaien, komt Gio mee op, dan zal Messi of Ronaldo ook mee moeten verdedigen, vinden ze niet leuk, meeverdedigen.

Edit: mochten we Messi of Ronaldo uberhaupt tegenkomen, dan zitten we al in de kwart of halve finale, we'll cross that bridge when we come to it.

I know, i know, maar ze vragen wat het ideale elftal is en dan zou ik Gio thuislaten en Emanuelson mee. Maar goed daar heb je ook een punt. Alleen ik zou als Gio zijnde me meer druk maken om Messi dan Messi om Gio;). Toch vind ik het raar dat ze steeds zeggen dat ze van Nistelrooy niet mee kunnen nemen omdat je dan een spits in de tijd van zijn leven thuis moet laten, terwijl ze wel Gio meenemen waar ook makkelijk Emanuelson of desnoods Drenthe meegenomen kon worden.

I know, i know, maar ze vragen wat het ideale elftal is en dan zou ik Gio thuislaten en Emanuelson mee. Maar goed daar heb je ook een punt. Alleen ik zou als Gio zijnde me meer druk maken om Messi dan Messi om Gio;). Toch vind ik het raar dat ze steeds zeggen dat ze van Nistelrooy niet mee kunnen nemen omdat je dan een spits in de tijd van zijn leven thuis moet laten, terwijl ze wel Gio meenemen waar ook makkelijk Emanuelson of desnoods Drenthe meegenomen kon worden.

Emanuelson speelt zelden back. Drenthe heeft al maanden niet gevoetbald, en Gio speelt al jaren back, is al jaren de vaste back van Oranje. Ek's en Wk's meegemaakt. Ik zou het al heel wat vinden als Anita bij de selectie blijft ten koste van Braafheid. Ik had persoonlijk ook graag Nistelrooy mee zien gaan. Alleen al vanwege zijn naam. Is het voor de tegenstander nog niet erg genoeg dat ze tegen Van Persie, Robben en Sneijder moeten voetballen, komt ook nog ineens Van Nistelrooy erin, al is het alleen maar als invaller, dan schrik jeje toch helemaal wezenloos als tegenstander.

Als spits ben je afhankelijk van je aanvoer, en bij HSV kreeg die (vooral in de wedstrijd tegen Fulham) geen enkele bruikbare bal, bij Oranje krijgt die wel fatsoendelijke ballen gespeeld.

babel aan de bal...babel in de rechter hoek...babel schiet...en hij scooooort..."the crowd goes wild"

Mijn ideale opstelling:

------------------Stekelenburg---------------------
Van der Wiel----Boulahrouz--Heitinga----Bronckhorst
-------------de Jong----Van Bommel(C)------------
---Robben-----------Sneijder------Van der Vaart---
-------------------Van Persie---------------------

Dit is hoe ik zou spelen. Met Van Bommel als aanvoeder, omdat hij altijd voorop in de strijd gaat.
mathijssen ben ik geen fan van, komt mij te log en te 'sloom' over. Boulahrouz en Heitinga zijn meer bikkelaars en Boulahrouz in goede vorm is onverslaanbaar (kijk maar naar ek) Vond hem gisteren wel sterk spelen.
En aangezien onze verdediging niet top is ga ik voor de verdedigende middenvelders/verdedigers en denk dat hiermee de verdediging het ook makkelijker heeft met twee van zulke spelers die voor je spelen
Aanval is duidelijk, 4 spelers die creatief zijn en een wedstrijd kunnen beslissen. Eventueel kunnen Van der Vaart van plek wisselen of in de wedstrijd van plek wisselen om de tegenstander gek te maken. En van Persie in de spits, heb veel vertrouwen in van Persie, gisteren weer 2 'spitsengoals'.
Dit is mijn keuze

Van Marwijk zou Vd Vaart eens moeten proberen op links in de oefenwedstrijden. Misschien pakt het goed uit.

Het probleem voor Marwijk is dat Vd Vaart het zo goed doet dat zijn holmakker Kuijt nergens meer kan spelen. Dat was ook de reden dat hij verkondigde dat Robben wel op links kon, zodat Kuijt op rechts kan. :roflol: Triest.

Terug
Naar boven