AndroidHealthClinic

Van gedachten wisselen met Chrisk 🙂 -> Steks heeft een vrije rol

• Topic Starter Topic Starter
al die andere hippe vormen al niet meer mochten
Van de politiek. Deze hebben ook allerlei regels bedacht waardoor het voor starters bijvoorbeeld lastiger wordt om een hypotheek aan te kunnen gaan. Terwijl als je naar de cijfers kijkt, starters die achterlopen of niet in staat zijn om de hypotheek te kunnen betalen, deze uitzonderlijk laag zijn binnen de groep van starters.

Wat had je dan dat niet lineair is? Ik ben van de tijd dat al die andere hippe vormen al niet meer mochten omdat banken niet met die financien om kunnen gaan zonder de wereldeconomie op te focken.
Ik heb nu nog een deel spaar en een deel aflossingsvrij.

Ben je trouwens altijd starter als je vanaf geen hypotheek naar wel een hypotheek afsluiten gaat? Of alleen de eerste keer in je leven? Nog een leeftijdsgrens?

Ben je trouwens altijd starter als je vanaf geen hypotheek naar wel een hypotheek afsluiten gaat? Of alleen de eerste keer in je leven? Nog een leeftijdsgrens?
Wanneer je voor het eerst een huis koopt. Of dat 20 of 90 is maakt niets uit, al zal 90 eigen moeilijkheden geven vanwege aflossingstermijn maar goed het is slechts een voorbeeld.

Steks vrije rol mid mid. De beul uit het westen. Die kon meters maken poh

Zowel @chrisk als @Steks:
Welke "dingen" in het leven hebben voor jou echt waarde? En wat is het meest recente geluksmoment(je)?
Of misschien nog simpeler, het feit dat de seasoning van mijn nieuwe pan gelukt is en ik nu een stukje kip bak voor in een salade straks.

Ik kan daarvan genieten en zelfs een beetje trots op zijn, maar kan me over het algemeen niet gelukkig voelen.
52584A9B-EFF3-43B2-8A01-A33A781DBFA5.jpeg

Bij een lineaire (of annuïteiten) aflossing is de rente iets lager, maar tegenover staat dan wel dat je een maandelijkse verplichte aflossing doet.
Een lineaire bestaat uit rente en aflossing. Bij een gelijkblijvende rente dalen de maandlasten. Maandbedrag aan aflossing blijft gelijk, rente betaal je over de restschuld. Voordelen zijn dat je de zekerheid hebt dat de hypotheek helemaal wordt afgelost, lagere maandlasten in het verschiet (begint wel hoger), lost sneller af (dan annuïteiten) waardoor er minder kans is op een restschuld bij verkoop, totale kosten c.q. rentelasten lager dan andere vormen.
Zijn er nog andere verschillen, zoals fiscale?
Nadeel is doordat de schuld iedere maand daalt, je gedurende de looptijd minder hypotheekrente kunt aftrekken.

Of misschien nog simpeler, het feit dat de seasoning van mijn nieuwe pan gelukt is en ik nu een stukje kip bak voor in een salade straks.

Ik kan daarvan genieten en zelfs een beetje trots op zijn, maar kan me over het algemeen niet gelukkig voelen.
Geluk is een rekbaar begrip. Elke dag gelukkig voelen lijkt mij ongezond. Streven naar tevredenheid en balans lijkt mij realistischer. Dat eerste zit 'm volgens mij ook vaker in de simpele of kleine dingen.

Een lineaire bestaat uit rente en aflossing. Bij een gelijkblijvende rente dalen de maandlasten. Maandbedrag aan aflossing blijft gelijk, rente betaal je over de restschuld. Voordelen zijn dat je de zekerheid hebt dat de hypotheek helemaal wordt afgelost, lagere maandlasten in het verschiet (begint wel hoger), lost sneller af (dan annuïteiten) waardoor er minder kans is op een restschuld bij verkoop, totale kosten c.q. rentelasten lager dan andere vormen.

Nadeel is doordat de schuld iedere maand daalt, je gedurende de looptijd minder hypotheekrente kunt aftrekken.
Als je zelf maandelijks geld inlegt in een aflossingsvrije hypotheek maak je er gewoon een lineaire hypotheek van. Met als voordeel dat wanneer je wil je de inleg kunt aanpassen, maar je hebt dan wel een ca. 0,15% hogere rente en geen garantie dat je alles aflost. Voorlopig heb ik liever wat vrijheid boven een iets lagere rente.

Yep, alles dat je aanraakt en zaken dat andere zaken aanraken tussen kakken en je handen wassen is een enorm risico. Staph, e. coli,...

Ooit stevig ziek geweest van mijn ex te kontvingeren en dan het bef-juice weg te wrijven.
Dat kan de beste overkomen.

Autarkie vind ie een leuk woordje. Beetje goochelen met zinnen en natuurlijk komt Dolfke weer er aan te pas.

Duitsland kon niet zelfvoorzienend zijn door gebrek aan grondstoffen vandaar ook mede de Krieg.

Oké...

Vinden jullie dat Adolf Hitler tijdens de jaren 30 in zijn streven naar autarkie
Ik weet er niks van maar ik denk dat het de kracht van een ongeketende economie liet zien, welke snel opbrandt en geopolitieke bewegingen uitlokt.

Oom Adolf zei van wel. Ik wist het antwoord al.

Eddie Murphy Laughing GIF

Terug
Naar boven