XXL Nutrition

Van hemel naar hel na 16 jaar anabolen.

ik heb de 7 paginas niet gelezen, en wat ik ga zeggen is mss hard maar toch true: als je 16 jaar lang kuurt zonder te denken dat er gevolgen zijn, ben je een ezel; dat je nu off gaat, daar waar ik ernstig TRT zou gaan overwegen, vnd ik nog eigenaardiger.

die hele situatie met je vrouw kan ik zo benoemen: mid-life crisis. met of zonder anabolen, je zou die klip sowieso moeten hebben omzeilen.

verder zie je de dingen nu vanuit een bepaalde hoek omdat je hele hormonenwinkel in de war is.

je weet gewoon instinctief dat er voor alles een prijs is - of niet?

als je vreemd gaat, komt er ook ooit een prijs, net zoals voor roken, te weinig slapen, te veel zuipen, niet werken, enz enz - je weet dat je ooit de gevolgen voor je daden onder ogen moet zien.

toch, sterkte;

gr

s

PS ik zou echt TRT overwegen in jouw geval hoor. en ff terloops, 1 mens op 2 is n vrouw, je hebt nog n goeie kans om nog n goeie tegen te komen he - je zit nog niet in het rusthuis

ik heb de 7 paginas niet gelezen, en wat ik ga zeggen is mss hard maar toch true: Als je 16 jaar lang kuurt zonder te denken dat er gevolgen zijn, ben je een ezel; dat je nu off gaat, daar waar ik ernstig trt zou gaan overwegen, vnd ik nog eigenaardiger.

Die hele situatie met je vrouw kan ik zo benoemen: Mid-life crisis. Met of zonder anabolen, je zou die klip sowieso moeten hebben omzeilen.

Verder zie je de dingen nu vanuit een bepaalde hoek omdat je hele hormonenwinkel in de war is.

Je weet gewoon instinctief dat er voor alles een prijs is - of niet?

Als je vreemd gaat, komt er ook ooit een prijs, net zoals voor roken, te weinig slapen, te veel zuipen, niet werken, enz enz - je weet dat je ooit de gevolgen voor je daden onder ogen moet zien.

Toch, sterkte;

gr

s

ps ik zou echt trt overwegen in jouw geval hoor. En ff terloops, 1 mens op 2 is n vrouw, je hebt nog n goeie kans om nog n goeie tegen te komen he - je zit nog niet in het rusthuis

+1

-1

denk dat het toch heel makkelijk oordelen is als je zelf niet in soortgelijke situatie zit.
en met de ongenuanceerde reactie doe je toch wel afbreuk aan het respect wat je mag hebben voor iemand met zo'n ervaring en lef om ook de andere kant van het verhaal te posten en niet alleen buff komt doen met resultaten die AAS met zich meebrengt.

Laatst bewerkt:
-1

denk dat het toch heel makkelijk oordelen is als je zelf niet in soortgelijke situatie zit.
en met de ongenuanceerde reactie doe je toch wel afbreuk aan het respect wat je mag hebben voor iemand met zo'n ervaring en lef om ook de andere kant van het verhaal te posten en niet alleen buff komt doen met resultaten die AAS met zich meebrengt.

ik zit zelf in een soortgelijke situatie én ik ben niet aan het kuren. geef je mening nou maar over TS zijn situatie en niet over mijn reactie.

TRT op die leeftijd? als er echt een blijvend probleem is, ja. anders gewoon laten herstellen, desnoods drie maanden clomid of iets dergelijks en daarna zien of je hormoonhuishouding in orde is.

Heey Steven,

Ik las je verhaal net. ben net eigenlijk terug uit Azie.

Man wat k*t moet jj voelen,zeker met dat leuke vrouwtje van jou man,idd erg zonde kerel.

Ga idd paar maandjes op nolva,en probeer alles weer op de rit te krijgen,sterkte kerel,ik weet wel ongeveer hoe jj voelt.

Heey Steven,

Man wat k*t moet jj voelen,zeker met dat leuke vrouwtje van jou man,idd erg zonde kerel.

Ga idd paar maandjes op nolva,en probeer alles weer op de rit te krijgen,sterkte kerel,ik weet wel ongeveer hoe jj voelt.

ja , nou ja, ik vind gewoon dat je moet weten dat e voor alles een prijs is - ik moet ook constant vechten tegen mijn "zin om te kuren" - het leven is zoveel prettiger voor een BB'er als je 1 gram test in je systeem hebt lopen;
maar dan moet e ook weten dat je soms hard kan landen als je off gaat (libido, krachtverlies, massaverlies, etc)

zoals chemical al zei: je moet om te kuren een beetje psychologisch stabiel zijn, of je verliest jezelf helemaal.

Ik herken dat hele "uit een roes" ontwaken als je off bent. Tis net alsof je tijdens je kuur op een hele andere manier beredeneert en conclusies trekt waarvan je werkelijk geen t*fus snapt als je vervolgens weer off bent.. :s

Overwegend negatief verhaal toch wel. Dat je gedrag kan veranderen is niet vreemd, maar het is ook mogelijk om dit zelf in de hand te houden als je je er op voorhand goed van bewust bent en je omgeving op de hoogte brengt van je gebruik. Goede voorbereiding is het halve werk bij kuren. Verder kuurde je natuurlijk ook wel veel, maar dat doen IFBB profs ook, en die gaan ook niet allemaal flippen.

De ene is gevoeliger voor psychische veranderingen dan de andere. Jij bent duidelijk veranderd tijdens het kuren, en je had dat niet goed in de gaten en je omgeving heb je blijkbaar onvoldoende voorbereid. Je doet nu met dit verhaal een beetje of kuren alleen maar ellende meebrengt, ik neem aan dat je ook flink gegroeid bent, en dat dat ook de reden was om steeds door te gaan. Nu doen alsof het de schuld is van de AAS en doen alsof kuren 'evil' is vind ik een beetje te kort door de bocht.

Als mensen iets van je verhaal moeten leren, dan is het dat AAS geen snoepjes zijn, en dat men zich goed moet voorbereiden. En natuurlijk: gebruik met mate als amateur. Het slaat nergens op om (bijna) non-stop te kuren als je geen wedstrijden doet en/of begeleider hebt.

Is al lang aangetoond dat langdurige bovennatuurlijke dosissen testosteron blijvende veranderingen aan de hersenen aanbrengen. Testosteron "vormt" de hersenen. Dit is bv. de reden waarom mannen beter zijn in ruimtelijke en wiskundige problemen dan vrouwen.

Bij de ene uit zich dit in toegenomen agressie, bij de ander hogere kans op depressies, etc.

Kortom: als je een kalm persoon bent en agressief wordt van het kuren, dan is de kans groot dat je na jarenlang gebruik veel agressiever bent dan vroeger, zelfs als je niks gebruikt.

Heb ooit gesproken met een psychiater die een ex-BB in behandeling had die zo agressief was geworden (zelfs bij niet gebruiken van AAS) dat hij behandeld moest worden met Androcur (= middel dat de testosteronproduktie volledig plat legt). En dan was hij soms nog agressief.

Ik herken dat hele "uit een roes" ontwaken als je off bent. Tis net alsof je tijdens je kuur op een hele andere manier beredeneert en conclusies trekt waarvan je werkelijk geen t*fus snapt als je vervolgens weer off bent.. :s

Het probleem is dat hij nu nog "in een roes" zit. De klap moet nog komen, ben benieuwd achter een paar weken, maanden wat hij dan te vertellen heeft.

Is al lang aangetoond dat langdurige bovennatuurlijke dosissen testosteron blijvende veranderingen aan de hersenen aanbrengen. Testosteron "vormt" de hersenen. Dit is bv. de reden waarom mannen beter zijn in ruimtelijke en wiskundige problemen dan vrouwen.

Bij de ene uit zich dit in toegenomen agressie, bij de ander hogere kans op depressies, etc.

Kortom: als je een kalm persoon bent en agressief wordt van het kuren, dan is de kans groot dat je na jarenlang gebruik veel agressiever bent dan vroeger, zelfs als je niks gebruikt.

Heb ooit gesproken met een psychiater die een ex-BB in behandeling had die zo agressief was geworden (zelfs bij niet gebruiken van AAS) dat hij behandeld moest worden met Androcur (= middel dat de testosteronproduktie volledig plat legt). En dan was hij soms nog agressief.

dat klopt wel denk ik. agressie mag je welniet altijd interpreteren in termen van "ik klop erop" - dat kan zich ook uiten in andere dingen: radicale beslissingen nemen bvb (zoals TS aanhaalde)

Goed verhaal neergezet, Zo te horen is het allemaal heel verslavend:(
Wel fijn dat je er over kan lezen dat het niet alleen maar geweldige gains zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Heey Steven,

Hey Mart,

Alles begint hier wel weer op 't juiste spoor te zitten hoor, no worries.
Herstel verloopt precies heel vlot (I LOVE arofixen), bloed results zien er goed uit en libido is top.
Voel me eigenlijk prima momenteel, hoofdje redeneert ook weer normaal.
Ook met het vrouwtje komt alles wel weer in kannen en kruiken denk ik.

Vind sommige bovenstaande reacties wel leuk...hihi.
Geloof me jongens, velen van jullie hebben echt geen idee wat er "kan" (ik zeg dus bewust "kan" niet "zal") gebeuren in jullie hoofdje op anabolen.
je hebt er geen idee van dat zoiets bestaat tot je het meemaakt.
Ik zou 't ook niet geloofd hebben enkele jaren terug.

Enne, zoals eerder geschreven, ik had totaal geen voorgeschiedenis van mentale instabiliteit en heb mijn inziens nooit overdreven in mijn gebruik.

Bedankt voor de steun van velen hier.
Mvg
Steve

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat het beter gaat, en verder gewoon goed om ook eens de sides te lezen.
Want de meeste die zich er meer in verdiept hebben weten dat het gewoon niet gezond is.
Maar denken ook vaak " dat overkomt mij niet " of denken gewoon niet aan de gevolgen.
Daarom is dit topic best interessant.

Succes

Ik ben blij dat het beter gaat, en verder gewoon goed om ook eens de sides te lezen.
Want de meeste die zich er meer in verdiept hebben weten dat het gewoon niet gezond is.
Maar denken ook vaak " dat overkomt mij niet " of denken gewoon niet aan de gevolgen.
Daarom is dit topic best interessant.

Succes

Precies

ik heb de 7 paginas niet gelezen, en wat ik ga zeggen is mss hard maar toch true: als je 16 jaar lang kuurt zonder te denken dat er gevolgen zijn, ben je een ezel; dat je nu off gaat, daar waar ik ernstig TRT zou gaan overwegen, vnd ik nog eigenaardiger.

die hele situatie met je vrouw kan ik zo benoemen: mid-life crisis. met of zonder anabolen, je zou die klip sowieso moeten hebben omzeilen.

verder zie je de dingen nu vanuit een bepaalde hoek omdat je hele hormonenwinkel in de war is.

je weet gewoon instinctief dat er voor alles een prijs is - of niet?

als je vreemd gaat, komt er ook ooit een prijs, net zoals voor roken, te weinig slapen, te veel zuipen, niet werken, enz enz - je weet dat je ooit de gevolgen voor je daden onder ogen moet zien.

toch, sterkte;

gr

s

PS ik zou echt TRT overwegen in jouw geval hoor. en ff terloops, 1 mens op 2 is n vrouw, je hebt nog n goeie kans om nog n goeie tegen te komen he - je zit nog niet in het rusthuis

Jij hebt levens ervaring kerel!!! ++++

Dit zijn niet mijn anabolen vriend!

Hey Mart,

Alles begint hier wel weer op 't juiste spoor te zitten hoor, no worries.
Herstel verloopt precies heel vlot (I LOVE arofixen), bloed results zien er goed uit en libido is top.
Voel me eigenlijk prima momenteel, hoofdje redeneert ook weer normaal.
Ook met het vrouwtje komt alles wel weer in kannen en kruiken denk ik.

Vind sommige bovenstaande reacties wel leuk...hihi.
Geloof me jongens, velen van jullie hebben echt geen idee wat er "kan" (ik zeg dus bewust "kan" niet "zal") gebeuren in jullie hoofdje op anabolen.
je hebt er geen idee van dat zoiets bestaat tot je het meemaakt.
Ik zou 't ook niet geloofd hebben enkele jaren terug.

Enne, zoals eerder geschreven, ik had totaal geen voorgeschiedenis van mentale instabiliteit en heb mijn inziens nooit overdreven in mijn gebruik.

Bedankt voor de steun van velen hier.
Mvg
Steve

Tjeezzz..hartstikke leuk dat het weer beter gaat met je. Maar man wat een aandachtstopic was dit dan als je in 2wkn weer helemaal ok bent, je deed het voorkomen alsof je door de aas in zwaar psychische nood zat.
My 2 cents...je had gewoon een winterdepressie ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Tjeezzz..hartstikke leuk dat het weer beter gaat met je. Maar man wat een aandachtstopic was dit dan als je in 2wkn weer helemaal ok bent, je deed het voorkomen alsof je door de aas in zwaar psychische nood zat.
My 2 cents...je had gewoon een winterdepressie ofzo.

Correctie, toen ik deze topic opende schreef ik duidelijk dat ik op dat moment reeds uit die bewuste roes ontwaakt was en dat de problemen zich het afgelopen jaar stelden.
Ik schreef in daaropvolgende posts dat het met de dag beter en beter ging ook.
mezelf zei:
Maar het laatste jaar kreeg ik het ook psychisch enorm moeilijk. Probleem is dat je het tijdens je ON periode dit niet of nauwelijks merkt bij jezelf.
Ik zei ook dat ik ENKEL wou delen wat ik meegemaakt had.
Ik heb geen aandacht nodig, en al zeker niet op een internet forum ;-)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven