XXL Nutrition

Van hemel naar hel na 16 jaar anabolen.

Gelukkig ben ik van mijzelf al een egoïstische kl***zak dus mijn vrouw merkt eigenlijk weinig verschil als ik on ben, haha

Maar even zonder gekheid, vervelend dat dit zo bij je is gelopen. Ik merk wel dat ik iets zelfzuchtiger ben als ik on ben maar ik denk dat de meeste bodybuilders op zichzelf gericht zijn. Je bent toch bezig met op vaste tijden eten, een bepaald dieet volgen en regelmatig trainen. Voor veel vrouwen zal dit de indruk geven dat het hele leven om jou en het trainen draait. Mijn vrouw weet gelukkig niet beter en kent mij ook niet anders.
Ik probeer verder met alle andere zaken wel zoveel mogelijk rekening te houden met mijn gezin. sterkte ermee

• Topic Starter Topic Starter
Zonder iets af te doen aan je verhaal, vindt het juist goed dat ook een andere kant van aas gebruik belicht wordt. Heb ik toch de vraag, hoe je zo zeker weet dat dit volledig aan het aas gebruik te wijten is? Ik bedoel je geeft aan praktisch continue gebruikt te hebben de afgelopen 16 jaar. Wat maakt je zo stellig dat je deze problemen niet zou hebben ontwikkeld zonder aas. Want daar zijn tenslotte ook genoeg voorbeelden van in het leven.

Je kan zoiets nooit zeker weten hé.
Maar ik weet wel dat ik totaal geen voorgeschiedenis had mbt psychische instabiliteit en dat er ook niemand in mijn familie hier last of gekende aanleg voor heeft.
Daarbovenop komt nog dat de echte problemen pas begonnen op het moment dat ik langer begon te kuren (6m) en dat aas gebruik en de psych. problemen die ik beschrijf ook in de medische wereld steeds vaker gelinkt worden. (google it)

Grtn

Gelukkig ben ik van mijzelf al een egoïstische kl***zak dus mijn vrouw merkt eigenlijk weinig verschil als ik on ben, haha

Maar even zonder gekheid, vervelend dat dit zo bij je is gelopen. Ik merk wel dat ik iets zelfzuchtiger ben als ik on ben maar ik denk dat de meeste bodybuilders op zichzelf gericht zijn. Je bent toch bezig met op vaste tijden eten, een bepaald dieet volgen en regelmatig trainen. Voor veel vrouwen zal dit de indruk geven dat het hele leven om jou en het trainen draait. Mijn vrouw weet gelukkig niet beter en kent mij ook niet anders.
Ik probeer verder met alle andere zaken wel zoveel mogelijk rekening te houden met mijn gezin. sterkte ermee

Ik heb ook altijd het respect en begrip gekregen van mijn vrouw hoor.
Ik trainde ook al enkele jaren voor onze relatie begon, dus ook zij heeft me nooit anders gekend.
Toch zegt ze nu dat ze me het laatste jaar totaal niet meer kende vergeleken met de jaren ervoor.

Ik heb ook altijd het respect en begrip gekregen van mijn vrouw hoor.
Ik trainde ook al enkele jaren voor onze relatie begon, dus ook zij heeft me nooit anders gekend.
Toch zegt ze nu dat ze me het laatste jaar totaal niet meer kende vergeleken met de jaren ervoor.

Ja misschien dat zo iets er toch ook insluipt, wel goed om in de gaten te houden in ieder geval. Respect dat je hier zo open over bent trouwens.

Het hangt er ook vanaf wat en hoeveel je neemt. Als je 38 bent, heb je toch genoeg aan lichte kuurtjes bestaande uit bvb 125/250mg test enanthaat per week. Daar voel je je zeer goed mee. Je mag het dan niet echt als een kuur beschouwen maar als een goede ondersteuning om goed te functionneren en toch in lichte, anabole staat te verkeren zonder al die bijwerkingen die je hebt als je zwaarder kuurt. Wel regelmatig je prostaat enz.. laten controleren. Maar uit wat bestonden je kuren? Tren, dboll, deca... Geef daar is wat meer uitleg over.

Het hangt er ook vanaf wat en hoeveel je neemt. Als je 38 bent, heb je toch genoeg aan lichte kuurtjes bestaande uit bvb 125/250mg test enanthaat per week. Daar voel je je zeer goed mee. Je mag het dan niet echt als een kuur beschouwen maar als een goede ondersteuning om goed te functionneren en toch in lichte, anabole staat te verkeren zonder al die bijwerkingen die je hebt als je zwaarder kuurt. Wel regelmatig je prostaat enz.. laten controleren. Maar uit wat bestonden je kuren? Tren, dboll, deca... Geef daar is wat meer uitleg over.

Zoals ik al aanhaalde heb ik mijn inziens nooit echt overdreven hoog gedoseerd. (meestal rond de 1000mg/week) Heb ook nooit veel oraal genomen.
Mijn kuren hadden als basis altijd 500mg / 750mg test (meestal 500mg) dit aangevuld met deca of bold of primo of tren of winstrol,....en de laatste jaren ook HGH.
Af en toe wel eens kickstart met dbol, maar dit steeds max de eerste 4 weken. Tren heb ik zelf niet zoveel genomen, laatste keer was april of mei vorig jaar.

Ik durf stellen dat ik eigenlijk nooit echt gek gedaan heb, muv de laatste 2 jaar misschien, maar dan heb ik het vooral op het aantal maanden dat ik kuurde en niet echt op de dosering.

Gr

Ik probeer hier meteen op meerdere vragen te antwoorden.

Kijk, BB heeft me enorm veel gegeven in het leven ook, op elk vlak.
Een mooie, grote fysiek dwingt respect af, geeft je zelfvertrouwen,enz
Ik zou liegen moest ik zeggen dat deze dingen niet bijgedragen hebben tot mijn (toch wel succesvol) profesionele leven.

Zou ik het opnieuw doen? JA, heel zeker, maar ik zou proberen om het beter te controleren, tijden ON/OFF beter in te plannen en me daaraan proberen houden.
Aan de andere kant heb ik ook nu altijd het gevoel gehad dat ik het allemaal wel in de hand had, wat dus duidelijk niet meer het geval was.
Het zal dus altijd een beetje een dubbeltje op zn kant zijn.

Vroeger kreeg ik AAS van mn dokter, steeds met de nodige bloodchecks en in een eerder lage dosering.
Maar na enkele jaren werden ook dokters in België enorm gecontroleerd op het voorschrijven van AAS en werd alles moeilijker.
Het resultaat is dat je dan als gebruiker naar de zwarte markt gedwongen word en dat de externe controle op je gebruik minder wordt.
Je denkt wel, ik heb het in de hand, maar je gaat steeds verder, je wil vooruit, je wil meer! Meer was bij mij niet zo zeer in de zin van hogere doseringen (ik heb nooit meer dan 1500mg/week gebruikt, meestal zelf lager dan 1000mg), maar in de zin van vaker en langer kuren, en daar zit hoogstwaarschijnlijk de fout. Het is bij die langere kuren dat mn hoofd op hol beginnen slaan is, zonder dat ik er zelf iets van merkte.

Lichaamlijk heb ik er gelukkig "weinig" aan overgehouden.
Ik heb last van hypertensie en hartritmestoornissen en neem voor beide dingen medicatie. Of de oorzaak bij de AAS ligt laat ik in het midden, maar het zijn beiden voorkomende bijwerkingen ervan.
Een heel gekende cardioloog (dr. Brughada) vertelde me ooit dat hij over mijn type hartritmestoornissen (AV nodale) een studie gelezen had waarbij de link gelegd werd tussen dit soort stoornissen en het gebruik van nandrolone.
Hij zei erbij, het is niet echt bewezen, maar de piste bestaat wel.

Ik heb altijd regelmatige blood checks gedaan, en steeds waren mijn waarden ok of bijna ok. Ik heb ook altijd mn PCT's gedaan zoals het hoorde.
Uiteraard moet je alles in zijn tijd zien, vroeger was een goede pct 3x1500IU HCG per week voor een week of twee NA je kuur gevolgd door een drietal weken clomid.
Ik merkte op dat ik toch wel serieus wat atrofie kreeg na 12 weken ON en begon later daarom ook midden in de kuur een weekje HCG in te lassen.
Nog later begon ik met het 2x250IU/week TIJDENS de kuur en dit maakte voor mij een enorm verschil naar herstel toe. Uiteraard nam ik na de kuur dan ook nog steeds clomid, nolvadex of arofixen.

Op vlak van libido en potentie heb ik tot hiertoe nooit problemen gehad. Het was wel eens wat minder na de kuur, maar het lukte altijd ;)
Ik merkte ook hier dat de "lower periode" na de kuur aanzienlijk korter was wanneer ik HCG volgens het 2x250IU/week protocol gebruikte.

Ik ben geen dokter, ik schrijf enkel mijn eigen ervaringen neer.
Hopelijk helpt het ooit eens iemand, in welke zin dan ook....

Grtn & tnx voor de steun.

thnx voor antwoord en openheid.

Het egoistische is iets dat veel BBers zullen herkennen denk ik.

Sterkte, bro.

Dit is een hard verhaal man.
Als ik er eens over nadenkt zie ik ook zo'n gelijkenis met dingen in mijn leven.
True story .. Aas doet je anders denken en je voelt je ook anders in sommige situaties.
En ik snap perfect wat je bedoelt met uit die roes ontwaken.
Laat je koppie niet hangen man ;) En probeer er van te genieten wat je hebt bereikt!
respect

Wow wat een dingen ik hier allemaal lees.Tof dat er ook zo eens iemand zijn verhaal neerpent want velen gaan er allemaal nogal licht over en denken niet na over kuren.Ik schrijf kuren niet af,ieder doet wat hij wil maar het is echt iets om over na te denken...Zelf blijf ik liever naturel "sukkelen" dan bijwerkingen te krijgen.Ik haat klinieken en dokters haha...@Topicstarter ga je er nu volledig mee stoppen(kuren)?Nogmaals respect om het hier alml zo ff rauw neer te pennen!

een anti-climax zeker, voor een hoop van de replys.
waarin mensen stellig weten te beweren wat iemand van 38, na 16 jaar AAS gerelateerd trainen, wel of niet moet doen. of hem te bekritiseren. niettemin zitten er ook nog veel goede repleys tussen.

ik kan er ook geen mening over hebben, maar ik probeer er wel een beeld bij te krijgen.
maar een kern van waarheid ligt altijd ergens in het midden en dat begint bij een vorm van verslaving van wat voor product dan ook en 'kijk daar voor uit'. dat is mijns inziens enkel de achterliggende boodschap die je mee probeert mee te geven aan de mensen.

respect voor je openheid en ik hoop dat je rust vind en vooral weer plezier.

Laatst bewerkt:
ten eerste heel veel respect dat je jezelf zo bloot kan geven en in kan zien wat er is gebeurd, moeilijk is om vast te stellen wat hier nu werkelijk de oorzaak van is geweest. Het is echter een feit dat het gebruik van AS serieus invloed op je gedrag KAN hebben. Dit is echter niet bij iedereen zo. Ik neem commentaar van mensen om me heen op dat gebied dan ook altijd serieus. Je moet als bb er vaak nog sterker zijn tussen je oren dan lichamelijk om een lang leven als bb er te kunnen verdragen.

Ik zit nu al zo'n 14 jaar in dit wereldje dus denk dat ik er wel aardig over mee kan praten. Vaak is het echter de drang naar konstante vooruitgang wat een grote invloed op je houding kan hebben dit gebeurd ook al vaak zonder gebruik van AS maar deze kunnen dit zeker wel versterken.

Nogmaals top dat je je verhaal hier hebt gedaan. Wens je verder veel succes.

Ik weet dat er al enorm veel reacties zijn geplaatst, maar ik kon het niet laten om er ook een te schrijven.

Momenteel ben ik veel aan het lezen over AAS, dit gewoon omdat ik het interessant vind. Er wordt wel wat aandacht geschonken aan de neveneffecten, maar dit is allemaal vrij beperkt. Ik vind het dan ook erg interessant om je verhaal te lezen.

Bedankt voor je openheid en succes nog!

Denk dat dit verhaal me altijd wel bij zou blijven, vond het heftig!
Laat je (ex)vrouw dit verhaal ook lezen, hopen op een 2e kans!

Respect voor topicstarter, hier je problemen komen neerpennen, vergt een grote dosis moed !
Heb zelf ook ooit één keer zo'n serieuze klap gehad, en dat was bij mij door een bepaald merk Tren E, op 600mg EW...
Heb mij nog nooit zo voelen veranderen, paranoïa etc incluis...
Nochtans voordien ook al aan de tren gezeten, zowel enanthaat als acethaat, maar telkens van andere UG's dan dat ene...
Sindsdien nooit meer tren gebruikt en ook nooit meer die psychische "problemen" ondervonden !

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je hier uit komt maat !

Zo denk ik er ook over. Heb je uiteindelijk het fysiek dat je wilt behouden en is je eventuele kinderwens in vervulling gegaan, dan lekker constant op 250mg Test E en een 3 a 4IU HGH. 2 x jaarlijks bloedcontrole en klaar is Kees...

Zo denk ik er ook over. Heb je uiteindelijk het fysiek dat je wilt behouden en is je eventuele kinderwens in vervulling gegaan, dan lekker constant op 250mg Test E en een 3 a 4IU HGH. 2 x jaarlijks bloedcontrole en klaar is Kees...

Wrm dan niet op 125 mg test e lijkt me ook al genoeg voor onderhoud volg zelf dit protocol en voel me hier erg goed bij.

Tja 125mg is voor mij denk te weinig om goed mijn massa te kunnen behouden. Het is maar net hoe groot je bent, hoewel jouw stats er natuurlijk ook niet om liegen...

Wel ben ik van mening dat een dosis tot 250mg de gezondheid niet noemenswaardig in de weg zal staan.

Tja 125mg is voor mij denk te weinig om goed mijn massa te kunnen behouden. Het is maar net hoe groot je bent, hoewel jouw stats er natuurlijk ook niet om liegen...

Jah je komt er maar op 1 manier achter brah.
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk het enige omerkbare verlies in gewicht was 1 a 2 kg vocht wat ik nog vast hield op 250 mg test e.
Maargoed jij bent toch net iets buffer op 125 gain ik natuurlijk maar minimaal maar blijf wel gewoon vol staan.

Wel ben ik van mening dat een dosis tot 250mg de gezondheid niet noemenswaardig in de weg zal staan.

Nee dat gevoel had ik ook niet nee wel had ik op deze dosering nog wel enige vorm van acne.

respect.........

Terug
Naar boven