Ik probeer hier meteen op meerdere vragen te antwoorden.
Kijk, BB heeft me enorm veel gegeven in het leven ook, op elk vlak.
Een mooie, grote fysiek dwingt respect af, geeft je zelfvertrouwen,enz
Ik zou liegen moest ik zeggen dat deze dingen niet bijgedragen hebben tot mijn (toch wel succesvol) profesionele leven.
Zou ik het opnieuw doen? JA, heel zeker, maar ik zou proberen om het beter te controleren, tijden ON/OFF beter in te plannen en me daaraan proberen houden.
Aan de andere kant heb ik ook nu altijd het gevoel gehad dat ik het allemaal wel in de hand had, wat dus duidelijk niet meer het geval was.
Het zal dus altijd een beetje een dubbeltje op zn kant zijn.
Vroeger kreeg ik AAS van mn dokter, steeds met de nodige bloodchecks en in een eerder lage dosering.
Maar na enkele jaren werden ook dokters in België enorm gecontroleerd op het voorschrijven van AAS en werd alles moeilijker.
Het resultaat is dat je dan als gebruiker naar de zwarte markt gedwongen word en dat de externe controle op je gebruik minder wordt.
Je denkt wel, ik heb het in de hand, maar je gaat steeds verder, je wil vooruit, je wil meer! Meer was bij mij niet zo zeer in de zin van hogere doseringen (ik heb nooit meer dan 1500mg/week gebruikt, meestal zelf lager dan 1000mg), maar in de zin van vaker en langer kuren, en daar zit hoogstwaarschijnlijk de fout. Het is bij die langere kuren dat mn hoofd op hol beginnen slaan is, zonder dat ik er zelf iets van merkte.
Lichaamlijk heb ik er gelukkig "weinig" aan overgehouden.
Ik heb last van hypertensie en hartritmestoornissen en neem voor beide dingen medicatie. Of de oorzaak bij de AAS ligt laat ik in het midden, maar het zijn beiden voorkomende bijwerkingen ervan.
Een heel gekende cardioloog (dr. Brughada) vertelde me ooit dat hij over mijn type hartritmestoornissen (AV nodale) een studie gelezen had waarbij de link gelegd werd tussen dit soort stoornissen en het gebruik van nandrolone.
Hij zei erbij, het is niet echt bewezen, maar de piste bestaat wel.
Ik heb altijd regelmatige blood checks gedaan, en steeds waren mijn waarden ok of bijna ok. Ik heb ook altijd mn PCT's gedaan zoals het hoorde.
Uiteraard moet je alles in zijn tijd zien, vroeger was een goede pct 3x1500IU HCG per week voor een week of twee NA je kuur gevolgd door een drietal weken clomid.
Ik merkte op dat ik toch wel serieus wat atrofie kreeg na 12 weken ON en begon later daarom ook midden in de kuur een weekje HCG in te lassen.
Nog later begon ik met het 2x250IU/week TIJDENS de kuur en dit maakte voor mij een enorm verschil naar herstel toe. Uiteraard nam ik na de kuur dan ook nog steeds clomid, nolvadex of arofixen.
Op vlak van libido en potentie heb ik tot hiertoe nooit problemen gehad. Het was wel eens wat minder na de kuur, maar het lukte altijd

Ik merkte ook hier dat de "lower periode" na de kuur aanzienlijk korter was wanneer ik HCG volgens het 2x250IU/week protocol gebruikte.
Ik ben geen dokter, ik schrijf enkel mijn eigen ervaringen neer.
Hopelijk helpt het ooit eens iemand, in welke zin dan ook....
Grtn & tnx voor de steun.