AndroidHealthClinic

NSFW! Tren & Jerry’s

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
What doesn't kill you makes you stronger.. ;)

Tupac quotes ^.

Mee eens hoor, maar teveel doen is ook wel wat. Moet zondag nog 107.5x5x5 kunnen squatten :eek:
 
Vanochtend gewogen op 84.5kg!

Werkgewichten gaan stabiel omhoog, lichaamsgewicht gaat dus ook rustig mee, ik ben tevreden hoe het nu gaat.
 
Training gehad, besloten dat Stronglifts ten einde is gekomen.
Begon met een 107.5kgx1x5 squat, voelde verschrikkelijk, lichte pijnsteek in onderrug/bovenste deel van bilspier. Deze voel ik vanaf 100/102.5kg al, alleen nu was het niet te doen. Zelfs niet na 2 dagen rust.
Besloot maar om een push workoutje met iemand mee te gaan doen, wat belted squats gedaan voor setjes van 3, was nog wel te doen, wilde niks forceren dus niet zwaarder dan 110x3x3 gegaan (filmpje volgt voor de form check).

Alle 3 de benches waren bezet, en m'n voorkeur ligt ook bij de ene olympische bench die we hebben, dus eerst OHP gedaan. 45x1x5, 45x1x3, 40x1x5. De energie was ver te zoeken....
Toen het bankje wel vrij was, achja, heel lekker was het niet, maar toch 60x5x3 eruit geknalt met vrij korte rustperiodes. Laatste (6e) setje 60x7.
Nog een poging gedaan tot pushups maar het was echt klaar met mn borst. Wel wat incline db presses gedaan, lang geleden, en man, wat zwaar was dat. Alle setjes van meer dan 5 reps voelen echt alsof het cardio is.
Zelfde geld voor de incline tricep extensions, en de side raises die we deden, helemaal bekaf na 5+ reps..... Misschien toch wel een goed idee om te switchen naar een wat meer gevarieerd schema.

Ook nog even met een werknemer van de sportschool over gehad, die vertelde dat ik qua kracht al prima vooruit was gegaan (hij houd altijd alles een beetje in de gaten), en dat ik moest doen wat goed voelt.
Zal morgen nog even een pull workoutje doen om de startgewichten te bepalen, en eventueel wat wisselen met de volgorde van oefeningen.


Brand los zou ik zeggen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Upper/Lower it is. Ga alsjeblieft een gerenommeerd schema volgen en blijf weg van de push/pull opzet, tenzij je daar echt extreem veel plezier uithaalt natuurlijk :P!
 
Upper/Lower it is. Ga alsjeblieft een gerenommeerd schema volgen en blijf weg van de push/pull opzet, tenzij je daar echt extreem veel plezier uithaalt natuurlijk :P!

Wat is het grote voordeel van UB/LB ten opzichte van Push/Pull? Vind de opzet van PP juist fijn.
 
Wat is het grote voordeel van UB/LB ten opzichte van Push/Pull? Vind de opzet van PP juist fijn.

Het werkt voor de meeste mensen gewoon effectiever dan Push/pull en imo kan je de oefeningen gewoon makkelijker programmeren op die manier.
 
Het werkt voor de meeste mensen gewoon effectiever dan Push/pull en imo kan je de oefeningen gewoon makkelijker programmeren op die manier.

^
Heb de afgelopen maanden prima gains gezien (lower body) op puur de Squat en de deadlift, echter Upperbody valt nog tegen op alleen de compounds, vandaar dat me het beter leek om het zo te verdelen (push/pull), ipv 2x per week een hele training aan m'n benen te wijden. Kan op die manier veel meer volume kwijt wat betreft bovenlichaam. Ook antagonisten samen trainen zoals de press/row of Squat & deadlift in Stronglifts is toch niet echt iets wat ik erg fijn vind.
 
^
Heb de afgelopen maanden prima gains gezien (lower body) op puur de Squat en de deadlift, echter Upperbody valt nog tegen op alleen de compounds, vandaar dat me het beter leek om het zo te verdelen (push/pull), ipv 2x per week een hele training aan m'n benen te wijden. Kan op die manier veel meer volume kwijt wat betreft bovenlichaam. Ook antagonisten samen trainen zoals de press/row of Squat & deadlift in Stronglifts is toch niet echt iets wat ik erg fijn vind.

Je vind het niet fijn om antagonisten samen te trainen? Dat vind ik wel grappig om te horen. Zelf vind het namelijk juist plezierig om antagonisten tegelijk te trainen. Soms zelfs met supersets indien de ruimte daar is :).
Echter, als jij daar niet van houdt, zou push/pull in principe een ideale opzet zijn! Ik ben daar zelf alleen niet zo bekend mee en kan je dus geen aanbevelingen doen qua schema.
 
Je vind het niet fijn om antagonisten samen te trainen? Dat vind ik wel grappig om te horen. Zelf vind het namelijk juist plezierig om antagonisten tegelijk te trainen. Soms zelfs met supersets indien de ruimte daar is :).
Echter, als jij daar niet van houdt, zou push/pull in principe een ideale opzet zijn! Ik ben daar zelf alleen niet zo bekend mee en kan je dus geen aanbevelingen doen qua schema.

Van wat ik om me heen hoor zijn er mensen die er bij zweren om borst en rug met elkaar te trainen, en mensen die het verschrikkelijk vinden. Heb zelf al wat gemaakt wat betreft een schema, daar ook een topic voor aangemaakt. Kan er wel eentje kant en klaar van Google afplukken, maar ben toch zo eigenwijs dat ik uiteindelijk wel weer dingen gaan veranderen. Komt nog eens bij dat ik het puzzelen naar wat wel en niet kan leuk vind.
 
Pull training gedaan om te kijken wat de werkgewichten gaan worden.

Pullups, verschrikkelijk, setje van 5 gedaan, setje van 3, en nog met een elastiek setje van 5. Waren overigens niet eens volledige herhalingen, valt vies tegen, misschien dat het in een cut ooit wel gaat lukken. Voorlopig nog niet.
Wat pendlay rows gedaan 60x3x5, voelde niet heel zwaar, form was niet geweldig om eerlijk te zijn.
2x20 band pullaparts en 2x20 facepulls, achterkant schouder had het flink zwaar.
Cable rows, 55kg 3 setjes van 8,8,6 herhalingen.

Voor de verandering eens wat conventional deadlifts gedaan, met een riem, double overhand, om te kijken of dat ook nog een beetje ging. Form was matig, rug niet helemaal lekker recht.
120x3, 125x3, 130x2, 135x1 & 140x1. Die zit er dus nog wel OK in.
Farmers walks, 3x heen en weer door de sportschool (15 meter, omdraaien en weer 15m), 40 of 45kg in beide handen.
Afgesloten met wat EZ bar curls stang + 10kg beide kanten, was wel erg zwaar, 6 & 5 herhalingen eruitgeperst. Laatste setje met 7.5kg aan beide kanten, 6 reps.

Al met al viel het wat tegen, de hogere reps ben ik echt niet meer gewend. Hier gaat dus aan gewerkt worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Pullups, verschrikkelijk, setje van 5 gedaan, setje van 3, en nog met een elastiek setje van 5. Waren overigens niet eens volledige herhalingen, valt vies tegen, misschien dat het in een cut ooit wel gaat lukken. Voorlopig nog niet.

Hier wordt je snel sterker op hoor, oefen op negatieve herhalingen.
 
De spierpijn heb ik wel gemist als kiespijn. Man man man wat verschrikkelijk, en dan te bedenken dat ik nog 'rustig' aan heb gedaan.

Schema staat in de fipo.
 
Nog even een aanvulling als plan van aanpak. Voorlopig is de afbeelding het schema zoals ik het van plan ben te gaan volgen. Ervaring leert me dat dit niet 100% zeker het definitieve schema is, volgorde zou bijvoorbeeld nog ietwat kunnen veranderen.

Ik zal iets onder m'n kunnen beginnen, zodat er wat ruimte is voor progressie. Dit zal niet zoals 5x5 rond de 40% van m'n max liggen, maar wat hoger, om curls met 4kg te gaan doen lijkt me nutteloos.
De bedoeling is om net zoals 5x5 wel gebruik te maken van progessieve overload, elke training dus iets zwaarder op de grote oefeningen. Omdat het lastig is om bijvoorbeeld op de incline db press een zwaarder setje dumbells te pakken, zal ik daarin progressie maken wat betreft de herhalingen. Stel Incline DB Press, 3 set svan 6-8 herhalingen. Zal ik bijvoorbeeld beginnen op 14kg DB's, 8-8-6 herhalingen, ga hier dan net zolang op door totdat ik 8-8-8 herhalingen haal. Dan ga ik over naar het volgende (zwaardere) gewicht om zo hetzelfde te gaan doen. Dit zal op bijvoorbeeld een Cable Row sneller gaan dan bij Barbell Curls.

De zware squats van 5x3, en de deadlifts van 3x3 ga ik met een riem doen. Om zo nog meer gewicht te kunnen verplaatsen op deze oefeningen. Ook heb ik ruimte voor een 'joker set,' geïnspireerd op die van 5/3/1. Als ik me een dag heel goed voel, en denk dat ik nog makkelijk een extra setje kan doen op deze oefeningen, zal ik die zeker gaan doen.

Vooralsnog is het de bedoeling om lekker te blijven bulken, aan het einde van het jaar ga ik kijken hoe ik er lichamelijk voorsta (BF%, gewicht, werkgewichten), om de beslissing van; of door blijven bulken of rustig te gaan cutten, te maken.
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven