Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag een push training gehad, nogmaals even om te proberen waar m'n werkgewichten gaan liggen op de verschillende oefeningen.

Squat 80x3x10x8x8, wauw, wat was dit verschrikkelijk, echt niet meer gewend die hogere herhalingen. Licht stekende pijn on onderrug.
Bench 62.5x5x3, laatste set paused
Incline BB Press 40x3x8
DB OHP 16kg DB'sx3x8
Side raises 6x3x12, volgende x met 8kg db's gaan doen, dit was wel erg makkelijk
Close Grip BP met chains, 40+chainsx3x5, wat een burn, kreeg ze haast niet meer voor elkaar ondanks het lage gewicht
Skullcrushers <Geen idee hoeveel die EZ-bar weegt>+10kg 3x8,6,6 huilen zo erg m'n armen in brand stonden

Na de bench om even te proberen wat Paused DB Presses gedaan, gok dat m'n werkgewicht 24/26kg DB's gaat worden.

Pull training gehad,

Chinups helemaal vergeten
T-Bar Row stang+ 30kg, 3x12
Bench-Grip cable row 45x3x10
Latprayer 30x3x12
Facepulls 30x2x20
DB Curls 10x3x10

Vriend van me was aan het deadliften, deed nog even mee, 120x3, 130x1, 140x1; sumo/met riem/double-overhand

Vanaf volgende training de gewichten in excel bijhouden, en elke keer zwaarder en-/of meer reps.

Dagje 'genieten' van de spierpijn. Vanochtend gewogen @85kg, lijkt me een prima gewicht zo. Kijken of we dit jaar nog dichtbij de 90kg kunnen komen.
Even kijken of we morgen weer gaan trainen, en gewoon Push/Pull/Rust gaan doen, of het indelen als in een week Push/Pull/Rust/Push/Pull/Rust/Rust, ben ik nog niet helemaal uit.

En? Begin je Full-body training al te missen? :D

Eerste echte push training gehad, volgorde van de oefeningen blijkt toch niet helemaal optimaal te zijn, naderhand wat aanpassingen gemaakt.

Bench 65x5x3
Incline DB Press 16x3x12
Pushups 10, 7 > borst stond op ontploffen
Toen dacht ik even vrolijk te gaan overhead pressen, maar de stang voelde al zwaar aan, volgende keer deze na de bench doen.
OHP (maar) 35x3x5
Side raise 8x3x10
CGBP + Chains 40x3x6 (40kg exclusief de chains).

Afgesloten met wat quad werk, Squats 75x3x10
Hack Squat (Machine) 10kgx2x10 + dropsetje (geen idee hoe zwaar de machine is, had een plaatje van 5 aan beide kanten).

Had de tip gekregen om spanning op de quads te houden bij de hacksquat, en geen lockout te doen, is dit nou 'beter' of niet?

Laatst bewerkt:
Een push-training bedoel je? ;)

No offence, maar ik ben echt bang dat je met deze stijl van trainen achteruit zult gaan. Je ging zo lekker met FB trainingen en nu ik dit zie is de balans een beetje zoek. Daarnaast verplaats je ook een stuk minder gewicht en is er sprake van behoorlijk wat 'junkvolume' volgens mij.

• Like
Waarderingen: Inb4
Een push-training bedoel je? ;)

No offence, maar ik ben echt bang dat je met deze stijl van trainen achteruit zult gaan. Je ging zo lekker met FB trainingen en nu ik dit zie is de balans een beetje zoek. Daarnaast verplaats je ook een stuk minder gewicht en is er sprake van behoorlijk wat 'junkvolume' volgens mij.

Push training idd.

Junkvolume is?

Ben juist van mening dat de opzet van dit schema een stuk beter is (althans voor mij) dan de FB trainingen. Die draaien rond Squats, dat wilde ik anders hebben. Daar komt bij dat ik nu wel ruimte heb voor verschillende rep ranges, kan hogere herhalingen toepassen (vind ik overigens minder leuk), maar ook de andere kant, doubles & triples etc.

Gewicht op de hogere setjes etc is inderdaad lager, dat lijkt me logisch, een setje van 5 kun je zwaarder doen dan eentje van 12. Vergeet niet dat ik bij de start van Stronglifts ongeveer 40% naar beneden ben gegaan, dit is weer een nieuw schema waar progressie (lijkt me) een van de belangrijkste dingen is, dus ben ik niet gelijk op 95% van m'n max gaan zitten. Dit bouw ik weer rustig op.

Junk volume is al het werk dat je verzet zonder er iets aan te hebben doordat de intensiteit te laag ligt om een training stimulus te veroorzaken.

Ik snap dat je het weer op moet bouwen, maar imo is dit gewoon een overkill aan push volume binnen een training. Je gaat m.a.w. waarschijnlijk meer gains maken door gewoon 3 x per week een lager volume te draaien ;).
Het feit dat je eigenlijk niet eens echt meer in staat bent om de push-ups en OHPs uit te voeren zegt genoeg. Je bent in dat geval veel beter af om het volume te splitten over meerdere trainingen.

Just my 2 cents!

Junk volume is al het werk dat je verzet zonder er iets aan te hebben doordat de intensiteit te laag ligt om een training stimulus te veroorzaken.

Ik snap dat je het weer op moet bouwen, maar imo is dit gewoon een overkill aan push volume binnen een training. Je gaat m.a.w. waarschijnlijk meer gains maken door gewoon 3 x per week een lager volume te draaien ;).
Het feit dat je eigenlijk niet eens echt meer in staat bent om de push-ups en OHPs uit te voeren zegt genoeg. Je bent in dat geval veel beter af om het volume te splitten over meerdere trainingen.

Just my 2 cents!

Just my 2 cents!

Ik zie je punt, maar denk dat ik met dit schema nog lang niet 'te veel' doe wat betreft volume. Helemaal niet als ik het vergelijk met de mensen waarmee ik train, die gerust 5/6 oefeningen voor borst willen doen...

Wat betreft die OHP en pushups vandaag, gewoon een kwestie van verkeerde volgorde. Als ik bijvoorbeeld side raises en flys zou doen voor het bankdrukken zou dat ook fout gaan, wil nog niet zeggen dat als ik eerst zou Bankdrukken en daarna die 2 isolaties pas zou doen dat 'te veel' zou zijn. En die pushups, 10 pushups is voor mij geen gek aantal, ben over het algemeen vrij zwak in alles wat maar in de buurt van een bodyweight oefening komt. Vandaar dat de pull trainingen starten met pullups, en die pushups als finisher in de push training.

Haal die push ups eraf en doe wat extra setjes op de Bench ;)

Want?
Niets mis met push-ups. Integendeel! Goed voor de schouders en prima voor hypertrofie doeleinden.

Het is effectiever om wat extra reps (intensief) te benchen , dan push ups te doen.

Push ups is leuk als warming up, maar dat is het dan ook wel.
Je kunt je energie effectiever gebruiken.

Het is effectiever om wat extra reps (intensief) te benchen , dan push ups te doen.

Push ups is leuk als warming up, maar dat is het dan ook wel.
Je kunt je energie effectiever gebruiken.

Beetje kortzichtig dit Marr.

Push-ups hebben mij bijvoorbeeld enorm geholpen om de balans terug te krijgen in mijn schouders.
Daarnaast is meer niet per se beter.

• Like
Beetje kortzichtig dit Marr.

Push-ups hebben mij bijvoorbeeld enorm geholpen om de balans terug te krijgen in mijn schouders.
Daarnaast is meer niet per se beter.

Ja okay dat is mooi natuurlijk, echter Jespertie hoeft geen balans terug te krijgen in zijn schouders.

Hij heeft het doel om groter te worden als ik me niet vergis.

Groter, veel groter. En sterker, veel sterker. Startte een goed jaar terug bij basic fit, en dat was echt om te huilen wat betreft kracht. Kan me nog goed herinneren het ongemakkelijke moment dat ik dacht wel even de stang te kunnen Bankdrukken voor 10 herhalingen, en dat iemand toen een lege stang (ja echt, een lege stang) van m'n borst heeft moeten trekken na 6 herhalingen.
Qua kracht ben ik al flink vooruitgegaan, vooral de laatste paar maanden, vooral Squat & Deadlift. Echter ben ik met de bovenlichaam gains nog niet tevreden.

Dusja, heel cliché, ik wil later graag groot & sterk worden :D

Schouders heb ik inderdaad geen problemen mee. Hamstring is eigenlijk de enige spier die bij mij niet helemaal goed is. Hij is vrij kort door flinke groeispurts, en heb zowel links als rechts helemaal kapot gemaakt met voetbal.

• Like
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven