- Waardering
- 7.098
Tupac quotes ^.
Mee eens hoor, maar teveel doen is ook wel wat. Moet zondag nog 107.5x5x5 kunnen squatten

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Tupac quotes ^.
Mee eens hoor, maar teveel doen is ook wel wat. Moet zondag nog 107.5x5x5 kunnen squatten![]()
Dat zeker, heb vorige week m'n lesje wel geleerd....

Upper/Lower it is. Ga alsjeblieft een gerenommeerd schema volgen en blijf weg van de push/pull opzet, tenzij je daar echt extreem veel plezier uithaalt natuurlijk!
Wat is het grote voordeel van UB/LB ten opzichte van Push/Pull? Vind de opzet van PP juist fijn.
Het werkt voor de meeste mensen gewoon effectiever dan Push/pull en imo kan je de oefeningen gewoon makkelijker programmeren op die manier.
^
Heb de afgelopen maanden prima gains gezien (lower body) op puur de Squat en de deadlift, echter Upperbody valt nog tegen op alleen de compounds, vandaar dat me het beter leek om het zo te verdelen (push/pull), ipv 2x per week een hele training aan m'n benen te wijden. Kan op die manier veel meer volume kwijt wat betreft bovenlichaam. Ook antagonisten samen trainen zoals de press/row of Squat & deadlift in Stronglifts is toch niet echt iets wat ik erg fijn vind.
.Je vind het niet fijn om antagonisten samen te trainen? Dat vind ik wel grappig om te horen. Zelf vind het namelijk juist plezierig om antagonisten tegelijk te trainen. Soms zelfs met supersets indien de ruimte daar is.
Echter, als jij daar niet van houdt, zou push/pull in principe een ideale opzet zijn! Ik ben daar zelf alleen niet zo bekend mee en kan je dus geen aanbevelingen doen qua schema.
Pullups, verschrikkelijk, setje van 5 gedaan, setje van 3, en nog met een elastiek setje van 5. Waren overigens niet eens volledige herhalingen, valt vies tegen, misschien dat het in een cut ooit wel gaat lukken. Voorlopig nog niet.
Hier wordt je snel sterker op hoor, oefen op negatieve herhalingen.