XXL Nutrition

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Wat betreft eten, net wat gevonden wat wel heel easy zou zijn, een naturel xl tortilla wrap, pindakaas en jam.
Uitgaande van 2 stuks, 30g pindakaas en 30g jam per stuk kom je uit op een ruime 900cal, lijkt me een prima tussendoortje.

Zal een dezer dagen ook weer een pot whey bestellen, icm. instant oats, voor +-3€ per kg lijkt me een prima optie voor wat extra calorieën.

Maargoed, vandaag weer getraind, met een klein probleempje.

Squat 77.5x5x5
OHP 35x5x5 Niet gehaald
Deadlift 95x1x5

Niet verwacht dat de squat vrij makkelijk ging, de laatste set, met name de laatste 2 reps waren echte grinders.
Deadlift vrij gemakkelijk.

OHP, eerste set ging prima, even opgewarmt met wat banded face pulls, en andere schouder mobility dingen (pvc buis over je hoofd etc.)
Echter hoorde ik wat lichtje knakjes in m'n schouder, nog een set gedaan en het begon licht pijn te doen. 3e set afgemaakt en besloten de laatste 2 sets niet te doen.
Het gewicht was absoluut het probleem niet, ik had het er absoluut niet zwaar mee.

Dinsdag wordt het bankdrukken & rows, en donderdag weer OHP, gewoon het volgende gewicht doen (37.5kg), of de 35kg weer doen?

Zal de komende dagen elke dag wat lichte stretches uitvoeren, en misschien wat rear delt werk (flys bijvoorbeeld, heb een setje dumbells thuis liggen).

Squat 80x5x5
Bench Press 47.5x5x5
Row 52,5x5x5

Squat was écht zwaar, na de eerste set wist ik zeker dat alle 5 niet gingen lukken. Maar toch alle 5 gehaald.
Bench ging prima, nog vrij makkelijk. Overigens doe ik de bench nog steeds met een pauze, zodat wanneer het zwaar begint te worden, ik kan switchen naar touch & go.
Barbell row, tja, nog steeds een kut oefening, begint al langzaam wat comfortabeler aan te voelen.

Squat 82.5x5
OHP 37.5x5x5
Deadlift 100x1x5

Verrassend goede training, flinke bak spierpijn vanochtend, maar met een goede warming up er doorheen gepushed.

Squat ging heel erg lekker ondanks de spierpijn die nog duidelijk aanwezig was.

OHP m'n handen ietwat naar binnen gezet (paar centimeter max.) Voelt al een stuk beter. Gewicht wordt overigens wel al een stuk moeilijker.

Deadlift ging makkelijk, zelfs na de Squats.

Ook nog wat facepulls toegevoegd, 3x10 met de hele stack, laatste set een pauze bij m'n hoofd.

Flink wat mobility blijven doen voor de schouders de komende dagen, en even herstellen met 2 dagen rust. Zondag weer trainen, benieuwd hoe ver we gaan komen.

Squat 85x5x5
Bench 50x5x5
Row 55x5x5

Squat ging heel erg lekker, die 2 dagen 'rust' heeft me echt goed gedaan.
Bench geswitched naar touch & go reps, eerste set nog wel paused gedaan, maar energie was echt weg na de squats.
Row voelt steeds comfortabeler, gebruik overigens wel magnesium voor de rows.

Gewicht is weer steady op 82kg.

Toch wel lekker dat je in 6 weken van een 80 5RM naar een 85x5x5 gaat, met nog ruimte voor ~2 reps.

Gisteren ging het erg lekker, alleen vanochtend werd ik toch met gemixte gevoelens wakker. Aan de ene kant blij dat ik een goede workout heb gehad, aan de andere kant, verschrikkelijk bak spierpijn.
Maar goed het schijnt dat dat 'erbij hoort.'

Even nog een flinke bak eten naar binnen werken, en hopen dat we morgen wel in staat zijn om te 'lopen'. Sowieso maar proberen om gym te skippen en nog wat energie over te houden voor een training.
Ben benieuwd of de Squats @87.5kg gaan lukken, overhead press @40kg wordt ook nog wel een uitdaging.

Squat 95x3, 87.5x4x5
OHP 40x5x5
Deadlift 102.5x1x5

Squat ging niet helemaal goed, laatste opwarm triple van 80kg, en ik denk, nog 7.5kg erbij voor m'n werkgewicht. Ik pleur een plaatje van 5 + 2,5kg erbij, en begin aan de set.
Voelde echter toch wel een flink stuk zwaarder dan de 85kg van zondag. Na 3 reps dacht ik, hier gaat iets fout. Ik zag dat het rekenen toch niet helemaal lekker ging, en veranderde het maar weer naar 87.5.
Ging erg lekker, laatste set was een echte grinder, besloten om het bij 4 sets te houden ivm de zwaardere set aan het begin.

OHP echt niet verwacht dat die zo lekker zou gaan, preworkout ging nog lekker door en de 40kg vloog de lucht in alsof het niks was, laatste 2 sets wel vrij zwaar.

Deadlift, tja, hamstrings waren erg moe dus uitvoering was wat minder lekker, maar geen problemen met het gewicht.

Niet gedacht dat deze nummers haalbaar waren toen ik ze 6 weken geleden bekeek, vooralsnog gaat alles lekker.

Een beste training gehad,
Squat 90x5x5
Bench 52.5x5x5
Row 57.5x5x5

Squat was echt even doorbijten, lichte spierpijn van de vorige sessie, en een erg 'zwaar' gewicht, echt tevreden dat deze gelukt is.
Bench was verschrikkelijk lastig, nog flinke spierpijn in m'n triceps van de OHP 40x5x5, maar goed, alsnog gelukt. Eerste en laatste set overigens paused.
Row gaat steeds beter, nog steeds geen hele fijne oefening.

Nu 'genieten' van 2 dagen 'rust.' Zondag weer vroeg opstaan om te trainen voor het werk.

De eerste faal is binnen, helemaal kut dit.

Squat 92.5x5x5
OHP 42,5x3x5 + 1x4
Deadlift 105x1x5 + 120x3 + 130x1 + 140x1

Squat was echt heel moeilijk, maar wel gehaald, gaf echt een goed gevoel.
OHP echt een misser, eerste set was zwaar, tweede ging al beter, derde werd ook zwaar en bij de vierde ging het fout (zie video).
Waar lag het aan? Ik kan wel allemaal smoesjes gaan verzinnen als, ik train nooit s'ochtends, de squats hadden me uitgeput, spierpijn in m'n schouders van het werken etc etc. Maar ik heb het gewoon niet gehaald, klaag, Donderdag weer een nieuwe poging.
Deadlift ging prima, had nog wat energie en agressie over die ik kwijt moest, en besloot maar nog wat verder te gaan. Met een triple op 120x3 zonder riem, en 130x1 + 140x1 met riem. Om te kijken of die zwaardere lifts er ook nog in zaten. Stang schoot van de grond af en zonder veel problemen die 140 de lucht in gekregen.

Donderdag er weer vol voor gaan. Kijken of de OHP dan wel lukt. Squats begin ik nu ook wel heel dichtbij m'n max te komen, ik neem sws al 3 minuten rust tussen de laatste 2/3 sets, wat al iets helpt. Ik hoop echt dat ik voorbij de 100x5x5 kom, hier gaan we sowieso voor.

ik snap wel dat je die laatste rep niet haalde op je ohp, die muziek op de achtergrond is natuurlijk killing :D
die laatste rep had je ook nog wel kunnen hebben hoor, beetje grinden mag wel.
verder lijkt het dat je de bar op je vingers hebt liggen, waardoor je polsen naar achter gaan, probeer je polsen recht onder de bar te houden, dat scheelt kracht.
en als je een laatste zware rep verwacht kan je ook proberen om je ademhaling bovenin even te resetten, zodat je core goed op spanning blijft.
wel nette gewichten die je verzet op je lifts :thumbup:

ik snap wel dat je die laatste rep niet haalde op je ohp, die muziek op de achtergrond is natuurlijk killing :D
die laatste rep had je ook nog wel kunnen hebben hoor, beetje grinden mag wel.
verder lijkt het dat je de bar op je vingers hebt liggen, waardoor je polsen naar achter gaan, probeer je polsen recht onder de bar te houden, dat scheelt kracht.
en als je een laatste zware rep verwacht kan je ook proberen om je ademhaling bovenin even te resetten, zodat je core goed op spanning blijft.
wel nette gewichten die je verzet op je lifts :thumbup:

Heb dat bij de squat al wel, veel lucht happen en buikspieren helemaal strakzetten. Had bij die OHP eigenlijk niet verwacht dat ie halverwege zou stoppen dus het overviel me een beetje. Donderdag weer een kans.

Zet normaal meestal Metalicca etc op, alleen er was een 'CrossFit' achtig groepje bezig op deze tijd en die hadden de geluidsinstallatie al geclaimd. Maargoed altijd nog beter dan die top-40-huismoeder-cardio bagger van Basic Fit waar ik eerst sportte.

Gewicht nu stabiel op 82.5+kg.

Een keertje falen.....tsja shit happens.......nu gebruik je deze gewoon volgende keer als extra motivatie en knal je die BB door het dak! :D
Oh en bij deze volg ik je log :thumb:

Een keertje falen.....tsja shit happens.......nu gebruik je deze gewoon volgende keer als extra motivatie en knal je die BB door het dak! :D
Oh en bij deze volg ik je log :thumb:

Ben al bij dat ik zover ben gekomen met de squat, die OHP gaat wel.goedkomen volgende x, extra koffietje erin en een ruimere scoop pwo.

Welkom :thumb:

Verschrikkelijk lekkere training gehad ondanks de omstandigheden.

Nacht was gebroken, gisteren de dag begonnen met koorts, in de loop van de dag en de nacht overgeven etc. Vanochtend nog steeds lichte verhoging, geen energie en concentratievermogen op school. Toch gaan sporten, bakkie koffie erin en 2 schepjes pwo. Ging verrassend goed.

Squats 95x5x5
Bench 55x5x5
Row 60x5x5

Squat was echt een grinder, vooral de 4e set was erg, flink op ademhaling gelet. De volume PR's die ik nu elke training neerzet bevallen me wel, op naar de 100x5x5!
Bench geswitched naar touch & go, prima setjes gehad, stang ging vrij snel de lucht in.
Row, nog steeds een kut oefening, uitvoering gefilmd en viel me flink tegen, eens even kijken wat we hier aan kunnen en gaan doen.

Eten gaat lekker, trainen gaat lekker, al met al gaat alles goed. Ben blij met de progressie de we tot dusver hebben gemaakt.

Ik vind dat je de bar ook wat smal vast hebt. Lijkt me wat minder voor je gewrichten, daarnaast zal het me ook niet verbazen dat je sterker bent als je wat breder pakt.

Ik vind dat je de bar ook wat smal vast hebt. Lijkt me wat minder voor je gewrichten, daarnaast zal het me ook niet verbazen dat je sterker bent als je wat breder pakt.

Heb de stang altijd wat breder vast, alleen bij de 35kg overhead press, die ik toen niet haalde kreeg ik flink last van m'n rechter schouder op het excentrische gedeelte van de OHP, m'n handen enkele centimeters naar binnen schuiven fixten de training erna het probleem.

Heb de stang altijd wat breder vast, alleen bij de 35kg overhead press, die ik toen niet haalde kreeg ik flink last van m'n rechter schouder op het excentrische gedeelte van de OHP, m'n handen enkele centimeters naar binnen schuiven fixten de training erna het probleem.

O okay, begrijpelijk dan.
Ik zou je wel als tip meegeven pak de bar gerust wat breder vast als een paar cm per hand.
Voor je eigen bestwil hoor.

Kreeg zelf 1,5 tot twee jaar terug de tip ook, en ik heb er veel aan gehad.

O okay, begrijpelijk dan.
Ik zou je wel als tip meegeven pak de bar gerust wat breder vast als een paar cm per hand.
Voor je eigen bestwil hoor.

Kreeg zelf 1,5 tot twee jaar terug de tip ook, en ik heb er veel aan gehad.

Ik zal donderdag proberen of dat pijnloos gaat.

Helaas, helaas, helaas.

Squat 97.5x5x5
OHP 42.5x3x5, 1x3
Deadlift 107.5x1x5

Squat ging lekker, eerste set zoals altijd erg zwaar en moeilijk, warmups zoals altijd 20x5, 40x3, 60x3, 80x3, werksets. Volgende training een extra double/triple toevoegen op 90kg. Maar voor alsnog alle 5 sets gehaald, ongelofelijk blij met het halen van dit gewicht. Op naar de 100kg. Laatste set echter wel een raar dingetje, 4e rep voelde ik iets in m'n voet, 5e rep ook, na het racken van de stang zakte ik naar de grond en had een beste kramp aanval in m'n rechtervoet, het voelde alsof het op de bovenkant was. Even gezeten en tijdens het opruimen van de gewichten (ja dat doe ik wel) nog beetje last. Na ~10min maar begonnen met OHP, geen last meer. Lange squat sessie deze keer weer, rust toegenomen naar een ruime 4 minuten tussen set 3-4 en 4-5.

OHP weer gefaald, baalde er echt van. Was helemaal leeg na de intensieve squats. Voor de rest geen smoesjes kunnen bedenken, behalve de lichte spierpijn in de bost (ook bovenkant) van het bankdrukken. Eten was on point vandaag, vanochtend pas om 10u begonnen met school, dus ook genoeg slaap gehad. Timing van het eten was ook lekker, 'grote' maaltijd gehad ruim voor het sporten, en een koffietje + 1,5/2 scheppen pwo voor het sporten. Geen idee waarom het niet lukte. Volgende OHP (dinsdag) terug naar de 40kg.
De ietwat bredere grip overigens wel gebruikt, ging goed, geen pijn.

Deadlifts gingen makkelijk.

Vanochtend gewogen @83,2kg.

Ondanks het overmatig alcoholgebruik en iets te laat op bed, toch om 11:30u stipt aanwezig in de sportschool.

Traininkje gehad, ging verrassend goed.

Squat 100x5x5
Bench 57.5x5x5
Row 62.5x5x5

Squat was een echte grinder maar toch een heerlijk gevoel dat die 2 platen x5 Squat binnen is. Had echt een smile op m'n gezicht na die laatste rep eruit geperst te hebben, werd wel wat raar aangekeken maargoed.
Bench ging prima, een dikke pomp in m'n borst, dat zal wel een goed teken zijn?
Row helemaal kut, wel gehaald maar form was om van te huilen, denk dat ik het gewicht terugdraai naar hetzelfde wat ik doe op het bankdrukken, om de uitvoering wat beter te houden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven