AndroidHealthClinic

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Meer geïnteresseerd in bb of in powerliften?

• Topic Starter Topic Starter
Meer geïnteresseerd in bb of in powerliften?

Een vraag die me veel gesteld wordt. Denk dat dat ik meer richting het Powerliften ga. Toen ik de eerste x 100kg squatte gaf dat toch veel meer voldoening dan een ader op m'n onderarm, of een extra cm bij m'n bicep op. Ook kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een echt goed gebalanceerd fysiek ga behalen. Heb gyno aan m'n rechterborst. En nog een raar verdeelde vetopslag. Flink grote poten (zal wel veel vet op zitten) en nog een vrij 'slungel-achtig' bovenlichaam.

Een vraag die me veel gesteld wordt. Denk dat dat ik meer richting het Powerliften ga. Toen ik de eerste x 100kg squatte gaf dat toch veel meer voldoening dan een ader op m'n onderarm, of een extra cm bij m'n bicep op. Ook kan ik me niet voorstellen dat ik ooit een echt goed gebalanceerd fysiek ga behalen. Heb gyno aan m'n rechterborst. En nog een raar verdeelde vetopslag. Flink grote poten (zal wel veel vet op zitten) en nog een vrij 'slungel-achtig' bovenlichaam.
Als je echt de powerlift Kant op wil dan zou ik wel echt powerliftschema gaan draaien en dan heb ik het niet over stronglifts.

Als je echt de powerlift Kant op wil dan zou ik wel echt powerliftschema gaan draaien en dan heb ik het niet over stronglifts.

Dat is.misschien wel de bedoeling in de toekomst, vooralsnog houd ik me aan dit schema, om te kijken hoe ver ik hier mee kan/ga komen tov. een FB schema. Om te kijken wat beter werkt (voor mij)

Groter, veel groter. En sterker, veel sterker. Startte een goed jaar terug bij basic fit, en dat was echt om te huilen wat betreft kracht. Kan me nog goed herinneren het ongemakkelijke moment dat ik dacht wel even de stang te kunnen Bankdrukken voor 10 herhalingen, en dat iemand toen een lege stang (ja echt, een lege stang) van m'n borst heeft moeten trekken na 6 herhalingen.
Qua kracht ben ik al flink vooruitgegaan, vooral de laatste paar maanden, vooral Squat & Deadlift. Echter ben ik met de bovenlichaam gains nog niet tevreden.

Dusja, heel cliché, ik wil later graag groot & sterk worden :D

Schouders heb ik inderdaad geen problemen mee. Hamstring is eigenlijk de enige spier die bij mij niet helemaal goed is. Hij is vrij kort door flinke groeispurts, en heb zowel links als rechts helemaal kapot gemaakt met voetbal.

Dat is.misschien wel de bedoeling in de toekomst, vooralsnog houd ik me aan dit schema, om te kijken hoe ver ik hier mee kan/ga komen tov. een FB schema. Om te kijken wat beter werkt (voor mij)

Een duidelijk doel lijkt mij! Feit is, dat je het simpel moet houden om sterker te worden.
Zelf ben ik op een gegeven moment ook over gestapt op push/pull/legs etc. Daar heb ik nu gewoon spijt van. Heel simpel.

Vandaar mijn advies aan jou om niet zomaar hiermee te beginnen onder het mom '' Om te kijken wat beter werkt". Ik kan je min of meer verzekeren dat je met deze approach namelijk sub optimale resultaten gaat halen.

Een duidelijk doel lijkt mij! Feit is, dat je het simpel moet houden om sterker te worden.
Zelf ben ik op een gegeven moment ook over gestapt op push/pull/legs etc. Daar heb ik nu gewoon spijt van. Heel simpel.

Vandaar mijn advies aan jou om niet zomaar hiermee te beginnen onder het mom '' Om te kijken wat beter werkt". Ik kan je min of meer verzekeren dat je met deze approach namelijk sub optimale resultaten gaat halen.

En wat raad je dan wel aan? Terug naar Stronglifts gaat deze jongen niet doen, was echt wel klaar met dat 3x pw squatten. Mis het absoluut niet.

In dat geval is er een heel effectief en leuk FB Schema..

Greyskull LP! :D

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Feit is gewoon dat iedereen wel wat anders zegt en wat anders beweert. Komt nog eens bij dat dat weer alles 3x5 is, en een dag minder per week in de sportschool, wat ik toch wel jammer vind.

Wie heeft jou verteld dat je nu moet Push/Pull moet gaan doen om gains te maken dan? :)

Je kunt ook prima sterk worden op een ppl. Ik bench 120, deadlift 200 en squat 150-160 en doe ppl.
Of het het effectiefst is --> probably not.

Je kunt ook prima sterk worden op een ppl. Ik bench 120, deadlift 200 en squat 150-160 en doe ppl.
Of het het effectiefst is --> probably not.

Vind je dat sterk dan...? :D
grapje hoor voor er iemand begint te huilen

Jullie maken het me niet makkelijk, ben al zo twijfelachtig altijd... ???

:roflol: richt me niet specifiek op kracht, maar dit is een bijgevolg van trainen in een ppl meer gericht op massa.

Ik neem ook aan dat gemiddeld genomen wel geld dat, een grotere spier = een sterkere spier.
Er is zeker een sterke correlatie tussen die twee. Relatie werkt 2 kanten op en ben ervan overtuigd dat beide elementen (kracht/massa gericht) in schema's voor dienen te komen.

Er is zeker een sterke correlatie tussen die twee. Relatie werkt 2 kanten op en ben ervan overtuigd dat beide elementen (kracht/massa gericht) in schema's voor dienen te komen.

Vandaar mijn gedachte om zowel op 1-5 als op 6-12 herhalingen te trainen. En de keuze om wat grotere oefeningen te blijven doen, Squat/Bench/Deads/OHP/Row/Pullups/CG Bench etc.

Niks mis mee imo. Maargoed wat ik zei, als je doel puur kracht is dan zijn er effectievere manieren.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven