MuscleMeat

Van skinny to ...?

Ga nou eerst normaal eten en als er dan niks bijkomt doe je twee extra shakies per dag. Aangezien je halfjes neemt kan je er vier ipv twee.

Eten is wennen, is vier te veel, begin dan met twee of drie. Bouw het op, je zal vanzelf meer honger krijgen. Je kan broodmaaltijd met rijst of pasta vervangen natuurlijk, alleen is brood wat makkelijker meenemen en zo.

Niet te hard willen trainen. Twee oefeningen per grote spiergroep is zat. Je wil energie overhouden om te groeien en niet uitputten.

Ik dacht dat je grote shakes naar binnen werkte, het zijn maar halfjes.

Hou het op bananen, veel kcal en snel opgenomen waardoor je weer naar de volgende maaltijd toe kan werken.

suc6!

Wat hoor ik nou dan 2 oefeningen per grote spiergroep zoals rug??

Jezus christus:o als je split schema doet en een week rust voor je rug hebt kan je makkelijk 4 oefeningen pakken hoor...

Ik neem aan dat je kleine spiergroep bedoelt? zoals biceps triceps, zo ja dan heb je idd gelijk.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jan 2012 om 20:40 ----------

Kan grotere shakes geen kwaad?
Nu neem ik dus 2,5 scheppen in volle melk en dat 2 keer per dag. Ik kan er perfect gelijk 5 in kappen al weet ik niet of mijn lichaam dat prettig gaat vinden. De voorschriften zeggen ook 1 X in de 12u. Welke reden heeft dat?
Weightgainer is een suikerbom doe er gewoon maximaal 2 kleine shakes per dag je lichaam gaat het echt niet lekker vinden al die suikers in die shakes.

Beter doe je je voeding goed voeg je 3L melk toe en voeg je wat eiwitpoeder toe ( GEEN WEIGHTGAINER DUS, want weightgainer is 80/90% suiker en 10% eiwit )

Bij whey ( eiwitpoeder ) is het andersom 90% eiwit op 8% koolydraten en 2% vet zoiets.

Dit is veel beter neem 1 Whey shake sochtends bij je ontbijt en 1 na de training, Geloof me hier heb je echt veel meer aan dan die domme weightgainer troep ben er ook in het begin mee begonnen maar na die pot kwam er echt geen weightgainer bij mij, whey is altijd handig om je eiwitten AAN TE VULLEN!

Laatst bewerkt:
Wie heeft het over split schema? Gewoon full body drie keer per week. Wat is de reden dat word gedacht dat beginners meer profijt hebben van een split?

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie voor de tips. Ik heb net mijn warme maaltijd op :) (ik werk tot 22:00 dagelijks)
Ik wil eerst even kijken wat het effect van zo'n weight gainer is. Als het effect negatief is zal ik de eiwit versie proberen of vanaf deze week combineren.

Jouw advies klinkt wel heel erg goed Tommetje, ik zal er zeker aandacht aan jouw professionele hulp besteden. Al wil ik nog even verder proberen tot de maand voorbij is aangezien die pot me 50 euro heeft gekost :). Uit nieuwsgierigheid, wie weet zal het toch een positief effect hebben.

hallo, het eten is heel erg belangrijk, zoals je al ziet,
daarnaast zal je juist, niet te veel moeten trainen om aan te komen.
alleen de basis oefeningen doen en setjes van minimaal 10 herhalingen.
en als je moeilijk aankomt, neem iedere dag 2 biertjes in de avond, dit werkt goed voor de hardcainers, biergist werkt goed. let wel op dat je geen alcholist word.
ikzelf at vroeger het volgende om aan te komen.

30 boterhamen per dag
10 eiwit zonder geel
1 liter chocolade vla
8 frikandellen met mayo
een prakkie
2 eiwit shakes
en dan nog wat rotzooi, uiteraard at ik dit niet van de een op de andere dag, daar groei je naar toe in 2 maanden,
persoonlijk heb ik dit gedaan om een beetje vet te kweken, dat had ik nodig om goed te kunnen trainen.

nou succes.

Eet hoog in kh, voldoende in eiwitten en hooooog boven je onderhoudsniveau kcal.

Uiteindelijk ga je resultaat zeker zien zolang je maar het juiste eet en en goed traint beide met volle discipline.

Wat eet nu nu per dag? Ik vind het apart dat wij dat nog steeds niet weten na 2 pagina's.

Eat, train, sleep and shit. Doe dat even 6 maanden en je bent alweer stukke groter. Je kan mooi massa pakken omdat je weinig vet hebt. En idd iedereen ergens begonnen dus niks van aantrekken;):D

hallo, het eten is heel erg belangrijk, zoals je al ziet,
daarnaast zal je juist, niet te veel moeten trainen om aan te komen.
alleen de basis oefeningen doen en setjes van minimaal 10 herhalingen.
en als je moeilijk aankomt, neem iedere dag 2 biertjes in de avond, dit werkt goed voor de hardcainers, biergist werkt goed. let wel op dat je geen alcholist word.
ikzelf at vroeger het volgende om aan te komen.

30 boterhamen per dag
10 eiwit zonder geel
1 liter chocolade vla
8 frikandellen met mayo
een prakkie
2 eiwit shakes
en dan nog wat rotzooi, uiteraard at ik dit niet van de een op de andere dag, daar groei je naar toe in 2 maanden,
persoonlijk heb ik dit gedaan om een beetje vet te kweken, dat had ik nodig om goed te kunnen trainen.

nou succes.

hahahahahh dit is echt een ziek voedingsschema bijna 2 zakken brood 1 liter chocolade vla 8 frikandellen HAHAHAHHAHH ik lach me kapot hier.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jan 2012 om 12:46 ----------

Dank jullie voor de tips. Ik heb net mijn warme maaltijd op :) (ik werk tot 22:00 dagelijks)
Ik wil eerst even kijken wat het effect van zo'n weight gainer is. Als het effect negatief is zal ik de eiwit versie proberen of vanaf deze week combineren.

Jouw advies klinkt wel heel erg goed Tommetje, ik zal er zeker aandacht aan jouw professionele hulp besteden. Al wil ik nog even verder proberen tot de maand voorbij is aangezien die pot me 50 euro heeft gekost :). Uit nieuwsgierigheid, wie weet zal het toch een positief effect hebben.
Idd maak die pot gewoon op ( heb ik ook gedaan ) en ga daarna over op whey om je eiwitten aan te vullen.

En wat voor schema doe je al ik vrage mag ? ( en een tip voor je ik kan ook niet makelijk elke paar uur 4 boterhammen nar binnen werken ipv dat doe ik soms gewoon tosties hier kan je soms wel 6 of 8 boterhammen per keer van maken :P ik doe er altijd maximaal 4boterhammen omdat ik anders ziek van elke keer hetzelfde word.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Jan 2012 om 12:46 ----------

Wie heeft het over split schema? Gewoon full body drie keer per week. Wat is de reden dat word gedacht dat beginners meer profijt hebben van een split?
Dus jij doet full body en pakt dan 2 rug oefeningen per dag?

Kerel post iets nuttigs of niks.

En hoezo zou een beginner geen profijt hebben van split? Ben zelf ook met split begonnen hierdoor leer je je spiergroepen veel beter kennen.
En ik heb er zeker profijt van gehad hoor ben 11kg aangekomen met zowat geen vet in het eerste jaar zonder serieus eten ;)
Maar idd full body kan ook prima als beginner maar zelf doe ik liever split.

Laatst bewerkt:
@Tommetje: Misschien moet je een keer Rippetoe googlen.

@Tommetje: Misschien moet je een keer Rippetoe googlen.
Wie zegt dat die rippetoe doet dan?
Ik hoef er niet naar te googlen want ik weet dat al.

Hij moet kijken wat die ZELF fijn vind en niet wat op GOOGLE staat.

Rippetoe is ok voor beginners maar wil niet zegge dat iedereen dat moet doen om te groeien hoor..
Split is niks slechter dan rippetoe voor een beginner ;)

En hoe kom je nou weer aan rippetoe? je zegt net nog dat die full body 3x moet doen of doet?

Probeer eens een maandje hetvolgende:

7:00 cornflakes met melk + shake
9:00 4 bruin pindakaas
11:30 4 bruin vleeswaren + shake
14:00 4 bananen
15:00 4 bruin pindakaas + shake
17:30 avondeten warm
20:00 4 bruin kaas + shake
22:00 2 bananen
23:00 bakje kwark

Die shakes hak je dus in twee en verspreid je. Drie keer chinees eten? Eet maar gewoon brood. Drink geen frisdrank tussendoor maar thee of water en blijf van alle caffeine houdende en suiker houdende produkten af. Ik heb de voedingswaarde niet berekend, maar dit zou echt voldoende moeten zijn. (vooral met de shakes). Probeer anders volgende maand een extra boterham toe te voegen. Nog beter is de cornflakes vervangen door brinta of havermout. Cornflakes eerst fijnprakken voor er melk bij te doen, past er meer in je bord en lijkt het minder.

Dirtybulk is helemaal niks mis mee in zijn geval hoor.. Leuk dat je hem advies geeft maar ik denk niet dat je je goed in zijn situatie verplaatst.
10 jaar lang een consistent gewicht van 50 kilo en moeite met eten..
Nou, eet dan maar gerust calorie-rijk voedsel zoals Chinees.
Je hele voeding moet natuurlijk niet uit fast food bestaan maar vooral voor ecto's kan het niet veel kwaad.

Nootjes zijn trouwens ook erg calorie-rijk, een goede tip om daar 100 gram (of meer) per dag van te eten. Is al weer 600+ kc

Dirtybulk is helemaal niks mis mee in zijn geval hoor.. Leuk dat je hem advies geeft maar ik denk niet dat je je goed in zijn situatie verplaatst.
10 jaar lang een consistent gewicht van 50 kilo en moeite met eten..
Nou, eet dan maar gerust calorie-rijk voedsel zoals Chinees.
Je hele voeding moet natuurlijk niet uit fast food bestaan maar vooral voor ecto's kan het niet veel kwaad.

Nootjes zijn trouwens ook erg calorie-rijk, een goede tip om daar 100 gram (of meer) per dag van te eten. Is al weer 600+ kc
+1 gewoon vreten wat je vreten kan.

Pas als je echt te vet word ga dan op je vet enzo letten.

Gewoon vreten wat je wil.

En een tip koop bij de aldi walnoten 1.30 voor 120 gram, ik vreet zon bak per dag op geloof me je komt aan!! zitten goede vetten in en ongeveer 800kcal totaal.

Ik vreet zon bak gewoon savonds achter de computer op voor of na de kwark :)

Ik geef geen advies dat onverantwoordelijk is. "Dirty bulk" zou ik dus nooit aanraden.

Het kan misschien geen kwaad voor het vet percentage, maar gezond is anders.

Volle melk is de beste weight gainer shake en nog veel goedkoper ook. 2-3L per dag maakt het een stuk makkelijker om aan je kcals te komen, zeker als je nog moet wennen om zoveel te eten ineens. Succes in ieder geval, gewoon hard gaan op de compound oefeningen en flink eten dan zal je zeker resultaat zien :).

Volle melk is de beste weight gainer shake en nog veel goedkoper ook. 2-3L per dag maakt het een stuk makkelijker om aan je kcals te komen, zeker als je nog moet wennen om zoveel te eten ineens. Succes in ieder geval, gewoon hard gaan op de compound oefeningen en flink eten dan zal je zeker resultaat zien :).

In zuivel zit vrouwelijk hormoon, neem je daar zoveel van krijg je manboobs.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb inderdaad nog niet duidelijk beschreven wat ik zoal eet.

De afgelopen 2 jaar nam ik altijd 4 boterhammen mee naar het werk, sinds vorige week zijn er dat 6 geworden en vandaag 8 geprobeerd. Daar zit dan gerookt vlees tussen, hesp, salami en nutella. Ik heb op het werk 3 pauze's en 1 lunch. Bij elke pauze probeer ik 2 boterhammen te eten en mijn weight gain shake tussendoor. Tussendoor ook een appel gegeten.

Voor ik naar het werk ging heb ik een hollands maatje en volle melk met chocolade graanknikkers/cornflakes gegeten. Bij thuiskomst om 22:30 heb ik gelijk een hele shake van 500ml easy naar binnen gespeeld maar daarna mijn frieten en spare rips net niet op gekregen. Misschien moet ik die shake dan toch maar voor het laaste houden. Ik had gewoon erg veel dorst bij thuiskomst dus ik dacht laat ik meteen die shake beginnen drinken. Ik ben iemand die helemaal verslaafd is aan suiker en bruis. Als ik de shake drink hunker ik dus stiekem naar limonade of cola maar ik schrok toen ik zag hoe weinig kcal daarin zit. Raar genoeg drink ik de shake liever als ik er meer poeder in stop, dan proef ik de suiker meer.

Psychisch is het even doorzetten. Met tegenzin eten is echt niet leuk. En dat dag in dag uit, maandenlang weten vol te houden.

Vanmorgen had ik ook even een dipje op de fitness. Het leek alsof mijn kracht verminderd was ook al had ik 1 dag ontspanning genomen. Mijn spieren zijn duidelijk niets gewend. Morgenvroeg ga ik wederom krachttraining doen.

PS. in verband met die manboobs, ik zou héél graag hebben dat mijn 2 "tet*en" een beetje opzwellen, nu zit dit strak tegen mijn beenderen. Wat ik wel merk sinds een paar dagen is dat ik een lichte zwelling rond de schoudersl merk. Het zit allemaal net ietsje strakker ook op borstkast, ookal zie ik het niet visueel. Misschien is het de huid die na al die jaren een klein beetje moet uitzetten.

Spierpijn heb ik gelukkig niet echt last van maar ik strech wel goed. Wat ik wel voel is dat de spieren totaal vermoeid zijn en kracht precies verminderd na al die dagen, zelfs met breakdag. Ik hoop dat ik morgen met een iets groter fit gevoel mijn training kan hervatten.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad nog niet duidelijk beschreven wat ik zoal eet.

De afgelopen 2 jaar nam ik altijd 4 boterhammen mee naar het werk, sinds vorige week zijn er dat 6 geworden en vandaag 8 geprobeerd. Daar zit dan gerookt vlees tussen, hesp, salami en nutella. Ik heb op het werk 3 pauze's en 1 lunch. Bij elke pauze probeer ik 2 boterhammen te eten en mijn weight gain shake tussendoor. Tussendoor ook een appel gegeten.

Voor ik naar het werk ging heb ik een hollands maatje en volle melk met chocolade graanknikkers/cornflakes gegeten. Bij thuiskomst om 22:30 heb ik gelijk een hele shake van 500ml easy naar binnen gespeeld maar daarna mijn frieten en spare rips net niet op gekregen. Misschien moet ik die shake dan toch maar voor het laaste houden. Ik had gewoon erg veel dorst bij thuiskomst dus ik dacht laat ik meteen die shake beginnen drinken. Ik ben iemand die helemaal verslaafd is aan suiker en bruis. Als ik de shake drink hunker ik dus stiekem naar limonade of cola maar ik schrok toen ik zag hoe weinig kcal daarin zit. Raar genoeg drink ik de shake liever als ik er meer poeder in stop, dan proef ik de suiker meer.

Psychisch is het even doorzetten. Met tegenzin eten is echt niet leuk. En dat dag in dag uit, maandenlang weten vol te houden.

Vanmorgen had ik ook even een dipje op de fitness. Het leek alsof mijn kracht verminderd was ook al had ik 1 dag ontspanning genomen. Mijn spieren zijn duidelijk niets gewend. Morgenvroeg ga ik wederom krachttraining doen.

PS. in verband met die manboobs, ik zou héél graag hebben dat mijn 2 "tet*en" een beetje opzwellen, nu zit dit strak tegen mijn beenderen. Wat ik wel merk sinds een paar dagen is dat ik een lichte zwelling rond de schoudersl merk. Het zit allemaal net ietsje strakker ook op borstkast, ookal zie ik het niet visueel. Misschien is het de huid die na al die jaren een klein beetje moet uitzetten.

Spierpijn heb ik gelukkig niet echt last van maar ik strech wel goed. Wat ik wel voel is dat de spieren totaal vermoeid zijn en kracht precies verminderd na al die dagen, zelfs met breakdag. Ik hoop dat ik morgen met een iets groter fit gevoel mijn training kan hervatten.
Maak je niet druk om die manboobs is onzin ga je echt niet krijgen van 2/3 liter per melk vooral niet als je zo mager bent.

En over die shake die moet je gewoon op smaak maken wat er op de verpakking staat is een richtlijn, zelf doe ik er ook wat minder water in heb liever 300ml shake dan een 500ml shake die naar water smaakt, maakt verder niks uit allebij is goed gewoon naar smaak aanmaken dus.

Als je geen energie hebt tijdens de training eet dan wat koolydraten ervoor en erna en neem 1 dextro voor het trainen en 1 erna helpt voor mij ook om op energie te blijven ;)

Terug
Naar boven