MuscleMeat

Van skinny to ...?

Hey allemaal,

Ik ben Timothy, 21 jaar.
Van nature een slanke bouw, niet lelijk maar wil toch heeel erg graag breder worden.
Sindskort heb ik een bijbaantje, waardoor ik zometeen mooi in de sportschool aan de slag kan.
Ben erg gedreven en sportief aangelegd, dus daar voorzie ik niet veel problemen in.
Een kwestie van de juiste oefeningen en vinden, toch? Bankdrukken, squats, pull ups, etc.

Maar mijn eetgewoonte is een ramp! van heel jong af aan al kwam ik zelfs bij de dietist omdat ik voor ontbijt gewoon geen boterham weg kon krijgen. Ontbijten is voor mij altijd al een drama geweest. Ik doe mijn best om meer en geleidelijker te eten, maar als ik gezonde maaltijden eet (brinta, eieren, zilvervlies rijst, groenten) zit ik telkens zo snel vol. Ik las dat je zon 6 maaltijden per dag moet eten in combinatie met eiwitshakes zou het haalbaar zijn.

Als het nog niet duidelijk is, ik ben een duidelijke ectomorph die van alles kan eten, maar niet aankomt. Iedereen zegt dat dat juist fijn is, maar zo zie ik het niet.
Ook heb ik geen verstand, van hoeveel ik nu moet eten om aan te komen en tips om meer te kunnen eten.
hopelijk kan iemand mij hiermee helpen om breder te worden.

IK ben sinds nu net nieuw hier, dus het kan ook zomaar zijn dat ik op een verkeerde afdeling aan het posten ben?

Alvast bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
Ten opzichte van mij zie je er op die foto toch heel erg gespierd uit Timothy :). Die tips laat ik hier aan de experts over ;)

Nou, ik heb buikspieren, maar meer omdat ik best skinny ben kun je ze zien.

Hey allemaal,

Ik ben Timothy, 21 jaar.
Van nature een slanke bouw, niet lelijk maar wil toch heeel erg graag breder worden.
Sindskort heb ik een bijbaantje, waardoor ik zometeen mooi in de sportschool aan de slag kan.
Ben erg gedreven en sportief aangelegd, dus daar voorzie ik niet veel problemen in.
Een kwestie van de juiste oefeningen en vinden, toch? Bankdrukken, squats, pull ups, etc.

Maar mijn eetgewoonte is een ramp! van heel jong af aan al kwam ik zelfs bij de dietist omdat ik voor ontbijt gewoon geen boterham weg kon krijgen. Ontbijten is voor mij altijd al een drama geweest. Ik doe mijn best om meer en geleidelijker te eten, maar als ik gezonde maaltijden eet (brinta, eieren, zilvervlies rijst, groenten) zit ik telkens zo snel vol. Ik las dat je zon 6 maaltijden per dag moet eten in combinatie met eiwitshakes zou het haalbaar zijn.

Als het nog niet duidelijk is, ik ben een duidelijke ectomorph die van alles kan eten, maar niet aankomt. Iedereen zegt dat dat juist fijn is, maar zo zie ik het niet.
Ook heb ik geen verstand, van hoeveel ik nu moet eten om aan te komen en tips om meer te kunnen eten.
hopelijk kan iemand mij hiermee helpen om breder te worden.

IK ben sinds nu net nieuw hier, dus het kan ook zomaar zijn dat ik op een verkeerde afdeling aan het posten ben?

Alvast bedankt!

Maak hier even een nieuwe topic van, krijg je meer reacties dan op iemand anders z'n topic plaatsen!

Succes met je doelen! Het eten is gewoon wennen, dat komt vanzelf. Gewoon doorzetten nu en eten totdat je echt niet meer kan. In je achterhoofd houden waarvoor je het doet en wat jij wil bereiken. Het is een levens-style waar je aan begint en niet een Dieet van 3 weekjes.

In de sportschool niets van anderen aantrekken, zoals ik al zei, Houd in je achterhoofd waar je het voor doet en focus je daar alleen op. Daarnaast zullen de meeste grote gasten in de Gym respect voor je hebben als je hard traint, open staat voor advies en dat opvolgt.

ga je ook een log bijhouden?

Succes man!

goed dat je nu een keer die stap zet om eraan te beginnen. Idd veel lezen, veel trainen en nog meer eten. Blijf posten en hou ons op de hoogte hoe het gaat

Hey, bedankt voor de berichten allemaal.
Ben vandaag met het eten begonnen. Is inderdaad even wennen, maar terugkijkend naar mijn uiteindelijke doel, hebt wel om dat eten weg te krijgen. Ben er zelf al een beetje over verbaasd en hopen dat ik dit vol kan houden.
Bij houden ga ik t zeker en zal hier ook nog wel vaker posten, ja. ;)

Deze ochtend werd ik om 6u plots wakker met de ontzettende drang tot overgeven en alsof ik ging stikken, weird fainting gevoel (waar ik grote fobie voor heb). Gelijk naar het raam gesprint voor verse lucht. Ik voelde de weight gainer shake zo opkomen. Blijkbaar heb ik er toch iets te veel van ingenomen en zijn de pushups en situps vlak voor het slapen gaan ook overkill geweest. Vandaag amper voedsel naar binnen gekregen, mogelijk dat griep een basisoorzaak is. Maar dat heeft me niet weerhouden om toch een half uurtje te fitnessen. Bij thuiskomst chinees met varkensvlees gegeten en dat heeft me ook niet goed gedaan. Het is even een mislukte dag maar hoop dat ik morgen alles weer kan hervatten. Als ik me morgenvroeg goed voel ga ik fitnessen en dan naar het werk, zo niet sla ik beide over. Maar ik ga vechten, het ritme proberen te behouden. Bijna elke dag fitness al is het soms slechts een half uurtje.

Mijn fitness dagen tot nu toe:
MA 09-01: x
DI 10-01: x
WO 11-01: x
DO 12-01: x
VR 13-01: -
ZA 14-01: x
ZO 15-01: x

MA 16-01: x
DI 17-01: x
wo 18-01: x
do 19-01: -
vr 20-01: x
za 21-01: x
zo 22-01: x

PS Timothy supervet horloge :).

Dat is veel te veel dagen fitness en pushups en situps voor het slapen doen je echt geen goed. Mensen die willen afvallen doen zo veel mogelijk. Wil je aankomen dan doe je zo weinig mogelijk, maar genoeg.

Ongezond vet eten is moeilijk te verteren, ga gewoon gezond eten zodat je lichaam de voedingsstoffen kan opnemen. Had ik niet een voorbeeld in dit topic gegeven wat je zou kunnen eten?

Laat ook je trainingsschema eens zien?

Vervelend, twee mensen in eenzelfde topic....

Laatst bewerkt:
Doe maximaal 4 dagen split of 3 dagen full body.

Je traint veel te veel.

Hier een simpel schema om aan de oefeningen te kunnen wennen.

Voor: Beginners
Doel: Kennismaken met oefeningen, basis bouwen, massa
Uitvoering: Rustig en gecontroleerd, let op uitvoering van de oefening en niet op kracht
Setjes: Iedere oefening 4 setjes van 10

Opmerking: Geen aandacht voor kleine spiergroepen
Periode: 3 weken
Rust tussen setjes: 1 - 2 minuten
Totale trainingstijd: 50 - 60 minuten
Alleen legpress als squat en deadlift niet mogelijk zijn

ma A wo B vr A
ma B wo A vr B

Dag A

Squat / Legpress
Banken
Incl banken
Lat pulldown
Bent over row
Military press

Dag B

Deadlift / Legpress
Banken
Incl dumb presses
Lat pulldown / Pullups
Seated row
Upright row

Ik heb nog niet een echt trainingsschema. Momenteel ben ik op eigen houtje full body aan het doen. Maar dan vooral het bovenlichaam omdat ik me daar het meeste aan stoor.

Woensdag moet ik een uur cardio lopen om mijn uithoudingsvermogen te testen en donderdag een uur gewichtheffen onder begeleiding. Daarna krijg ik een digitale code waarmee ik zie hoeveel ik van de 4 sets nog moet uitvoeren per toestel.

Ik kom net van de weegschaal waarop een volle 53kg is te zien (2 weken geleden begonnen met 50), dat zal tegen morgenvroeg waarschijnlijk gezakt zijn naar 52kg maar er is toch vooruitgang te zien!

Sinds gisteren ben ik eieren gaan toevoegen aan mijn ochtendmaaltijd, en meer bananen dan ik eet in een jaar.
Ik denk dat ik s'avonds wel iets moet verminderen met de weight gain shake. In de nacht heb ik nogal het gevoel dat het naar boven komt.

Ik sta nu op zo'n 53,5kg. Ik ga nu nog een 2de port spaghetti eten en dadelijk weight gain shake en banaan. Dan zal het wel dichtbij de 54 komen voor even. Het is vooral pasta en chinees waar ik me dagelijks op probeer te focussen (boterhammen lukt me echt niet)

Morgen ga ik mij rustig de tijd nemen om voedsel te bevoorraden. Voor de eerste keer in mijn leven havermout en kwark eten. Ik hoop dat het me bevalt...
Voor binnen 2 weken hoop ik de magische grens van 55kg te benaderen. (heb ik ooit in een ver verleden heel even gewogen)

Sinds gisteren ben ik eieren gaan toevoegen aan mijn ochtendmaaltijd, en meer bananen dan ik eet in een jaar.
Ik denk dat ik s'avonds wel iets moet verminderen met de weight gain shake. In de nacht heb ik nogal het gevoel dat het naar boven komt.

Ik sta nu op zo'n 53,5kg. Ik ga nu nog een 2de port spaghetti eten en dadelijk weight gain shake en banaan. Dan zal het wel dichtbij de 54 komen voor even. Het is vooral pasta en chinees waar ik me dagelijks op probeer te focussen (boterhammen lukt me echt niet)

Morgen ga ik mij rustig de tijd nemen om voedsel te bevoorraden. Voor de eerste keer in mijn leven havermout en kwark eten. Ik hoop dat het me bevalt...
Voor binnen 2 weken hoop ik de magische grens van 55kg te benaderen. (heb ik ooit in een ver verleden heel even gewogen)

There was a time at the Old Westside gym where I couldn't gain weight to save my f-g life.

There was this dude who trained there who could just put on weight like f-g magic. He'd go from 198 to 308 and then to 275 and back down to 198. And he was never fat. It was amazing.

I finally asked him one day how he did it.

"You mean I never told you the secret to gaining weight? Come outside and I'll fill you in."

Now remember, we're at Westside Barbell. And this guy wants to go outside to talk so no one else can hear. Think about that for a minute. What the hell is he going to tell me? This must be some serious s-t if we have to go outside, I thought.

So we get outside and he starts talking.

"For breakfast you need to eat four of those breakfast sandwiches from McDonalds. I don't care which ones you get, but make sure to get four. Order four hash browns, too. Now grab two packs of mayonnaise and put them on the hash browns and then slip them into the sandwiches. Squish that s-t down and eat. That's your breakfast."

At this point I'm thinking this guy is nuts. But he's completely serious.

"For lunch you're gonna eat Chinese food. Now I don't want you eating that crappy stuff. You wanna get the stuff with MSG. None of that non-MSG BS. I don't care what you eat but you have to sit down and eat for at least 45 minutes straight. You can't let go of the fork. Eat until your eyes swell up and become slits and you start to look like the woman behind the counter."

"For dinner you're gonna order an extra-large pizza with everything on it. Literally everything. If you don't like sardines, don't put 'em on, but anything else that you like you have to load it on there. After you pay the delivery guy, I want you to take the pie to your coffee table, open that f-kr up, and grab a bottle of oil. It can be olive oil, canola oil, whatever. Anything but motor oil. And I want you to pour that s-t over the pie until half of the bottle is gone. Just soak the s-t out of it."

"Now before you lay into it, I want you to sit on your couch and just stare at that f-kr. I want you to understand that that pizza right there is keeping you from your goals."

This guy is in a zen-like state when he's talking about this.

"Now you're on the clock," he continues. "After 20 minutes your brain is going to tell you you're full. Don't listen to that s-t. You have to try and eat as much of the pizza as you can before that 20-minute mark. Double up pieces if you have to. I'm telling you now, you're going to get three or four pieces in and you're gonna want to quit. You f-g can't quit. You have to sit on that couch until every piece is done.

And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a f-k about getting bigger and you don't care how much you lift!"

Did I do it? Hell yeah. Started the next day and did it for two months. Went from 260 pounds to 297 pounds. And I didn't get much fatter. One of the hardest things I've ever done in my life, though.
- Dave Tate

Eat more.

• Like
Waarderingen: Loo
PS Timothy supervet horloge :).

Wordt gewaardeerd! =)

Nog even op Oblivion100 mislukte dag post/ te veel trainen.
Ik lees me hier en daar wat in en kom tot de conclusie dat velen zeggen
dat als je dun bent 'ectomorph' je inspanning in de gym zo'n max. 45minuten moet duren, omdat als ik te lang train alles dat ik eet dan wordt omgezet in energiebehoefte in mn lichaam ipv de proteinen die ik wil hebben.
En koolhydraten natuurlijk.

Kan iemand dit bevestigen??

Gr.

---------- Post toegevoegd Thu 26 Jan 2012 om 01:10 ----------

Hier een simpel schema om aan de oefeningen te kunnen wennen.

Voor: Beginners
Doel: Kennismaken met oefeningen, basis bouwen, massa
Uitvoering: Rustig en gecontroleerd, let op uitvoering van de oefening en niet op kracht
Setjes: Iedere oefening 4 setjes van 10

Opmerking: Geen aandacht voor kleine spiergroepen
Periode: 3 weken
Rust tussen setjes: 1 - 2 minuten
Totale trainingstijd: 50 - 60 minuten
Alleen legpress als squat en deadlift niet mogelijk zijn

ma A wo B vr A
ma B wo A vr B

Dag A

Squat / Legpress
Banken
Incl banken
Lat pulldown
Bent over row
Military press

Dag B

Deadlift / Legpress
Banken
Incl dumb presses
Lat pulldown / Pullups
Seated row
Upright row

Ontzettend fijn!

Niet zo ontevreden zijn met jezelf, het kan veel erger :p

Feit is dat iedereen kan aankomen, sommige mensen moeten er alleen belachelijk veel moeite en discipline voor doen

Ik zou zelf iets als GOMAD doen als ik jou was (4 liter volle melk per dag extra)

Ik ben zelf ook 5 weken geleden begonnen met echt veel eten, vroeger at ik vrijwel nooit ontbijt en lunch (gewoon omdat m'n lichaam er - dacht ik - helemaal geen behoefte aan had, had nooit het gevoel dat ik honger heb). Toen begonnen met 's ochtends brinta & Whey en 8 boterhammen mee te nemen, veel kip eten s avonds en kwark na. Op het begin is het doorzetten om die 8 boterhammen naar binnen te werken en ook ik sta soms half te braken bij mijn laatste hap kwark :p, maar toch neem ik het omdat ik nu wel verschil begin te merken.

Ik begon ook op 63 kilo (188cm) en dat is binnen 5 weken gegroeid naar +/- 70 kilo. Ik sport 4/5x per week mijn hele lichaam (split nog niks) gestopt met hardlopen omdat ik daar alleen maar van afviel en neem zo nu en dan creatine voor&na het sporten.

Eten tot je bijna staat te braken, trainen tot je erbij neervalt en je komt er wel ;-). Succes.

Ok. Goed bezig! Ben nu ook met brinta, 2 eieren voor ontbijt begonnen.
Ik probeer om de 2uur wat te eten.
Broodjes kipfilet etc. fruit en kwark. Of ik er 8 wegkrijg weet ik nog niet helemaal maar het gaat in elk geval al beter als eerst.

Ik ben op het moment nog niet begonnen met enige shakes, voornamelijk wil ik het eigenlijk eerst even zonder proberen om te kijken hoever ik zonder kom.
Dit alles heeft natuurlijk wel enige tijd nodig.
Maar geduld is er!

welkom op dit forum Timmy.

Terug
Naar boven