MuscleMeat

Vast op gewicht? wat nu

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor de reacties!
Heb een bijlage toegevoegd aan mijn vorige reactie met mijn voedingschema en sportschema.

Ondanks dat ik hier niet vaak reageer, kijk ik wel veel op deze forum. Vind dat Selina altijd heel motiverend reageerd!

Toen ik begon met afvallen en een doel van 30 kg in een jaar tijd had zei een fitness coach bij mijn gym dat ik dat het geen realistisch doel is. Nu 4-5 maanden later zit ik al bijna aan mijn doel. Waar een wil is is een weg en zolang je er zelf in geloofd kun je alles voor elkaar krijgen. Dus ik snap Drunkenmaster ook wel vanuit dat standpunt.

Hebben jullie misschien advies wat ik kan verbeteren aan mijn voeding of sportschema? Ik heb deze zelf opgezet zonder professioneel hulp zoals bijvoorbeeld een dietist, tot een paar weken terug viel ik er 1-2 kg per week mee af maar dat is helaas niet meer.

Kcal alleen verminderen als je nog niet de max van -500 kcal op een dag aanhoudt, anders zou ik dat zeker niet aanraden. Of kijk je daar niet echt naar? Ik zie bijvoorbeeld in je schema wat je eet, maar niet de hoeveelheden.
 
Kcal alleen verminderen als je nog niet de max van -500 kcal op een dag aanhoudt, anders zou ik dat zeker niet aanraden. Of kijk je daar niet echt naar? Ik zie bijvoorbeeld in je schema wat je eet, maar niet de hoeveelheden.
Nooit bijgehouden hoeveel KCAL ik mag hebben en hoeveel ik gebruik op een dag, maar wat ik van collega"s hoor eet ik te weinig.
 
Nooit bijgehouden hoeveel KCAL ik mag hebben en hoeveel ik gebruik op een dag, maar wat ik van collega"s hoor eet ik te weinig.

Op basis van jouw stats zou volgens de Harris-Benedict formule jouw dagelijkse calorie-inname 3600 moeten zijn, hiervan zou je dus 500 kcal max mogen minderen. Als ik jouw schema zo zie, vermoed ik ook dat je de 3600 kcal niet haalt inderdaad. Maar probeer anders een weekje via Myfitnesspal bijvoorbeeld alles wat je eet te tracken, ook op je cheatdagje - met de juiste grammen en hoeveelheden. Mijn advies is en blijft, niet onder de 3100 kcal zitten en als ik mag aannemen dat het klopt dat je hier ver onder zit, dan denk ik dat er niet veel nog aan te doen valt. Al helemaal met een trainingsschema van 7 dagen per week.

En dat "12 kg is 'makkelijk' te doen voor april", kan ik echt niet serieus nemen. Dat lijkt me echt een advies afkomstig van een pro-ana forum - heel gezond kan het niet zijn.

2017-01-22 23_52_49-2k17  [Compatibiliteitsmodus] - Excel.jpg
 
Op basis van jouw stats zou volgens de Harris-Benedict formule jouw dagelijkse calorie-inname 3600 moeten zijn, hiervan zou je dus 500 kcal max mogen minderen. Als ik jouw schema zo zie, vermoed ik ook dat je de 3600 kcal niet haalt inderdaad. Maar probeer anders een weekje via Myfitnesspal bijvoorbeeld alles wat je eet te tracken, ook op je cheatdagje - met de juiste grammen en hoeveelheden. Mijn advies is en blijft, niet onder de 3100 kcal zitten en als ik mag aannemen dat het klopt dat je hier ver onder zit, dan denk ik dat er niet veel nog aan te doen valt. Al helemaal met een trainingsschema van 7 dagen per week.

En dat "12 kg is 'makkelijk' te doen voor april", kan ik echt niet serieus nemen. Dat lijkt me echt een advies afkomstig van een pro-ana forum - heel gezond kan het niet zijn.

Bekijk bijlage 83633
Bedankt voor de tips, zal ook aantal grammen etc gaan bijhouden deze week.

Die 12 KG gaat lastig worden, maar ik denk dat als ik over deze "muur" ben ik zo aan de 80 kilo zit.

Het is alleen de vraag hoe ik er over ga komen, zal uiteindelijk toch iets fout doen.

Denk uiteindelijk met veel dedication dat eind april misschien wel haalbaar is!
 
Bedankt voor de tips, zal ook aantal grammen etc gaan bijhouden deze week.

Die 12 KG gaat lastig worden, maar ik denk dat als ik over deze "muur" ben ik zo aan de 80 kilo zit.

Het is alleen de vraag hoe ik er over ga komen, zal uiteindelijk toch iets fout doen.

Denk uiteindelijk met veel dedication dat eind april misschien wel haalbaar is!
Idd je kcal bereken online met iffym calculator bijvoorbeeld en dan bijhoud op myfitnesspall.
Dacht dat je dit al deed..
Spier opbouwen ga je toch niet in een cut beter achteraf lean bulken.
 
Op basis van jouw stats zou volgens de Harris-Benedict formule jouw dagelijkse calorie-inname 3600 moeten zijn, hiervan zou je dus 500 kcal max mogen minderen. Als ik jouw schema zo zie, vermoed ik ook dat je de 3600 kcal niet haalt inderdaad. Maar probeer anders een weekje via Myfitnesspal bijvoorbeeld alles wat je eet te tracken, ook op je cheatdagje - met de juiste grammen en hoeveelheden. Mijn advies is en blijft, niet onder de 3100 kcal zitten en als ik mag aannemen dat het klopt dat je hier ver onder zit, dan denk ik dat er niet veel nog aan te doen valt. Al helemaal met een trainingsschema van 7 dagen per week.

En dat "12 kg is 'makkelijk' te doen voor april", kan ik echt niet serieus nemen. Dat lijkt me echt een advies afkomstig van een pro-ana forum - heel gezond kan het niet zijn.

Bekijk bijlage 83633
Dat is iets meer dan 1kg per week hou je bullshot aub voor jezelf met je pro ana zeik.

Er is een verschil tussen 500-800 kcal per dag eten of 1000 kcal onder je onderhoud zitten zeker met overgewicht.

Je gaat niet dood van jezelf een keer te pushen moet je zelf ook eens.proberen ipv genoeg te nemen met het minimum.
 
Laatst bewerkt:
Dat is iets meer dan 1kg per week hou je bullshot aub voor jezelf met je pro ana zeik.

Er is een verschil tussen 500-800 kcal per dag eten of 1000 kcal onder je onderhoud zitten zeker met overgewicht.

Ja, dat is 1,33 kg per week wat hij zou moeten verliezen. Dat zou theoretisch betekenen dat hij dagelijks 1330 kcal onder onderhoud moet eten. Strak plan, goed advies.
Volgens mij zit TS al op -800kcal of wellicht nog hoger...

Maar goed, Derpxoxo ga het maar even een weekje tracken. Ben benieuwd hoeveel je nu werkelijk eet per week.
 
Ja, dat is 1,33 kg per week wat hij zou moeten verliezen. Dat zou theoretisch betekenen dat hij dagelijks 1330 kcal onder onderhoud moet eten. Strak plan, goed advies.
Volgens mij zit TS al op -800kcal of wellicht nog hoger...

Maar goed, Derpxoxo ga het maar even een weekje tracken. Ben benieuwd hoeveel je nu werkelijk eet per week.
Ik ben op 5-6 maanden van 130kg naar 85 gegaan (een paar jaar terug) en ik leef ook nog minder huilen en meer doen
 
Ik ben op 5-6 maanden van 130kg naar 85 gegaan (een paar jaar terug) en ik leef ook nog minder huilen en meer doen

Probeer je nu te zeggen dat omdat toevallig jouw lichaam er goed op heeft gereageerd dat elk lichaam dat ook zal doen? Daarnaast weet ik niet hoe jouw voedings- en trainingsschema eruit heeft gezien, dus kan er verder geen uitspraken over doen.
Maar aangezien je niks op aan te merken hebt tegen een tekort van -1330 kcal kan ik ervan uitgaan dat je dat ook goedkeurt - zolang hij maar meer doet? Is dat correct?

Edit: heb een paar quotes van jou van 3 jaar terug gevonden:

Heb gisteren men onderhoud berekent en ben nu dus begonnen met alles op te schrijven wat ik eet en de kcal.
Ik vind zelf dat ik veel meer eet dan ervoor.
Nu zitten ze thuis te zagen dat ik teveel eet en dat ik het fout doe :P.
onderhoud was 2900 en ben nu 2300 kcal aan het eten per dag is het juist zo of niet?

Ben net begonnen met alles op te schrijven en had bij de 1400kcal eigenlijk al genoeg dus ik denk dat ik vroeger veel minder kcal neemde.dus ik begrijp niet hoe je door meer te eten kunt afvallen ?

Heb het idee dat je niet hebt durven los te laten van die mentaliteit.... 1500 kcal onder je onderhoud eten, man man man...
 
Laatst bewerkt:
Probeer je nu te zeggen dat omdat toevallig jouw lichaam er goed op heeft gereageerd dat elk lichaam dat ook zal doen? Daarnaast weet ik niet hoe jouw voedings- en trainingsschema eruit heeft gezien, dus kan er verder geen uitspraken over doen.
Maar aangezien je niks op aan te merken hebt tegen een tekort van -1330 kcal kan ik ervan uitgaan dat je dat ook goedkeurt - zolang hij maar meer doet? Is dat correct?

Edit: heb een paar quotes van jou van 3 jaar terug gevonden:





Heb het idee dat je niet hebt durven los te laten van die mentaliteit.... 1500 kcal onder je onderhoud eten, man man man...
En hoe oud zijn die quotes?3 jaar idd, Ik moet mijn profieltje niet op prive zetten de enige reden dat mensen jouw log volgen is omdat je tetten en een vagina hebt.

Btw obesitas patienten die zelfs opgenomen worden krijgen een dieet van 800 kcal per dag dit is misschien 4000 kcal onder hun onderhoud erg he?
Iemand van toen 16-17 jaar quoten ook :roflol:
Ik heb al men doelen bereikt op welke manier dan ook van 130kg vet en een jeugd van overgewicht naar een redelijk droge 100kg+
 
Ik moet mijn profieltje niet op prive zetten de enige reden dat mensen jouw log volgen is omdat je tetten en een vagina hebt.

Dit is relevant, hoe?

Btw obesitas patienten die zelfs opgenomen worden krijgen een dieet van 800 kcal per dag dit is misschien 4000 kcal onder hun onderhoud erg he?
Iemand van toen 16-17 jaar quoten ook :roflol:
Ik heb al men doelen bereikt op welke manier dan ook van 130kg vet en een jeugd van overgewicht naar een redelijk droge 100kg+

Echter lijkt het niet erop dat je de 16/17 jarige jij tegenspreekt. Het had zomaar een citaat van gisteren kunnen zijn.

Maar goed, ieder zijn eigen doelen of het nu gezond is of niet... Mij boeit het verder ook niet, maar tegen mij uitvallen terwijl jouw advies echt totaal nergens op gebaseerd is, dat baart mij zorgen.
 
Dit is relevant, hoe?



Echter lijkt het niet erop dat je de 16/17 jarige jij tegenspreekt. Het had zomaar een citaat van gisteren kunnen zijn.

Maar goed, ieder zijn eigen doelen of het nu gezond is of niet... Mij boeit het verder ook niet, maar tegen mij uitvallen terwijl jouw advies echt totaal nergens op gebaseerd is, dat baart mij zorgen.
Die is relevant omdat jij oude posts gaat ophalen.
En als je mijn recente posts leest is het advies meestal MEER eten.
Mijn advies is gebaseerd op het doel van de TS .ts wilt "extreme" resultaten dan moet je ook "extremere" dingen willen doen ts wilt binnen 2 maanden 80 kg wegen dan moet hij minder eten het is niet dat je lichaam het niet aan kan.
Het enige dat jij moet baren zijn kinderen(maar hopelijk niet als ze dezelfde mentaliteit hebben)
 
Laatst bewerkt:
Die is relevant omdat jij oude posts gaat ophalen.
En als je mijn recente posts leest is het advies meestal MEER eten.
Mijn advies is gebaseerd op het doel van de TS .ts wilt "extreme" resultaten dan moet je ook "extremere" dingen willen doen ts wilt binnen 2 maanden 80 kg wegen dan moet hij minder eten het is niet dat je lichaam het niet aan kan.
Het enige dat jij moet baren zijn kinderen(maar hopelijk niet als ze dezelfde mentaliteit hebben)

Ik quote jou - jij zoekt naar een quote van mij in mijn log om me terug te pakken (niks kunnen vinden?)
ik bash jouw mentaliteit - jij probeer me terug te pakken door ook mijn mentaliteit te bashen.

Sorry, maar ik denk dat ik het hierbij ga laten. Geen zin in kinderachtige discussies.
 
Ik quote jou - jij zoekt naar een quote van mij in mijn log om me terug te pakken (niks kunnen vinden?)
ik bash jouw mentaliteit - jij probeer me terug te pakken door ook mijn mentaliteit te bashen.

Sorry, maar ik denk dat ik het hierbij ga laten. Geen zin in kinderachtige discussies.
Genoeg quotes in je log dat laat zien dat je geen reet verstand hebt van dieet of krachttraining.
Jouw log is 99% gehuil en uitvluchten of andere de schuld geven dat jij bijkomt.:roflol:
"Oh ik deed enkel high reps en borst train ik niet ook wil ik niet te gespierd worden blablabla please ga da snel weg van een bodybuilding forum thx.
(Heb je niets beter te doen om 3 uur snachts dan mij te stalken?)
Hopeloos attentie zoekertje.
Je bent gewoon genegeerd btw ga niet nog meer tijd of moeite verspillen aan een wijf die na nieuwjaar mee moet lopen met de fitness hipsters die er jarenlang hetzelfde blijven uitzien maar ondertussen overal hun bullshit advies rondvertellen.

Ga lekker 20 weken verspillen om een paar kg kwijt te spelen die je in een van je mentale.dipjes terug aanvreet .

Ts kan zijn doel halen jij wss niet.
 
(Heb je niets beter te doen om 3 uur snachts dan mij te stalken?)

Zag je toevallig verschijnen in mijn log, zo boeiend ben je verder niet dat ik je ga stalken.

Genoeg quotes in je log dat laat zien dat je geen reet verstand hebt van dieet of krachttraining

Ik heb qua krachttraining nooit gezegd dat ik er veel verstand van heb, dan adviseer ik ook niet over zaken waar ik weinig kennis van heb. Dus weet niet waarom je dat dan benoemingswaardig vindt ??? En daarnaast lijkt het erop dat jij helemaal niet moet starten over voeding, want zie vorige posts waarom.

"Oh ik deed enkel high reps en borst train ik niet ook wil ik niet te gespierd worden blablabla please ga da snel weg van een bodybuilding forum thx.

Bashen op iets wat vroeger het geval was en nu niet lijkt mij een beetje zinloos maar goed, ik leer tenminste van mijn fouten. Kunnen anderen niet zeggen. :emo:

Hopeloos attentie zoekertje.

Laat me je eraan herinneren dat jij op mij ging reageren en niet ik op jou. Je had net zo goed je 'advies' kunnen geven, zonder op mij te reageren. Geen idee waar al je frustratie vandaan komt, maar mij pak je er niet mee hoor.

Je bent gewoon genegeerd btw ga niet nog meer tijd of moeite verspillen aan een wijf die na nieuwjaar mee moet lopen met de fitness hipsters die er jarenlang hetzelfde blijven uitzien maar ondertussen overal hun bullshit advies rondvertellen.

Ga lekker 20 weken verspillen om een paar kg kwijt te spelen die je in een van je mentale.dipjes terug aanvreet .

Ts kan zijn doel halen jij wss niet.

Bullshit advies? HAHAHA ok doei. :haha:
 
Wat een nacht :popcorn2:

on-topic: ik ben ook meer voor de gezonde, trage aanpak (500 onder onderhoud en geen 1300), maar als TS een bepaald doel wilt bereiken dat alleen met die 1300 kan bereikt worden moet hij er vooral voor gaan ;)

En nu weer rellen mensen, ga niet mekaar wat negeren
 
Ik heb eerder wel eens de vuistregel van maximaal 10% gewicht per week verliezen voorbij zien komen, in geval van TS zou dat betekenen dat er nog wel wat meer dan 0.5 per week af kan (obese mensen kunnen makkelijk een kilo per week verliezen zonder gezondheidsrisico's, hoe meer vet je hebt hoe makkelijker dit ook aan te spreken is). Ik heb zelf op 0.7 per week gecut toen ik 85 woog en dat ging helemaal prima :)

En nu aub weer vechten, ik verveel mij
 
Hahaha nee I'm done :emo:

Vooralsnog mijn excuses aan TS, het is een beetje uit de hand gelopen :stfu:
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Back
Naar boven