Fitness Seller

Vast op gewicht? wat nu

Bezoekers in dit topic

Ik ben zelf inmiddels 26 kilo afgevallen in ongeveer een half jaar. Hierbij heb ik ook wel eens het zelfde gehad als jij hebt. Door lang tijdig calorie tekort kan je stofwisseling in een soort spaarstand schieten. Wat ik hier tegen doe is 2 dagen even niet op je calorieën te letten en gewoon even lekker wat meer te eten. Hierdoor zal je stofwisseling weer harder moeten werken en zul je zien dat wanneer je weer terug gaat in je calorieën je ook weer gaat afvallen. No worries! and keep up the good work!!!

Spaarstand of overlevingsmodus is een mythe.
 
Spaarstand of overlevingsmodus is een mythe.

Tja, zou kunnen. Spreek hier dan wel uit eigen ervaring. Heb zelf 2x vast gezeten op mijn gewicht voor 2/3 weken, zodra ik 2 dagen even wat meer ging eten etc. viel ik daarna wel weer gewoon af. Mythe of niet......
 
Tja, zou kunnen. Spreek hier dan wel uit eigen ervaring. Heb zelf 2x vast gezeten op mijn gewicht voor 2/3 weken, zodra ik 2 dagen even wat meer ging eten etc. viel ik daarna wel weer gewoon af. Mythe of niet......

Genoeg uitleg en artikels over te vinden. Wat wel heel vaak het geval is dat het langzamer begint te gaan en uiteindelijk stagneerd omdat je kcal verbruik verminderd omdat je bent afgevallen.

Wat ook bij sommigen het geval is is dat ze hun kcals niet goed tracken en dat ze eigenlijk op onderhoud zitten. En dan val je niet af. Maar dan zeggen ze dat het komt omdat ze in overlevingsmodus of spaarstand zitten.

Kcal deficit is afvallen.
 
Back
Naar boven