XXL Nutrition

Vechtsport die geschikt is voor SWAT(interventieeskadron)

Ano_1991_9

Huge Freak
uitgeschakeld
10 media-items
Waardering
445
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
11%
Ik wil nu ook een vechtsport bij de krachttraining voegen.

En ik wil deze vooral richten op mijn grote droom : S.W.A.T , oftewel SIE in België.

Nu vraag ik me natuurlijk af welke vechtsport het meest geschikt is , het liefste zou ik : Boksen , kickboksen of MMA willen doen , heb tot alle3 mogelijkheid in Ooigem , wel een eind fietsen. Boksen heb ik dichter mogelijkheid toe. Karate etc ben ik niet echt aan. Judo wel nog gedaan maar volgens mij helpt dat iig niet zoveel in een echt gevecht.

Tips graag :D

Ga lekker boksen, als je bij de SIE zit leer je denk ik wel het e.e.a. aan vechttechnieken.

Heef totaal geen nut om je met vechtsporten bezig te houden. Die krijg je aangeleerd. Gaat om heel andere dingen. Althans in Nederland is dat zo

Bij de mariniers in Nederland leren ze vooral freefight.

verschillende dingen proberen en combineren.

je krijgt zoiezo een opleiding, vooral om je "tegenstander" te overmeester.

kickboks/mma is idd een goede keus. ikzelf doe penchak silat, judo en kickboks, en vind deze een geweldige combinatie. silat is zeker een aanrader, zeker de mastro variant, is gericht op straatvechten.

krav maga is ook een aanrader.

krav maga is imo zeer overrated. k zit zelf op jkd (jeet kune do) en vind dit zelf een goede allround training. beetje knife fighting erbij is dan wel handig in sommige situaties.

• Topic Starter Topic Starter
Heef totaal geen nut om je met vechtsporten bezig te houden. Die krijg je aangeleerd. Gaat om heel andere dingen. Althans in Nederland is dat zo

Maar het is iig wel handig als je wat ervaring op voorhand hebt , niet?

Ga lekker boksen, als je bij de SIE zit leer je denk ik wel het e.e.a. aan vechttechnieken.

Boksen lijkt me idd leuk.

Idd, freefight lijkt mij nog het meest complete. Krav maga word dacht ik gebruikt door het Israelische leger.

Krav mage is wel best smerig , maar idd hoogstwaarschijnlijk dat we dat aangeleerd krijgen :')

verschillende dingen proberen en combineren.

je krijgt zoiezo een opleiding, vooral om je "tegenstander" te overmeester.

kickboks/mma is idd een goede keus. ikzelf doe penchak silat, judo en kickboks, en vind deze een geweldige combinatie. silat is zeker een aanrader, zeker de mastro variant, is gericht op straatvechten.

krav maga is ook een aanrader.

Dat zijn imo wel veel vechtsporten , gevaarlijke jongen xD

De Sayret Matkal (israel special force) gebruikt idd krav maga. In Nederland word krav maga ook al gebruikt bij de politie etc. Systema schijnt ook goed te zijn, tis niet zo heel lang in NL komt uit Rusland als ik het goed heb.

Ook politieopleiding van plan?

Ook politieopleiding van plan?

Na mijn studie als leerkracht lo,bio en engels jah :')

Het is vele malen belangrijker om alles goed in je hoofd te hebben zitten en conditioneel sterk te zijn. Als jij een beetje kan vechten heb je niet echt een voordeel.

Idd , dat wel. Ga net 3-4 jaar lo achter de rug hebben dus conditioneel moet dat dan wel goed zitten , zit nu ook al goed. Kracht is ook van belang, de fysieke teksten zijn redelijk zwaar. De psychologische nog zwaarder , maar ik werk atm bij iemand die ook testen heeft gedaan en die weet nu wat je ongeveer moet antwoorden. Zowieso ook veel research doen op voorhand.

Ik vrees er gewoon voor dat als ik nog niets van vechtsport gedaan heb tegen dan ( buiten krachttraining , wat wel helpt , maar het is misschien niet genoeg) , ik het dan misschien wel heel moeilijk zal krijgen.

Krav Maga leren ze hier ( in Nederland ), als ik me niet heel erg vergis, ook bij het Korps Commando Troepen, iig een deel ervan, kan dus nuttig zijn...

Weet dat je voor ook maar aan denkt bij het sie te geraken meerdere jaren gewoon opt straat mag werken, 5j brussel bijvoorbeeld. Dan kan je eens proberen mee te doen aan een test bij het sie, wat je 99% niet zal lukken. Bij je selectieproeven doe je ook beter je droom om bij het sie te gaan niet uit te doeken doen want dan denken ze toch, weer de zoveelste cowboy die zich wil bewijzen. Als het je toch lukt, dikke proficiat! Weet wel dat je na je laatste test, wat een rasechte uitputtingslag is, je als laatste test enkele min moet vechten tegen een van de betere sie agenten..Dus wat kunnen vechten is zeker niet uit den boze..Succes!

Je gaat er geen baal aan hebben.
Ik heb geen id waar ze op letten maar ik denk dat vechtsport ervaring en fysieke conditie niet echt belangrijk zijn dat kunnen ze je wel trainen.
Je moet werken bij de politie ook echt leuk vinden en er vanuit gaan dat je nooit bij de swat terechtkomt.

Na mijn studie als leerkracht lo,bio en engels jah :')

Idd , dat wel. Ga net 3-4 jaar lo achter de rug hebben dus conditioneel moet dat dan wel goed zitten , zit nu ook al goed. Kracht is ook van belang, de fysieke teksten zijn redelijk zwaar. De psychologische nog zwaarder , maar ik werk atm bij iemand die ook testen heeft gedaan en die weet nu wat je ongeveer moet antwoorden. Zowieso ook veel research doen op voorhand.

Ik vrees er gewoon voor dat als ik nog niets van vechtsport gedaan heb tegen dan ( buiten krachttraining , wat wel helpt , maar het is misschien niet genoeg) , ik het dan misschien wel heel moeilijk zal krijgen.

Dat is het domste wat je kan doen. Antwoorden gaan instuderen die je van een ander krijgt. Die psychologen zijn ook niet gek hoor. Zeker niet bij zo'n functie.

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Weet wel dat je na je laatste test, wat een rasechte uitputtingslag is, je als laatste test enkele min moet vechten tegen een van de betere sie agenten..Dus wat kunnen vechten is zeker niet uit den boze..Succes!

In Nederland wordt bij verschillende elite-onderdelen gewoon een prof of semi-prof uitgenodigd om je in elkaar te beuken :D

Je gaat er geen baal aan hebben.
Ik heb geen id waar ze op letten maar ik denk dat vechtsport ervaring en fysieke conditie niet echt belangrijk zijn dat kunnen ze je wel trainen.
Je moet werken bij de politie ook echt leuk vinden en er vanuit gaan dat je nooit bij de swat terechtkomt.

Wat een crap. Tuurlijk is het zwaar en moeilijk, maar het is er niet voor niks, dus het is zeker wel te doen. Als je zo heerlijk gemotiveerd bezig gaat kom je ook inderdaad nergens. Zelfde als gaan trainen met de instelling dat je toch niet gaat groeien.

Edit : Ik heb ook een keuring ondergaan hier voor landmacht ( afgekeurd op m'n kleurenzicht, maar dat terzijde ) en heb ook wel zo'n psychologische test gehad. Stelt opzich niet veel voor. Ik kreeg 1 test waar je een papiertje voor je neus krijgt met een boel stellingen, en dan aankruisen waar je het mee eens bent. Supersimpel, de grootste r*tard komt daar nog doorheen. Daarna een gesprek met iemand, is ook aardig te doen. Gewoon open zijn, en beetje praten. Iemand voor mij werd afgekeurd omdat ie liever niet wou praten over z'n vriendin met wie ie het net uit had, dus tja..

Laatst bewerkt:
Wat een crap. Tuurlijk is het zwaar en moeilijk, maar het is er niet voor niks, dus het is zeker wel te doen. Als je zo heerlijk gemotiveerd bezig gaat kom je ook inderdaad nergens. Zelfde als gaan trainen met de instelling dat je toch niet gaat groeien.

Edit : Ik heb ook een keuring ondergaan hier voor landmacht ( afgekeurd op m'n kleurenzicht, maar dat terzijde ) en heb ook wel zo'n psychologische test gehad. Stelt opzich niet veel voor. Ik kreeg 1 test waar je een papiertje voor je neus krijgt met een boel stellingen, en dan aankruisen waar je het mee eens bent. Supersimpel, de grootste r*tard komt daar nog doorheen. Daarna een gesprek met iemand, is ook aardig te doen. Gewoon open zijn, en beetje praten. Iemand voor mij werd afgekeurd omdat ie liever niet wou praten over z'n vriendin met wie ie het net uit had, dus tja..

Al die testen en gesprekken zijn ook allemaal hetzelfde :rolleyes:

Dat is het domste wat je kan doen. Antwoorden gaan instuderen die je van een ander krijgt. Die psychologen zijn ook niet gek hoor. Zeker niet bij zo'n functie.

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

In Nederland wordt bij verschillende elite-onderdelen gewoon een prof of semi-prof uitgenodigd om je in elkaar te beuken :D

Je begrijpt me verkeerd pat. Die kerel heeft gezegd waar ze op letten. Een paar tips , zoals bv nooit van gedacht veranderen bij het psychologisch gedeelte. Je moet standvastig zijn. Je kan ook echt geen antwoorden instuderen , je kent de vragen immers niet..

Dat snapte ik ook even niet , dus iemand die 5jaar bij de politie zit en geen motivatie heeft om hogerop te geraken , die kan SWAT agent worden??

Psychologische testen verschillen natuurlijk , maar daar maak ik me geen zorgen over. Eerder het fysieke gedeelte + de weg ernaartoe , zeg maar.

Maargoed ik ga gewoon een vechtsport beoefenen ik denk gewoon boksen , of het nu helpt of niet , als het helpt heb ik het iig gedaan :)

Als je de politie opleiding gaat doen moet je dat doen omdat je Politieman wil worden en omdat je dat leuk vindt.
Niet omdat je bij de SWAT wil.
Die kans is zeer klein en je moet ervan uitgaan dat je gewoon agent wordt.

Terug
Naar boven