AndroidHealthClinic

Vechtsport die geschikt is voor SWAT(interventieeskadron)

waar ?

Ik wil nu ook een vechtsport bij de krachttraining voegen.

En ik wil deze vooral richten op mijn grote droom : S.W.A.T , oftewel SIE in België.

Nu vraag ik me natuurlijk af welke vechtsport het meest geschikt is , het liefste zou ik : Boksen , kickboksen of MMA willen doen , heb tot alle3 mogelijkheid in Ooigem , wel een eind fietsen. Boksen heb ik dichter mogelijkheid toe. Karate etc ben ik niet echt aan. Judo wel nog gedaan maar volgens mij helpt dat iig niet zoveel in een echt gevecht.

Tips graag :D

Hey, ik zie dat je schrijft dat je in ooigem kan boksen, kickboksen, en mma .
graag zou ik weten waar in ooigem dat is, ben op zoek naar club .
groetjes francoise

C.Q.C.

Close Quarter Combat

• Topic Starter Topic Starter
Hey, ik zie dat je schrijft dat je in ooigem kan boksen, kickboksen, en mma .
graag zou ik weten waar in ooigem dat is, ben op zoek naar club .
groetjes francoise

Nieuwe gym , we hebben er ooit een flyer van gehad , kga het eens vragen aan mijn neef die weet het vast nog wel. Help het me onthouden :).

ninjutsu, brazillian jiu jutsu, muay boran

:D

Ik raad Krav Maga aan, simpelweg omdat dat je leert om gaan met realistische situaties en niet gericht is op het winnen van een wedstrijd. Ook wordt er getraind op situaties met meerdere aanvallers, wapens, overzicht houden op je omgeving etc.

Dat Krav Maga overrated is, is onzin. Het systeem heeft zich wel degelijk bewezen en wordt niet voor niets door verschillende (overheid/beveilliging) instanties over de gehele wereld gebruikt. Het is wel zo dat wat je aangeleerd wordt afhankelijk is van de gym. Er zullen vast wel slechtere tussen zitten.

Nieuwe gym , we hebben er ooit een flyer van gehad , kga het eens vragen aan mijn neef die weet het vast nog wel. Help het me onthouden :).

informatie over die martial arts club in ooigem kan je vinden op
www.royalgym.be
da's de naam ervan en die opent binnenkort
ik boks momenteel in izegem en zou mischien daar trainen aangezien het voor mij dichter is (woon in harelbeke)
grtz ;)

yup , royal gym dat was het inderdaad :D

op me werk leren we ook om mensen te overmeesteren 1 op 1, het is veel afgeleid van jiu jitsu.

ik zou jiu doen

---------- Toegevoegd om 00:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:39 ----------

super vriendelijk bedankt echt waar ,
misschien treffen we mekaar daar wel ns aan dan he ....

ik ga deze week ns langs gaan voor trainingsuren en dagen te kennen .

echt bedankt zu ....

groetjes francoise

en nou op je knietjes en zuigen

super vriendelijk bedankt echt waar ,
misschien treffen we mekaar daar wel ns aan dan he ....

ik ga deze week ns langs gaan voor trainingsuren en dagen te kennen .

echt bedankt zu ....

groetjes francoise

Helaas is de kans groot dat ik niet naar daar ga. Nog een jaartje toespitsen op krachttraining en mijn richting lo , dus lopen, zwemmen , b alspelen , springspelen etc..

En volgend jaar op kot in Gent boksen erbij nemen :')

Als ik naar royal gym ga zal ik het laten weten :cool:

In Nederland dien je eerst gediplomeerd politieagent te zijn met jaren werkervaring alvorens je mag toe treden tot arrestatieteams en dergelijke. Nu weet ik niet hoe dat in Belgie zit. Overigens dien je ook rekening te houden met je oogafwijking, lengte enz. Hopelijk zit dat een beetje goed bij jou, want dat zijn toch wel enkele vereisten lijkt me.

Nu las ik wel dat Belgie geen minimum-lengte meer hanteert. Dus sta niet te kijken als een dwerg naast je in het AT-busje zit. :D

kickboks ooigem

royal gym is gelegen in de voetweg 1 in ooigem. De club is van steven viaene die al dik zijn strepen heeft verdiend in de wereld van de gevechtsporten. Heel goeie trainer. Heb nu al 5 jaar met hem getraind in gent en ga nu ook naar ooigem komen trainen. De website is http://www.royalgym.be/. Op de site kan je zien welke sporten er worden gegeven en wanneer.

Ik zie hier veel mensen zeggen van het is niet nodig, je leert het daar wel blablabla. Maar bij een gevechtsport gaat het niet alleen om te leren vechten maar ook durven hard slagen, pijn leer verdragen... En dat kan zeker wel handig zijn als je dat hebt.

Ik denk dat je de bal hier misslaat. Je hebt 2 aspecten nodig. Het theoretische werk en de praktijk.

Eerst gang je best wat in je luie zetel en bestudeer je de pressure points, weak spots en dodelijke combinaties. Leer hoe het menselijk lichaam in elkaar zit en hoe het werkt. Denk na wat er allemaal mogelijk zou werken en test het uit of zoek het op. Spits je ook toe op het onopvallend benaderen van de vijand en hem uit te schakelen met je blote handen of met een wapen. Beeld je verschillende bekende situaties in, stel je er midden in en denk na wat allemaal nuttig is, leer je omgeving in je voordeel te gebruiken.

Dan moet alles geoefend worden en in de praktijk omgezet worden. Een goeie basis lijkt me een combinatie van Muay Thai, Braziliaanse Jiu-Jitsu en Krav Maga. Desnoods kan je ook nog gewoon Boksen eraan toevoegen om die slagkracht te verhogen en beter te kunnen slaan. Ook Wing Chun kan wel eens handig zijn, moest je je moeten verdedigen tegen iemand met een wapen, dan ben je hem gewoon te vlug af.

Natuurlijk moet je ook maken dat je fysiek erg fit bent.

Maar het belangrijkste als je in de SWAT wil, zijn de brains. Je moet erg tactisch ingesteld zijn, en steeds weten wat de beste beslissing is en wanneer die te nemen. Je moet altijd geconcentreerd kunnen blijven en de situatie inschatten. De rest is mooi meegenomen :)

Ik denk dat je de bal hier misslaat. Je hebt 2 aspecten nodig. Het theoretische werk en de praktijk.

Eerst gang je best wat in je luie zetel en bestudeer je de pressure points, weak spots en dodelijke combinaties. Leer hoe het menselijk lichaam in elkaar zit en hoe het werkt. Denk na wat er allemaal mogelijk zou werken en test het uit of zoek het op. Spits je ook toe op het onopvallend benaderen van de vijand en hem uit te schakelen met je blote handen of met een wapen. Beeld je verschillende bekende situaties in, stel je er midden in en denk na wat allemaal nuttig is, leer je omgeving in je voordeel te gebruiken.

Dan moet alles geoefend worden en in de praktijk omgezet worden. Een goeie basis lijkt me een combinatie van Muay Thai, Braziliaanse Jiu-Jitsu en Krav Maga. Desnoods kan je ook nog gewoon Boksen eraan toevoegen om die slagkracht te verhogen en beter te kunnen slaan. Ook Wing Chun kan wel eens handig zijn, moest je je moeten verdedigen tegen iemand met een wapen, dan ben je hem gewoon te vlug af.

Natuurlijk moet je ook maken dat je fysiek erg fit bent.

Maar het belangrijkste als je in de SWAT wil, zijn de brains. Je moet erg tactisch ingesteld zijn, en steeds weten wat de beste beslissing is en wanneer die te nemen. Je moet altijd geconcentreerd kunnen blijven en de situatie inschatten. De rest is mooi meegenomen :)
Beetje teveel Crouching Tiger Hidden Dragon gekeken zeker?:roflol:

Beetje teveel Crouching Tiger Hidden Dragon gekeken zeker?:roflol:

Geen flauw idee wat dat is :/
En een titel met dragon en tiger erin lijkt me niet echt iets wat ik leuk zal vinden om te kijken :D

Nee, het is mijn eigen mening die voort komt uit het lezen van vele betrouwbare en objectieve bronnen rond SWAT, SOF, etc.

Geen flauw idee wat dat is :/
En een titel met dragon en tiger erin lijkt me niet echt iets wat ik leuk zal vinden om te kijken :D

Nee, het is mijn eigen mening die voort komt uit het lezen van vele betrouwbare en objectieve bronnen rond SWAT, SOF, etc.

Eigenlijk is het gewoon dom gelul. Je hebt altijd wel een wapen bij de hand. Die gebruik je en je gaat zeker niet liggen rollebollen. Het is geen film!

eerste les opleiding bij de speciale eenheid: Loss of your gun = loss of the battle.

Vechtsporten worden meer aangeleerd voor het mentale aspect. De "Over mijn lijk"-attitude kweken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven