Fitness Seller

Vechtsport die geschikt is voor SWAT(interventieeskadron)

• Topic Starter Topic Starter
Als je de politie opleiding gaat doen moet je dat doen omdat je Politieman wil worden en omdat je dat leuk vindt.
Niet omdat je bij de SWAT wil.
Die kans is zeer klein en je moet ervan uitgaan dat je gewoon agent wordt.

Het is logisch dat je eerst gewoon agent bent , als het me niet lukt om bij swat te geraken ( examens mislukken bv) dan word ik gewoon leerkracht , tenzij ik nog bij het identificatie team kan geraken , jeweetwel dode lijken onderzoeken.

Je begrijpt me verkeerd pat. Die kerel heeft gezegd waar ze op letten. Een paar tips , zoals bv nooit van gedacht veranderen bij het psychologisch gedeelte. Je moet standvastig zijn. Je kan ook echt geen antwoorden instuderen , je kent de vragen immers niet..

Daar ga je dus al de mist in. Je kan en moet ook weleens van standpunt wisselen anders ben je star en niet flexibel. Wat soms een must is in sommige situaties.

• Topic Starter Topic Starter
Daar ga je dus al de mist in. Je kan en moet ook weleens van standpunt wisselen anders ben je star en niet flexibel. Wat soms een must is in sommige situaties.

Er werd me verteld dat je bij je standpunt moet blijven , omdat ze je anders er blijven over doorvragen. Ze vragen 5x hetzelfde op een andere manier en dan moet je zorgen dat je 5x hetzelfde antwoord. Anders ben je te wispelturig , en niet zeker van je stuk.

Er werd me verteld dat je bij je standpunt moet blijven , omdat ze je anders er blijven over doorvragen. Ze vragen 5x hetzelfde op een andere manier en dan moet je zorgen dat je 5x hetzelfde antwoord. Anders ben je te wispelturig , en niet zeker van je stuk.

Hangt helemaal van de situatie af, maar goed... zie eerst maar eens bij de selectie te geraken.

Je moet daar niet over nadenken. Als je word geselecteerd moet je gewoon je eigen antwoorden geven wat jij zou doen en hoe jij erover denkt. Vinden ze het niet goed? Dan is het vak niks voor jou, simpel zat.

En als ze 5x dezelfde vragen stellen op een andere manier geef je hoe dan ook dezelfde antwoorden. Of je moet bij 1 vraag hebben gelogen dan val je door de mand. ;)

Dat snapte ik ook even niet , dus iemand die 5jaar bij de politie zit en geen motivatie heeft om hogerop te geraken , die kan SWAT agent worden??

Psychologische testen verschillen natuurlijk , maar daar maak ik me geen zorgen over. Eerder het fysieke gedeelte + de weg ernaartoe , zeg maar.

Maargoed ik ga gewoon een vechtsport beoefenen ik denk gewoon boksen , of het nu helpt of niet , als het helpt heb ik het iig gedaan :)

Uiteraard komt iemand die er niet WIL komen er niet. Ik zeg alleen dat als jij er heen gaat van : oh ik word het toch niet, je het ook niet wordt. Als jij er heen gaat met de instelling : Ik kom hier en kan SWAT worden, dan maak je een kans, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel door had ;)

hahaha wanebe american ninja's

Maargoed ik ga gewoon een vechtsport beoefenen ik denk gewoon boksen , of het nu helpt of niet , als het helpt heb ik het iig gedaan :)
Dat kan ik je zeker aanraden. Boksen is wel de ideale sport om coordinatie, reactievermogen, incasseringsvermogen, en natuurlijk een monsterconditie te ontwikkelen. Behalve dat is het ook nog eens heel leuk, vind ik dan:D

Onvoorspelbaarheid en je eigen houding simuleren alvorens je de ander bedachtzaam en gericht z'n ogen uitprikt is hetgeen dat altijd dominant is. :thumbs:

Laatst eens een online rapport gelezen over intelligente gekken in klinieken, wie heeft het nog over vechtkunst.

Als je de politie opleiding gaat doen moet je dat doen omdat je Politieman wil worden en omdat je dat leuk vindt.
Niet omdat je bij de SWAT wil.
Die kans is zeer klein en je moet ervan uitgaan dat je gewoon agent wordt.

Laat die jongen toch hoop hebben op zijn droombaan.

Nog een grappig linkje erover gevonden altans de nederlandse versie.

[Link niet meer beschikbaar]

elke vechtsport helpt bij een gevechtssituatie... wil je mensen snel uitschakelen --> krav maga , wil je mensen snel in een houdgreep nemen --> judo ... wil je mensen houdgreep en eventueel tegen meerdere vijanden --> MMA, Aikido ... wat wil je :o

in sommige zones bij de lokale politie bestaan er ook interventie teams..kijk maar eens naar het super filmje Go For Police:p
Ik heb ook net mijn papieren opgestuurd, lijkt me uiteindelijk een fijn beroep en voor de staat werken is altijd goed:D

succes!

in sommige zones bij de lokale politie bestaan er ook interventie teams..kijk maar eens naar het super filmje Go For Police:p
Ik heb ook net mijn papieren opgestuurd, lijkt me uiteindelijk een fijn beroep en voor de staat werken is altijd goed:D

succes!

Idd bijvoorbeeld in gent heb je cops (GIA) in antwerpen de bottinekes.
In brussel heb je de BA. Ze staan miss niet zo hoog aangeschreven als DSU (SIE) maar de selectie is nog steeds van een hoog niveau.

Na drie jaar bij de lokale politie te werken ben ik van plan om voor één van deze interventieteams mijn kandidatuur te stellen.

Maar zoals eerder al vernoemd je raakt niet zomaar bij zo een team, meestal moet je nog enkele jaren extra interventie draaien in die bepaalde stad

Btw het selectiegesprek om binnen te raken bij de politie is ook niet van de poes :D

Heb er van gehoord..bij het leger is het zo moeilijk niet..alez vind ik toch:D

Ik wil nu ook een vechtsport bij de krachttraining voegen.

En ik wil deze vooral richten op mijn grote droom : S.W.A.T , oftewel SIE in België.

Nu vraag ik me natuurlijk af welke vechtsport het meest geschikt is , het liefste zou ik : Boksen , kickboksen of MMA willen doen , heb tot alle3 mogelijkheid in Ooigem , wel een eind fietsen. Boksen heb ik dichter mogelijkheid toe. Karate etc ben ik niet echt aan. Judo wel nog gedaan maar volgens mij helpt dat iig niet zoveel in een echt gevecht.

Tips graag :D
MMA als je niet de mogelijkheid hebt om Krav Maga te gaan doen.

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Het is logisch dat je eerst gewoon agent bent , als het me niet lukt om bij swat te geraken ( examens mislukken bv) dan word ik gewoon leerkracht , tenzij ik nog bij het identificatie team kan geraken , jeweetwel dode lijken onderzoeken.
Sommige mensen lijken net "levende" lijken, maar die bestaan niet echt hoor.
Lijken zijn altijd dood. :D

In belgie (ik weet niet waar je woont) kun je goed trainen in bjj bv in Houthalen en ook in andere plaatsen. In tegenstelling tot Nederland heb je daar veel echte legitieme zwarte banden die je kunnen verzekeren dat je ook het maximale haalt uit je vechtsport en dat je er in kunt verder komen. Boksen werkt uitstekend als aanvulling hierop. Misschien dat je Krav Maga eens kunt proberen...

Terug
Naar boven