Fitness Seller

Veel afgevallen... buikje blijft

Je bedoelt bv. Whey? En wat betreft een abbo bij de sportschool...
Ik ben nogal ""verlegen", en heb dankzij mijn overgewicht destijds, een soort van angst ontwikkelt. Ben snel bang dat andere mensen me negatief beoordelen enz.
Ik weet dat het tussen de oren zit, maar het is nou eenmaal zo... :(

Met eiwitten bedoel ik vooral eiwitten uit vaste voeding: kip, steak, kalkoen,...

Een goeie sportschool boeit ook niet echt in het begin. Ga gewoon naar het dichtstbijzijnde, ze zullen er allicht wel losse gewichten hebben tot 26 kilo ofzo en wat halters, daar kom je mss een jaar mee toe. Intensieve begeleiding is echt niet nodig, de meeste coaches weten er echt niets van (geloof me hier). Lees je goed in op deze site, stel een goed trainingsschemaatje samen en laat dat hier beoordelen.

Dat verlegen zijn, dat is iets waar je aan moet werken gozer. Denk maar even na, met 79kg op 2m zie je er zowiezo normaal uit, niemand kijkt daar van op. Plus, wat gaat die verlegenheid je bijbrengen in je leven, niet veel toch? Het beste wat je kan doen is dus gewoon je angst onder ogen zien en naar de sportschool gaan. Met een beetje geluk werk je zo aan je lichaam + aan je psychologische toestand.

Niemand hoeft mij aan te spreken met U, ik ben net als iedereen hier, dus U hoeft echt niet van mij, klinkt ook zo oud. ;)

Volgens een online BMI check, zou ik met mijn lengte+gewicht nog "veilig" zitten, maar ik ben er inderdaad een flink stuk "dunner" van geworden, alleen het buikje niet... ;)

Je bedoelt bv. Whey? En wat betreft een abbo bij de sportschool...
Ik ben nogal ""verlegen", en heb dankzij mijn overgewicht destijds, een soort van angst ontwikkelt. Ben snel bang dat andere mensen me negatief beoordelen enz.
Ik weet dat het tussen de oren zit, maar het is nou eenmaal zo... :(

Had ik ook in het begin, gewoon doen maat! Iedereen gaat naar de gym om aan zijn lichaam te werken. Ik heb ook nog steeds een beetje buik, en werk het eraf, en niemand bekijkt me of zo hoor. Ik heb enorm veel respect voor uw prestatie by the way! Gewoon doen bro

• Topic Starter Topic Starter
Ga gewoon naar het dichtstbijzijnde, ze zullen er allicht wel losse gewichten hebben tot 26 kilo ofzo en wat halters, daar kom je mss een jaar mee toe.

Ik heb hier thuis een complete halterset (halterstang + dumbels) liggen inclusief bijbehorende schijven/gewichten, dus daarvoor zou ik in principe niet voor naar een sportschool hoeven gaan.

Probleem is alleen dat ik goede voorbeelden/oefeningen moet hebben die ook nut hebben.

Ik wil wel, maar het mist me aan goede voorbeelden. :rolleyes:

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik kom van de 115kg af bij 1.80m. En weeg nu zo'n 82kg. Over het algemeen ziet mijn lichaam er redelijk uit, maar ik heb nog steeds een buik. Het is ook een beetje een raar figuur bij mij qua buik, als ik rechtop sta lijkt het bijna alsof mijn buik uit puur vet bestaat, en weinig huid. Maar als ik voorover hang dan zie ik echt dat alleen aan de huidwand nogal wat vet zit, maar eronder zit niks meer. Dan hangt het er een beetje bij alsof het niet bij mijn lichaam hoort. Ik krijg er verder ook niet echt vet meer af helaas.

Ik ook ben bang om te gaan bulken aangezien ik ook niet weer flink aan wil komen, en het er daarna weer allemaal af moet gaan halen. :(

Glubok.

dat losse vel kan je heel wat verbeteren door idd massa te pakken, daarbij gooi dan ook veel vis(pangafilet) in je dieet ...dikke 600 gram per dag. dan trekt je huid vanzelf een stuk strakker.

veel mensen onderschatten vis :D

Toen ik dat zei wist ik zijn leeftijd nog niet. Domme post knapperd:p

Je mag anders wel met meer respect praten tegen iemand die 70 kilo afgevallen is in anderhalf jaar tijd ipv meteen op zo'n toontje de wijsneus uit te hangen. Hij heeft er wel 70 kilo afgekregen dus zo dom issie ook weer nmiet bezig geweest wel?:rolleyes:

Dat buikje ga je niet zo maar meer wegkrijgen meer met dieëten of trainen, het restant vet dat je lichaam daar heeft opgeslagen is zo taai en zit dusdanig vast dat dat met trainen op jouw leeftijd erg lang gaat duren om weg te krijgen.
Wat een goede tip is, is bindweefselmassage. Is eventueel zelf te doen, maar beter is het om dit te laten doen. Deze vorm van massage is licht pijnlijk maar erg effectief. Met deze massage wordt het onderhuidse vet dusdanig losgemasseerd zodat het vet dat er zit beetje bij beetje loskomt en terecht kan komen in de bloedstroom en dus af kan breken. Ook je huid wordt hier strakker van. Binnen een paar maanden heb je een strakke buik! Natuurlijk moet je daarbij wel op je voeding blijven letten, veel water drinken en ik adviseer je KT te gaan doen.

Veel succes!

je mag anders wel met meer respect praten tegen iemand die 70 kilo afgevallen is in anderhalf jaar tijd ipv meteen op zo'n toontje de wijsneus uit te hangen. Hij heeft er wel 70 kilo afgekregen dus zo dom issie ook weer nmiet bezig geweest wel?:rolleyes:

+1

Je mag anders wel met meer respect praten tegen iemand die 70 kilo afgevallen is in anderhalf jaar tijd ipv meteen op zo'n toontje de wijsneus uit te hangen. Hij heeft er wel 70 kilo afgekregen dus zo dom issie ook weer nmiet bezig geweest wel?:rolleyes:

+1 :rolleyes:

Excuses, is idd een hele knappe prestatie!

ik heb beetje zelfde probleem met die buik er zit geen vet maar is was los vel nu na +-2jaar is het al veel verbeterd! Als het je echt stoort kan je het chirurgisch alten verwijderen!

• Topic Starter Topic Starter
Als het je echt stoort kan je het chirurgisch alten verwijderen!

Ik zie het nou niet echt zitten om daar 2000+ euro aan uit te geven... :eek:

Ik probeer het liever zelf op de één of andere manier minder te laten worden.
Eerst maar eens kijken hoe bindweefselmassage precies in zijn werking gaat en of dit evt. zelf ook te doen/laten doen is.

Met wandelen (dagelijks 10 km.) zal ik ook wel een eindje kunnen komen, zeker omdat ik het gevoel heb dat het bij mij nog niet allemaal overtollige vel is, dit omdat al ik erin knijp, het echt nog als een soort van massa aanvoelt.

Laatst bewerkt door een moderator:
low fat eten heeft geen zin, door low fat eet je automatisch HIGH carb om je calorien te halen, en HIGH carb betekend HIGH insuline = vet op de buik :)
insuline voorkomt afbraak van vet op de buik en stimuleerd juist de opbouw ervan!

als je altijd koolhydraten als je voornaamste energiebron hebt gebruikt en je minder gaat eten, dan worden je hard earned spieren snel afgebroken om omgezet te worden in glucose voor energie. daarom raken veel mensen net zoveel spiermassa kwijt als vetmassa tijdens een cut periode.

je moet eerst 'fat adapted' zijn door over een aantal weken je koolhydraten te vervangen door noten (onverzadigd vet) en kwarkjes. dan straks gebruikt je lichaam vet als voornaamste energiebron!

vanzelfsprekend gaat daardoor je 'base-insulin' level omlaag en wordt vet op de buik direct aangesproken als energie als je te weinig hebt gegeten, en dus niet glucose uit je spieren!

ik heb zelf 4% bodyfat around de year en weeg nu 79 KG doe enkel pushups en pullups en doe nauwelijks cardio, wel veel fietsen omdat ik geen auto heb!

Laatst bewerkt:
damned bijna de helft van je gewicht kwijt:eek:

Van 150 naar 80 in 1.5 jaar. ZEER knapper prestatie meneer;)

low fat eten heeft geen zin, door low fat eet je automatisch HIGH carb om je calorien te halen, en HIGH carb betekend HIGH insuline = vet op de buik :)
insuline voorkomt afbraak van vet op de buik en stimuleerd juist de opbouw ervan!

als je altijd koolhydraten als je voornaamste energiebron hebt gebruikt en je minder gaat eten, dan worden je hard earned spieren snel afgebroken om omgezet te worden in glucose voor energie. daarom raken veel mensen net zoveel spiermassa kwijt als vetmassa tijdens een cut periode.

je moet eerst 'fat adapted' zijn door over een aantal weken je koolhydraten te vervangen door noten (onverzadigd vet) en kwarkjes. dan straks gebruikt je lichaam vet als voornaamste energiebron!

vanzelfsprekend gaat daardoor je 'base-insulin' level omlaag en wordt vet op de buik direct aangesproken als energie als je te weinig hebt gegeten, en dus niet glucose uit je spieren!

ik heb zelf 4% bodyfat around de year en weeg nu 79 KG doe enkel pushups en pullups en doe nauwelijks cardio, wel veel fietsen omdat ik geen auto heb!

Dat vraagt om foto's

Terug
Naar boven