AndroidHealthClinic

Veel moeite met aankomen

Inverness

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
84kg
Ha BodyBuilders,

De laatste 3/4 maanden ben ik wat aan het trainen gegaan, wat zeker was, was dat ik moest gaan aankomen. Op dat moment was ik 15 jaar en 10 maanden en woog 56kg.

Nu dus zo'n 4 maanden later met 16 jaar en 2 maanden weeg ik 58kg.

In 4 maanden dus 2kg erbij aangekomen en ik vind dit vrij weinig. Ik heb zeker weten veel meer gegeten dan eerst en ook ander broodbeleg, denk aan eerst pasta en nu kipfilet en/of pindakaas. Bij het avondeten neem ik nog wat meer dan eerst en in de ochtend een bord brinta-pap.

Heel intensief ben ik nog niet aan het trainen omdat ik eerst naar de 65kg wil, en vervolgens intensief trainen en naar de sportschool en zwembad gaan.
Nu ben ik alleen nog thuis 2/3 x in de week bezig met het gewoonlijke opdrukken, dumbbells van 6kg omhoog halen, wat buikspieroefeningen en dat was het.

Hebben jullie tips?
1. Wat kan ik nog meer doen om aan te komen?
2. Meer gaan trainen of eerst wachten totdat ik wat ben aangekomen?

En dan nog een vraag;
- Is het raar om maar 2kg aan te komen in 4 maanden als je meer eet, zoja: wat zou een ander persoon gemiddeld aankomen?

Dank!
Inverness

Eet meer, simple.. duh

je voeding schema aanpassen je kcal omhoog

2 kg in 4 maand, er zit meer in als je voeding en training voor 100 percent in orde is ... maar is niet slecht als het zuiver spieren zijn en geen vet da je aangekomen bent. soms is het beter trager aankomen in spier in plaats van veel aankomen in korte tijd maar weinig spier en veel vet.;)

• Topic Starter Topic Starter
Dan ga ik nog eens naar m'n voedingsschema kijken en eens zien wat ik nog kan aanpassen en hoeveel ik er dan overheen zit.
Maar nog geen antwoord gekregen op: Hetzelfde blijven trainen, juist meer gaan trainen of eerst wachten totdat ik wat ben aangekomen?

Post anders even je voedingsschema en evt. je trainingsschema.

Hier zit ik ongeveer op zo'n 2500kcal elke dag. Avondeten is verschillend dus dat heb ik niet ingevuld maar heb er dus zo'n 600kcal voor gerekend.

Trainingsschema heb ik niet maar doe thuis alles trainen en dan een dag rust er tussen:

- Dumbbell curl
- Dumbbell fly (niet altijd)
- Push ups
- Sit ups

En dat was het wel zo'n beetje.
(zie bijlage voor voegdingsschema dus)

Bijlagen

2500 lijkt me een beetje licht om aan te komen.
wat betreft trainingsschema. Ik ga er van uit dat je alleen dumbbells hebt. (het is altijd beter om naar een sportschool te gaan)
biceps:
hammer curls
concentration curls
biceps curls

triceps:
kickbacks
one arm dumbbell extension
bent over dumbbell extension

schouders:
dumbbell press
front raise
sitting dumbbell raise (achterkant schouders)

borst:
dumbbell press
dumbbell fly's
around the world.

voorarm:
wrist curls

rug:
dumbbell row's
pull ups

buik:
chrunches
sit ups.

benen:
dumbbell squats
dumbbell lunges

traps:
dumbbell shrugs.

kuiten:
dumbbell calf raise.

op www.bodybuilding.com staat ook een soort van zoekmachine waar je per spiergroep, en per materiaal oefeningen kan kiezen ;).

Bedankt! Ik zal eens kijken wat er aan te passen valt en eens al die oefeningen wat beter bekijken, ook zien wat ze inhouden! :D

Is het verstandig om iets als WeightGainer (of Creatine) te kopen? Vaak hoor ik namelijk dat je van shakes ed. juist afvalt maar als dat zo is bij de WeightGainer lijkt me dat vrij raar?? ;p.

Iemand ervaring daarmee?

Nergens voor nodig gewoon zorgen dat je veel en goed eet (goed voedingsschema)

Als ik zo kijk krijg je wel erg weinig eiwitten binnen, probeer eens wat meer melk te drinken, maak van je kwark 450/500gr en voeg een blikje tonijn toe. Paar banaantjes erbij zou ook geen kwaad kunnen. Daarnaast misschien ook nog 2 eitjes op een dag en dan kom je wel enigzins in de buurt van 3300 kcal die je nodig hebt.

Wat anders zou natuurlijk ook kunnen maar zorg iig dat je 3300 kcal binnen krijgt op een dag (met voldoende eiwitten), want nu eet je gewoon veels te weinig, vind het knap dat je nog aangekomen bent.

Laatst bewerkt:
Stop met denken dat je wel goed eet, je eet gewoon niet genoeg, simpel.

je trainingsschema is ruk en je moet meer eten.. check de stickies staat een hoop info in waar je wat aan hebt!

Ik was ook zoals jij voor 2 maanden ( ik dacht dat ik veel meer begon te eten ) maar trok nog altijd op de zak! Je denkt dat je nu enorm veel eet maar eignlijk eet je nog steeds super weinig gwn veel meer bij eten! ik ga nu ongv 1kg per 2 weken omhoog!

Ik was ook zoals jij voor 2 maanden ( ik dacht dat ik veel meer begon te eten ) maar trok nog altijd op de zak! Je denkt dat je nu enorm veel eet maar eignlijk eet je nog steeds super weinig gwn veel meer bij eten! ik ga nu ongv 1kg per 2 weken omhoog!

check mijn beginnersgains! geniet ervan :cool:

je eet te weinig en ik zou gewoon betrouwbaar p90x schema via internet zoeken en dan zelf dumbbell oefeningen ertussen plaatsen. alleen ik denk niet dat je groot wordt als je niet in sportschool traint.. dat is echt veel beter imo

Ah oke, zou jij me eens je voedingsschema kunnen sturen? Kijken of ik iets soortgelijks kan maken.

Ga morgen eens beginnen dan, ook zal ik binnenkort eens langs gaan bij de sportschool. Zal jullie dan op 20-11-2012 weer wat info geven en kijken of er vooruitgang is geboekt!!

1. meer eten
2. meer eten
3. zie 1

Terug
Naar boven