MuscleMeat

Veel moeite met aankomen

Eieren
havermout
Melk,
Magere kwark
niet te vergeten uiteraard

• Topic Starter Topic Starter
Het meeste daarvan kan wel lukken, alleen eieren, vis en pasta is misschien maar 1/2x in de week omdat ik nog bij m'n ouders woon, ik bepaal het avondeten dus niet en ze willen niet dat ik altijd ei bak/kook.

Waarom hebben mensen soms moeite met aankomen?:/
Gewoon meer eten!

-nvm

Laatst bewerkt:
Het meeste daarvan kan wel lukken, alleen eieren, vis en pasta is misschien maar 1/2x in de week omdat ik nog bij m'n ouders woon, ik bepaal het avondeten dus niet en ze willen niet dat ik altijd ei bak/kook.

1 maaltijd heb je geen invloed op, de rest wel.. geen probleem dus
met jouw gewicht lijkt t me niet moeilijk om aan te komen, je hoeft amper kcals naar binnen te werken

Moet niet heel lastig zijn, vanochtend 59,1 op de weegschaal. Heb mn taille gemeten en op een site berekent hoeveel mn vetpercentage is maar ik weety niet of dat heel betrouwbaar is, kwam op 7% bij. Dus wat vet eten mag er ook wel wat bij lijkt me?

Moet niet heel lastig zijn, vanochtend 59,1 op de weegschaal. Heb mn taille gemeten en op een site berekent hoeveel mn vetpercentage is maar ik weety niet of dat heel betrouwbaar is, kwam op 7% bij. Dus wat vet eten mag er ook wel wat bij lijkt me?

tuurlijk moet je vetten eten, heeft ook invloed op je hormoonhuishouding.
van vetten word je niet perse dik, van een calorieoverschot word je dik.
erg betrouwbaar is zo'n formule niet, maar je moet je ook niet druk maken om je vetpercentage.

Je macro's bereken je als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Rest van je caloriebehoefte met koolhydraten opvullen.

Ja had ik al berekend, ik moet boven de 2300kcal zitten.

Hoe kom je in godsnaam op 2300? Volgens mij is dat veels te weinig. Als ik zo ff snel je stats in voer kom ik al uit op een onderhoud van 2800kcal. Dus als je aan wilt komen moet je daar boven gaan zitten.

Bereken eerst je BMR met deze formule:
66 + (13.7 * 59) + (5 x 179) – (6.8 x 16) = 1660,5

Je onderhoud bereken je dan door je BMR te vermenigvuldigen met één van deze activiteitsfactoren:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

1660,5 x 1,55 = 2580kcal.

Oke, je hebt wel gelijk inderdaad, had eerst x 1,375 gedaan maar bij nader inzien klopt dat niet en kan ik m beter op 1,55 zetten. Fiets wekelijks elke dag naar school 14km, en doe daar ook mijn sport nog bij.

die 2580 klopt idd, ik had m niet helemaal goed uitgerekend. Dus als je nu aan wilt komen moet je tot ongv. max 500 calorieën boven die 2580 gaan zitten.

Ja inderdaad, ga ik eens een voedingsschema maken voor 3000kcal.

Update: eet in de ochtend net wat meer brinta en eet 2/3 bruine boterhammen meer met pindakaas. Ook heb ik aan m'n ouders gevraagd of ze bij het avondeten wat meer vlees/kip/vis voor me willen halen. Gaat nu goed dus en de trainingen thuis gaan ook (redelijk) goed. :)

zo te zien niets gedaan met de adviezen, weet je nu wat je binnen krijgt? Laat je voedingsschema + voedingswaardes eens zien?

Heb hetzelfde, ben ook ooit begonnen met 54kg op 178 cm en ben nu ongeveer toch tien kilo bijgekomen (vrij droog, amper vet) , dit heeft wel lang geduurd kan ik je vertellen, 18 maanden schat ik ongeveer, achteraf is 10 kg spier op 18 maanden niet zo slecht. Je moet gewoon meer proberen eten en eventueel een weight gainer overwegen. Het is gewoon de kunst om te blijven gaan en er komt traag wel wat massa op, keep it going.

Terug
Naar boven