MuscleMeat

Vegetarisme

Ik kijk hier niet echt naar 'wat de wet' zegt. Doelbewust het leven beroven van levende wezens = moord.

nee dat hoeft helemaal geen moord te zijn, hangt af van de situatie.

of ben jij soms zo'n figuurtje die soldaten gaat uitschelden voor moordenaar zodra ze weer thuis komen? :).

Vegetariër = hoger risico op zinktekort = minder zink = lager testosteron = minder libido = minder geil.

Nu zal Eric wel snel zeggen dat er zelden of nooit een zinktekort is onder vegetariërs, maar de kans blijft groter ;)

Nee hoor, volledig met je eens. Moet wat dat betreft zelf ook wel opletten. Meeste micronutrienten zijn geen probleem maar zink kan je vrij snel een tekort van hebben als vegetarier.

Ik ken toevallig een aantal vegetariërs van mijn leeftijd en het valt mij op dat ze allemaal 'klein' zijn.

Het zou Marky's drugs misbruik wel goed kunnen camoufleren. Als ze dan aan hem vragen of ie nog steeds zoveel drugs gebruikt, kan is gewoon antwoorden dat ie vegetariër is. :D

Ik vind dat vegetariers die geen vlees etc. voor het lijden van het beest echt achterlijk. Denk je dat als jij geen vlees meer eet dat dat beest in leven wordt gelaten? Think again, die ligt gewoon bij een ander op zijn bord.

En dan als vegetarier wel melk drinken of eieren eten. Denk je dat zo'n koe het leuk vindt om leeggezogen te worden door zo'n apparaat, of een kip wordt beroofd van haar eigenlijk nog "ongeboren" kindjes.

Ach dit valt nog mee, eerder in deze thread hadden vegetariers nog geen eens recht op leven. Nu zijn we alleen nog maar achterlijk.

Misschien zelfs eens nadenken, economie is nog steeds een spel van vraag en aanbod en als er meer vegetariers komen betekent dat ook minder vraag naar vlees. Denk jij grote veeteeltbedrijven hun aanbod dan laten toenemen of afnemen? Winstmaximalisatie is in ieder geval niet gebaat bij overproductie.

Ik kijk hier niet echt naar 'wat de wet' zegt. Doelbewust het leven beroven van levende wezens = moord.

Dat dier heeft tenminste nog even geleefd, lijkt me beter dan nooit geboren geweest te zijn, dus vind er niets ergs aan.

• Topic Starter Topic Starter
Het zou Marky's drugs misbruik wel goed kunnen camoufleren. Als ze dan aan hem vragen of ie nog steeds zoveel drugs gebruikt, kan is gewoon antwoorden dat ie vegetariër is. :D

En jij doet je opgelopen Syndroom van Korsakov uit je Cavello tijd zeker af als dyslexie? :p

Ach dit valt nog mee, eerder in deze thread hadden vegetariers nog geen eens recht op leven. Nu zijn we alleen nog maar achterlijk.

Misschien zelfs eens nadenken, economie is nog steeds een spel van vraag en aanbod en als er meer vegetariers komen betekent dat ook minder vraag naar vlees. Denk jij grote veeteeltbedrijven hun aanbod dan laten toenemen of afnemen? Winstmaximalisatie is in ieder geval niet gebaat bij overproductie.

Ik heb het niet over vegetariers in het algemeen, maar over vegetariers die het alleen doen omdat ze denken: Zo, ik eet geen vlees, dus ik heb een dier gered, maar die ondertussen wel gewoon schijnheilig eieren eten en melk drinken, terwijl dit ook tot het treiteren/martelen van het dier kan worden beschouwd + dat dier dat je zogenaamd "gered" heb ligt bij iemand anders op zijn bord.

En jij doet je opgelopen Syndroom van Korsakov uit je Cavello tijd zeker af als dyslexie? :p

CoDtje is nooit echt een drinker geweest, dus helaas pindakaas oude pedo speedhaas. :rolleyes:

edit: ik zie nu pas de typo, dat moest uiteraard een 'e' zijn i.p.v. 's'. :o

:roflol:

En drugs misbruiken op de manier waarop jij het gebruikt is geen aanslag op je lichaam? (en ook nog eens mentaal, aangezien je vaak genoeg zegt fout te zijn gegaan)

Ons mentale model runt z'n vaststellende perceptie nu eenmaal op de gevraagde begeertes van het independente en eigenmachtige ego.

En daarom probeer jij het maar te sturen door hallucinerende middelen te nuttigen? :D

Ik trek me plooien recht waardoor er 1 v/d 2 spiegelbeelden wegtrekt waarna ik met m'n vinger de bovenste top van de pyramide toucheer.

Je moet er maar eens over nadenken, je kan toch beter ff geleefd hebben dan helemaal niet, eigenlijk is er dus helemaal geen probleem.

En drugs misbruiken op de manier waarop jij het gebruikt is geen aanslag op je lichaam? (en ook nog eens mentaal, aangezien je vaak genoeg zegt fout te zijn gegaan)
Iedereen jaagt in zijn leven op dopamine, drugs kunnen hier enorm bij helpen, ben er mentaal alleen maar sterker van gewonden.

Appels met appels vergelijken. Sportende vegetariers met een adequate voedselinname bouwen net zoveel spiermassa op als vleeseters. Als je sedentaire vegetariers vergelijkt met sedentaire vleeseters zal de vegetarier normaal gesproken een lagere spiermassa hebben, een lager vetpercentage en waarschijnlijk ook lagere hormoonwaarden.

Probleem blijft echter dat een groep vegetariers als vergelijkingsmateriaal vele malen kleiner is dan de groep vleeseters. De resultaten van de groep vegetariers zullen dus veel eerder verstoord worden door bepaalde afwijkingen binnen de groep dan bij de groep vleeseters. Vegetarisme en eetstoornissen liggen bijvoorbeeld vrij dicht naast elkaar waardoor je al een vrij grote groep vegetariers hebt die ondervoed overkomen. Daarmee niet gezegd dat vegetarisme een eetstoornis op zich is, ook al zal dat voor sommige buitenstaanders wel zo lijken.

Een lichaam werkt op zich vrij simpel, als voldaan wordt aan een positieve stikstofspiegel en er dus sprake is van een adequate aminozuurinname zullen er spieren kunnen worden opgebouwd (mits het aantal kcal voldoende is natuurlijk). Wat dat betreft herkent het lichaam echt niet of die aminozuren dierlijk of plantaardig zijn.
Bij een goed onderzoek zouden deze variabelen er uitgefilterd moeten zijn inderdaad, ik vraag me ten zeerste af of dat uberhaupt ooit gaat gebeuren.
Feit blijft verder wel dat het als vegetarier verder zeer moelijk cq. onmogelijk is om een perfecte aminozuur- en micronutriënteniname te realiseren omdat deze (bijna) niet voorkomen in vegetarisch voedsel. Bijsupplementeren is dan het sleutelwoord.

Je moet er maar eens over nadenken, je kan toch beter ff geleefd hebben dan helemaal niet, eigenlijk is er dus helemaal geen probleem.
Drogredenatie van hier tot Tokio. Je kunt het hebben van kippen op 30cm* op een legboerderij toch niet af doen als: "Ach zonder ons zouden ze nooit geleefd hebben".
Verder zijn er tal van andere en betere manieren om "mentaal sterker" te worden. In 99,99% van de gevallen word men door veelvuldig cokegebruik echt geen vrolijker mens. Slechte smoes dus om je drugsgebruik recht te lullen, of ben je echt zo naief om te denken dat je bij die andere 0,01% hoort.
Dit is trouwens niet bedoeld om je aan te vallen over je drugsgebruik hoor. Je mag voor mij doen en laten wat je wil, maar kom dan niet met deze kromme redenaties.

zijn er geen bekende vegetarische bb'rs?

Bij een goed onderzoek zouden deze variabelen er uitgefilterd moeten zijn inderdaad, ik vraag me ten zeerste af of dat uberhaupt ooit gaat gebeuren.
Feit blijft verder wel dat het als vegetarier verder zeer moelijk cq. onmogelijk is om een perfecte aminozuur- en micronutriënteniname te realiseren omdat deze (bijna) niet voorkomen in vegetarisch voedsel. Bijsupplementeren is dan het sleutelwoord.

En waarom red ik het dan prima zonder enige supplementatie? Perfecte inname bestaat trouwens niet, adequaat is voldoende.

Volgens mij verwar je hier mening met feit en geloof je zelf in een soort van religie dat vegetarisme slecht is.

Drogredenatie van hier tot Tokio. Je kunt het hebben van kippen op 30cm* op een legboerderij toch niet af doen als: "Ach zonder ons zouden ze nooit geleefd hebben".
Verder zijn er tal van andere en betere manieren om "mentaal sterker" te worden. In 99,99% van de gevallen word men door veelvuldig cokegebruik echt geen vrolijker mens. Slechte smoes dus om je drugsgebruik recht te lullen, of ben je echt zo naief om te denken dat je bij die andere 0,01% hoort.
Dit is trouwens niet bedoeld om je aan te vallen over je drugsgebruik hoor. Je mag voor mij doen en laten wat je wil, maar kom dan niet met deze kromme redenaties.

Kromme redenaties? dat is mijn ervaring man, trouwens zou coke nooit een positief effect op mij gehad hebben, MDMA en LSD wel, weed, coke etc hebben enkel een negatief effect. Ik geloof niet dat ik zo'n drastische effect zou kunnen bereiken op andere manieren, ben er eigenlijk 100% zeker van.

Het blijft overigens natuurlijk een feit dat de omstandigheden moeten verbeteren voor die dieren, maar dat los je niet op door vegetarier te worden, ik heb zelf empatie voor de natuur en het enige dat echt helpt zijn een aantal projecten steunen in het amazonewoud en dergelijke, vegetarier worden lijkt me echt compleet nutteloos.

Terug
Naar boven