MuscleMeat

vepercentage meten

Raiba

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
103kg
Vetpercentage
19%
Dag mensen,

Ik ben nu sinds 2.5 maand flink aan het cutten/afvallen. Ik woog 115 kilo ben 188 cm en had een BF percentage van rond de 30. Nu heb ik een aantal weken terug een weegschaal aangeschaft met een BF meter er in. Dit ding geeft echter aan dat ik geen BF verloren ben(wel 12 kilo lichter geworden) vanochtend gaf hij zelfs aan dat ik 1.8% bijgekomen ben (;_;). De spiegel geeft wel een aardig verschil aan (of is dit bedrog?)

Is die weegschaal over het algemeen betrouwbaar en is er een betrouwbare manier om je BF% te meten?
Ik heb 2.5 weken terug mijn omvang gemeten (buik, nek, borst) is dit betrouwbaarder?

Hier is nog mijn eetschema, misschien dat jullie daar nog wat mee kunnen:

Ochtend:
1e Maaltijd:
2 bekers halfvolle melk 326 kcal
Eiwit shake 89 kcal

2e maaltijd:
Magere kwark: 300 kcal
1 beker melk 163 kcal

Middag:
3e maaltijd
1 broodjes kipfilet: 138 kcal
Brinta met eiwit shake erdoor 210 kcal

4e maaltijd
2 broodjes gekookt ei 292 kcal
After workout shake 208 Kcal

Avond

5e maaltijd:
120 gram zilvervliesrijst 158 kcal
150 gram kipfilet 138 kcal
50 gram brocoli 14 kcal

Later:
Eiwit pannekoek 250kcal

Maaltijd 6:
Magere kwark 300 kcal

Verder train ik 4/5x per week:
Maandag Borst/Biceps
Dinsdag Schouders/triceps
Woensdag Rug/buik
Donderdag Rust
Vrijdag benen/onderarm
Zaterdag Iets wat deze week naar mijn gevoel niet helemaal lekker ging
Zondag Rust

Verder doe ik voor elke training 20 minuten HIT cardio waarmee ik zo`n 300kcal verbrand (volgens het apparaat)

Op of aanmerkingen zijn welkom

Verder train ik al zon 4 jaar.

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

Shit, verkeerde sectie. Sorry.

Heb ook zo'n weegschaal, gebruik het wel ter indicatie, maar is eigenlijk totaal niet betrouwbaar zo'n ding. :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Hm ik heb het nu gemeten door mijn middel en mijn nek op te meten en het(gewicht lengte en leeftijd ook ingevuld) op een website in te vullen. vetpercentage is 20.8% daar, geen idee hoe betrouwbaar dat is. wijkt iig aardig af van de weegschaal(soms 40% vet>.>)

Terug
Naar boven