AndroidHealthClinic

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet nooit een hond nemen om uiterlijk maar dat terzijde.
meeste bulls hebben een riem om

• Topic Starter Topic Starter
gewoon alle "gevaarlijke" rassen verbieden. Dan verklein je de kans op incidenten. Je neemt hem natuurlijk nooit 100% weg. Maar tot nu toe nog geen enkel goed argument gehoord om rassen als staffords te laten bestaan

Maar ook nog geen goede argumenten gehoord om het fokken te verbieden. Kinderen worden ook steeds agressiever en in sommige schuilt al op vroege leeftijd een crimineel in wording. Moeten we vooraf de gezinnen ook gaan selecteren wie wel en wie niet kinderen mogen fokken?

Die bijtincidenten komen onder alle rassen voor dus dat argument is inmiddels wel een dooddoener.
En ik heb het al eerder in dit topic gezegd, geen hond wordt agressief geboren.

Maar ook nog geen goede argumenten gehoord om het fokken te verbieden. Kinderen worden ook steeds agressiever en in sommige schuilt al op vroege leeftijd een crimineel in wording. Moeten we vooraf de gezinnen ook gaan selecteren wie wel en wie niet kinderen mogen fokken?

Die bijtincidenten komen onder alle rassen voor dus dat argument is inmiddels wel een dooddoener.

Dit dus.

een hond is wel even wat anders dan een mens he. Je fokt mensen niet. Verder is dit bij mensen niet echt ras gebonden.

verder zoals ik reeds gezecht heb, als een pitbull bijt zijn de gevolgen gewoon veel groter.

Of je dat wel of geen goed plan vindt is praktisch irrelevant want met zo'n plan schendt je ongetwijfeld 1001 mensenrechten.

Dat is het hele punt, een 'bijtincident' met een pitbull is wel even iets anders dan met een poedel. Daarom zijn mensen er tegen. Niet omdat ze principieel tegen het risico gebeten te worden lopen zijn :roflol:.

Nee ze worden gewoon kut opgevoed, maakt voor degene die door een hond gebeten wordt vrij weinig uit of die hond nou agressief geboren of geworden is trouwens.

Dus bulls afschaffen geeft mensen alleen een goed gevoel ipv een echt minder risico op bijtincidenten

Dus bulls afschaffen geeft mensen alleen een goed gevoel ipv een echt minder risico op bijtincidenten

Nee.

Aannemend dat wat jullie zeggen klopt en dat alle honden dus een vergelijkbare kans hebben te gaan bijten is er alsnog sprake van een daling van de ernst van het gemiddelde bijtincident aangezien er geen happen uit benen meer genomen worden.

Je komt gewoon te serieus over :p

Ja, een pitbull houdt vast omdat zijn kaken op slot schieten, dit is bij een golden retriever oid niet zo, maar er zijn pitbulls die geen vlieg kwaad doen en andere honden die elke mogelijkheid tot bijten aangrijpen.

Leg eens uit, dat op slot schieten?

Enigszins snap ik het wel. Wij hebben ooit een Engelse stafford gehad die voor gevechten werd gebruikt etc uit een asiel gehaald. Als ik lopen met hem was trok hij mij zo over het gras mee aan de riem, en toen was ik een jaar of 10/11. Helemaal heropgevoed en een schat van een beest. Doet niemand kwaad, maar wel een heel jaloers typ.

Nee.

Aannemend dat wat jullie zeggen klopt en dat alle honden dus een vergelijkbare kans hebben te gaan bijten is er alsnog sprake van een daling van de ernst van het gemiddelde bijtincident aangezien er geen happen uit benen meer genomen worden.

Duidelijk, alleen als het fokke ervan wordt verboden dan kan ik een hele boel andere dingen bedenken waardoor veiligheid groter wordt, maar dat is dan weer abnormaal..

Leg eens uit, dat op slot schieten?

Ik weet niet het fijne ervan maar als een bull bijt en daarbij een grote hap neemt dan klikken zijn kaken vast, zodat hij niet terug kan, dit gebeurt perongeluk. Men kan dat oplossen door een stok in de bek te schuiven en naar achter duwen.

• Topic Starter Topic Starter
een hond is wel even wat anders dan een mens he. Je fokt mensen niet. Verder is dit bij mensen niet echt ras gebonden. verder zoals ik reeds gezecht heb, als een pitbull bijt zijn de gevolgen gewoon veel groter.

Elk jaar worden er nog baby's geboren. Veel kopieergedrag want " buurvrouw verderop heeft ook van die schatjes dus waarom ik ook niet ". De voortplanting heeft soms veel weg van fokgedrag bij honden.

En dat die kaken op slot gaan bij die vechthonden klopt maar een auto kan ook een moordmachine zijn. Dat argument om te verbieden houdt dus geen steek want daarmee kom je aan de privacy van mensen.
Herders hebben ook een tijd in diskrediet gestaan omdat ze zogenaamd sneller vals zouden worden als andere rassen. Vaak is de reden dat er bepaalde rassen doorgefokt worden waardoor je vreemde afwijkingen krijgt. De schuld ligt dus bij de mens, niet bij de hond, en ik ben er voor dat de autoriteiten ingrijpen. Helaas is dit in de praktijk erg lastig omdat de notoire broodfokkers lastig te traceren zijn.
Echter verbieden gaat veel te ver. Vanmiddag nog bijna door een aso audi rijder van de sokken gereden. In jouw redenatie zouden we het verkopen van audi's moeten verbieden ...

Ik weet niet het fijne ervan maar als een bull bijt en daarbij een grote hap neemt dan klikken zijn kaken vast, zodat hij niet terug kan, dit gebeurt perongeluk. Men kan dat oplossen door een stok in de bek te schuiven en naar achter duwen.

ZOo'n beest kan hard bijten ja, maar er zit echt geen slot mechanisme in z'n schedel :roflol::roflol:

Die beesten zijn gewoon houvast, ze kunnen gewoon los wanneer ze willen.

ZOo'n beest kan hard bijten ja, maar er zit echt geen slot mechanisme in z'n schedel :roflol::roflol:

Helaas is dit wel zo.

Google eens op kaakslot.
wat houd een kaakslot in: als de pitbull diep in het arm van iemand bijt dan dan kunnen zijn onderste en bovenste tanden elkaar aanraken als de bovenste en onderste tanden elkaar hebben aangeraakt dan gaan zijn botten in een slot dat niet meer open kan.

dus als een pitbull bijt laat hij je niet meer los totdat hij dood is zelfs als hij het wilt loslaten lukt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven