MuscleMeat

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon ruilen voor wat anders wou waarschijnlijk wel, toch?

Voordat de indruk wordt gewekt dat iedere Staff of voor mijn part Jack Russel die een stok niet wil loslaten, vals is :p

Nu laat die wel gewoon los als ik het zeg, maar toen die jong was niet :o Ruilen voor een balletje was wel altijd goed. Was af en toe best vervelend, als die los liep met andere honden ging die altijd ballen jatten en die kreeg je dus ook niet meer uit zijn bek. Liep dus altijd met reserve bal in me zak zodat ik die weer aan die andere hond kon geven :D

• Topic Starter Topic Starter
zou jij graag in een bejaardentehuis willen leven?

je wordt daar ook goed verzorgt.

Slechte vergelijking vindt ik. In het dagelijks leven loop ik geen gevaar, heb ik zoveel voedsel en drinken als ik wil en is mijn leven heel erg voorspelbaar, zeker als ik dat wil. Bij vrijwel alle dieren is dit compleet omgedraaid in het wild.

Ik vraag me af of dieren het echt zo goed hebben in het wild en echt zo slecht hebben in een dierentuin als veel mensen zeggen.

Slechte vergelijking vindt ik. In het dagelijks leven loop ik geen gevaar, heb ik zoveel voedsel en drinken als ik wil en is mijn leven heel erg voorspelbaar, zeker als ik dat wil. Bij vrijwel alle dieren is dit compleet omgedraaid in het wild.

Ik vraag me af of dieren het echt zo goed hebben in het wild en echt zo slecht hebben in een dierentuin als veel mensen zeggen.

Sinds wanneer kun jij voor een dier denken? Dit soort dieren worden in het algemeen in het wild geboren en zijn niet anders gewend. Als je ze daar weghaalt worden ze ongelukkig. Als je ze in gevangenschap laat opgroeien, hebben ze die keuze nooit gehad. Trouwens, een dier heeft niet het vermogen om te kiezen, en dierentuinen zijn met name voor het vertier van de mensen, niet van het dier. Om over de wanpraktijken in een circus nog maar te zwijgen.

Ik voel het ook zo, maar zijn we dan niet hypocriet? Is het voor een hond/kat/paard/koe/watdanook niet hetzelfde?

Dat is al een hardere noot om te kraken.

Alhoewel dat gedomesticeerde dieren zijn die het normaliter 'goed' zouden moeten hebben. Neemt het niet weg dat ze vaak in penibele situaties leven en keihard uitgebuit worden. (kippen in legbatterijen bijvoorbeeld)

Maar ik ben net zo goed tegen een parkiet in een kooi als een leeuw in de zoo.

Uiteindelijk is het ook een vorm van uitbuiting. En op voeding en medische verzorging na zijn de omstandigheden helemaal niet goed of natuurlijk.

Leeuwen in de zoo
Leeuwen in het wild
In een reservaat krijgen ze trouwens ook medische verzorging als ik me niet vergis.

Wacht even, ik had het over een zoo waarin ze goed verzorgd werden, niet over een zoo als in zo'n filmpje. En waarom is het qua voeding en medische verzorging niet goed in een degelijke dierentuin? Voor zover ik weet worden dieren in een goede dierentuin uitstekend verzorgd.

Ik voel het ook zo, maar zijn we dan niet hypocriet? Is het voor een hond/kat/paard/koe/watdanook niet hetzelfde?

Een hond of kat is wat anders. Deze dieren komen van oorsprong ook uit het wild maar door het fokken zijn ze inmiddels zodanig gedomesticeerd dat ze ons als soortgenoten beschouwen. Bovendien is een leeuw of een beer een wild roofdier dat onmogelijk in een huiselijke omgeving past. Leeuwen of beren die niet anders weten als de beperkte bewegingsruime binnen een dierentuin, kunnen zich om deze reden ook niet als volwaardige wilde dieren gedragen. Die dierentuinen proberen dan nog wel wat de natuurlijke omstandigheden te kopiëren om ze het leven zo draaglijk mogelijk te houden.

Dat is al een hardere noot om te kraken.

Alhoewel dat gedomesticeerde dieren zijn die het normaliter 'goed' zouden moeten hebben. Neemt het niet weg dat ze vaak in penibele situaties leven en keihard uitgebuit worden. (kippen in legbatterijen bijvoorbeeld)

Maar ik ben net zo goed tegen een parkiet in een kooi als een leeuw in de zoo.

Vogeltjes in een kooi vind ik echt gruwelijk ziek. Die beesten horen te vliegen, en wij proppen ze in een kooitje met een spiegeltje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven