Fitness Seller

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een hond of kat is wat anders. Deze dieren komen van oorsprong ook uit het wild maar door het fokken zijn ze inmiddels zodanig gedomesticeerd dat ze ons als soortgenoten beschouwen. Bovendien is een leeuw of een beer een wild roofdier dat onmogelijk in een huiselijke omgeving past. Leeuwen of beren die niet anders weten als de beperkte bewegingsruime binnen een dierentuin, kunnen zich om deze reden ook niet als volwaardige wilde dieren gedragen. Die dierentuinen proberen dan nog wel wat de natuurlijke omstandigheden te kopiëren om ze het leven zo draaglijk mogelijk te houden.

Voor zover ik weet willen dieren het liefst een voorspelbaar leven met een overvloed aan voedsel, veiligheid en schuilplaatsen. En is het echt zo dat ze zo ongelukkig zijn zonder die enorme ruimte in het wild?

Heb eerder het idee dat er een geromanticeerd beeld heerst van een gelukkig wild dier dat in alle vrijheid en ruimte leeft in het wild. Terwijl ze wellicht meer 'opgesloten' zitten in hun behoeftes aan voedsel/veiligheid in het wild dan in een dierentuin.

• Topic Starter Topic Starter
Voor zover ik weet willen dieren het liefst een voorspelbaar leven met een overvloed aan voedsel, veiligheid en schuilplaatsen. En is het echt zo dat ze zo ongelukkig zijn zonder die enorme ruimte in het wild?

Heb eerder het idee dat er een geromanticeerd beeld heerst van een gelukkig wild dier dat in alle vrijheid en ruimte leeft in het wild. Terwijl ze wellicht meer 'opgesloten' zitten in hun behoeftes aan voedsel/veiligheid in het wild dan in een dierentuin.

Dit is allemaal vanuit de mens gedacht. Kap daar eens mee. Een mens kan niet vanuit een dier denken, we kunnen ze alleen wat beter proberen te begrijpen.

Dit is allemaal vanuit de mens gedacht. Kap daar eens mee. Een mens kan niet vanuit een dier denken, we kunnen ze alleen wat beter proberen te begrijpen.

Een mens is ook een dier, en ik vraag me af of wij zoveel zijn veranderd in de afgelopen 10.000 jaar beschaving wat betreft onze behoeftes. Mensen hebben die behoeftes van voedsel, veiligheid etc. Dat is nu zo en altijd al geweest. Waarom zou dat bij dieren anders zijn?

Een mens is ook een dier, en ik vraag me af of wij zoveel zijn veranderd in de afgelopen 10.000 jaar beschaving wat betreft onze behoeftes. Mensen hebben die behoeftes van voedsel, veiligheid etc. Dat is nu zo en altijd al geweest. Waarom zou dat bij dieren anders zijn?

Niks verandert? Behalve dan dat een groot gedeelte van de mensen tegenwoordig geobsedeerd zijn door hun telefoontje en geld om maar eens iets te noemen.

Ik zie helaas alleen maar onder getatoeëerde sjonnie's met zo hond de hele dag rondlopen, met de riem in de hand, en natuurlijk alleen als het lekker zonnig buiten is. Het lijkt de laatste paar jaar wel een hype.

Ik heb zelf 2 american bully's (kruising van "de gevaarlijke rassen" pitbull + amerikaanse bulldog) en ze knuffelen en likken iedereen tot bloedens toe ;-)

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

http://theabkcdogs.org/
hier wat meer info over het ras, prijzen gaan van 2500euro tot 10.000 en 15.000euro voor een tricolor.
We gaan er zelf 3x mee naar hondenschool en zijn super sociaal, van kleinsaf overal mee kennis laten maken: trein, bus, kinderen,...
Waarschijnlijk kennen jullie keukentje ook wel, heeft er zelf ook 2.

Hoe komen die beesten zo gespierd eigenlijk?

enkel en alleen door selectie, steeds met de zwaarste fokken en ik kan het weten want die van mij zijn zelf beertjes zonder toevoeging van extra supplementen, ze krijgen elk 1.5kg puur vlees. Bestaat uit runds, zalm, kip en pens.

Ja maar als je dat aan een normale hond geeft dan wordt ie toch ook niet gespierd? Als een mens alleen maar krachtvoer eet en niet traint dan gebeurd er toch ook niks?

Ja maar als je dat aan een normale hond geeft dan wordt ie toch ook niet gespierd? Als een mens alleen maar krachtvoer eet en niet traint dan gebeurd er toch ook niks?

doordat ze enkel met de zwaarste kweken, selectie dus. Men honden doen ook niet aan krachttraining, gewoon dagelijks 30min wandelen, samen wat in de tuin spelen en hondenschool en toch zijn ze enorm gespierd volgens de dierenarts, ze kende dit ras voordien ook niet. Hun myostatin word van nature uit al geblokt, anders worden ze inderdaad zo niet.

Ik heb een Amerikaanse stafford, mannetje 32kilo spier maar super lief.
Absoluut niet dominant en luister super.

Enigste nadeel vind ik met wandelen, vanwege hun reputatie.
Heb al een paar keer gehad dat ik mensen tegen kwam en ze vroegen of ik hem vast kon maken (in los loop gebied).
Want het is en blijf een staf zeggen ze dan.
Moet me dan met moeite inhouden, snap dat er fouten bij zitten maar die zitten bij elk ras.
Als hij echt vals is laat ik hem niet los.

Maar het zijn lieve gezins honden en echte kroelerds ben trots op hem :D

Heb al een paar keer gehad dat ik mensen tegen kwam en ze vroegen of ik hem vast kon maken (in los loop gebied).
Moet me dan met moeite inhouden, snap dat er fouten bij zitten maar die zitten bij elk ras.

Geef die mensen zwaar gelijk. Kan ook iets gebeuren waardoor jouw 'lieve' hond opeens wat minder lief besluit te zijn en dan is een teckeltje ofzo gewoon genaaid. Ik zou 't zelfde doen als ik die lui was :) Kies je ook zelf voor, je weet dat jouw type hond een slechte naam heeft en een ander ziet aan de buitenkant niet of ie lief is.
Zat debielen die zeggen : Nee hij doet niks hoor, waarna ie begint te bijten.

Misschien moet de hond jou een riempje om doen als je je om zoiets onbenulligs al moet inhouden.

Die van mij zijn 2 teefjes, moeten nog 1jaar worden en staan op 35kilo, in het dorp kent iedereen hen en zijn ze super geliefd maar inderdaad mensen die hen niet kennen maken een grote omweg, lekker gemakkelijk, veel plaats om te wandelen. Een vrouw met chiwawa liep voorbij en haar kleine kutlekker uitvallen en bijten naar die van mij waarop die van mij hun kop naar de andere richting draaien, toen zij die vrouw "wat een gevaarlijke honden". Vooroordelen heb je altijd, toch ook in onze sport?

Die honden zijn veelste zwaar voor op die pootjes

Ik heb zelf 2 american bully's (kruising van "de gevaarlijke rassen" pitbull + amerikaanse bulldog) en ze knuffelen en likken iedereen tot bloedens toe ;-)

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

http://theabkcdogs.org/
hier wat meer info over het ras, prijzen gaan van 2500euro tot 10.000 en 15.000euro voor een tricolor.
We gaan er zelf 3x mee naar hondenschool en zijn super sociaal, van kleinsaf overal mee kennis laten maken: trein, bus, kinderen,...
Waarschijnlijk kennen jullie keukentje ook wel, heeft er zelf ook 2.

waarom wil je juist dit ras honden?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wtf zeg waarom willen mensen wel naar zoiets kijken maar niet weten hoe hun stukje vlees op hun bord komt?

Ja maar dat maakt het niet minder erg toch? Natuurlijk schuilt hier wel enige hypocrisie in maar dat maakt het niet minder erg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven