Fitness Seller

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal het dan toch waar zijn dat honden op hun baasje gaan lijken, en agressieve honden een agressief baasje hebben?

• Topic Starter Topic Starter
Zal het dan toch waar zijn dat honden op hun baasje gaan lijken, en agressieve honden een agressief baasje hebben?

Het is maar wat je onder agressief verstaat. Een pitbull die je het vel van je lijf bijt of een pitbull met gevaarlijke looks die je met kwispelende staart aankijkt om weer een rondje te gaan wandelen?

ik denk dat jij ook niet helebaal onbevooroordeeld ben gezien je avatar :)

Klopt. Heb een voorliefde voor herders. Maar andere honden vind ik ook leuk. De grootte zegt niet alles. Die kleine krengen zijn vaak nog valser als die grote honden.

Klopt. Heb een voorliefde voor herders. Maar andere honden vind ik ook leuk. De grootte zegt niet alles. Die kleine krengen zijn vaak nog valser als die grote honden.

Dat is ook alleen maar omdat mensen 't schattig vinden als een klein hondje gromt. Laten we eerlijk zijn, jij lacht ook als een Jack Russel naar je gromt/blaft maar als een Rottweiler dit doet wordt het al wat minder komisch.

Dat is ook alleen maar omdat mensen 't schattig vinden als een klein hondje gromt. Laten we eerlijk zijn, jij lacht ook als een Jack Russel naar je gromt/blaft maar als een Rottweiler dit doet wordt het al wat minder komisch.

Meestal worden die kleintjes verwend. Worden ze op schoot genomen enz. Ook een klein hondje kan een monster worden.

Meestal worden die kleintjes verwend. Worden ze op schoot genomen enz. Ook een klein hondje kan een monster worden.

My point exactly. Zat van die kleine rotbeesten gezien die van baasje/vrouwtje tegen je aan mogen rijden, tegen meubels pissen, grommen, half naar je bijten enzovoorts maar dat is allemaal niet erg want ze zijn klein.

Dan kan je net zo goed vis verkopen als patat

Helaas zie ik veel staffords gekoppeld aan onguur tuig. Tuig dat zelf te lui is om te werken en te dom om te poepen. En als je dan een pitbull of een stafford neemt, waarbij je erg consequent in de opvoeding moet zijn, dan is het niet verwonderlijk dat de honden van dit vieze tuig vaak ook tuig worden. Helaas waar, want er zijn zat goed baasjes van staffords.

Een Amerikaanse vrouw, wier vier pitbulls een beagle hebben gedood, klaagt de eigenaars van de beagle aan.
Dat meldt persbureau [Link niet meer beschikbaar] zaterdag.
De honden van de Texaanse zijn de tuin van haar buren binnengedrongen door een gat in het hek. De honden hebben vervolgens de tienjarige beagle van de buren gedood.
De vrouw stelt dat ze ernstig gewond is geraakt toen ze probeerde de aanval te stoppen en haar honden terug te halen. Ze zou meerdere keren gebeten en gekrabd zijn. Ook zou ze last hebben van haar geweten en lijden aan angst.
De vrouw verwijt haar buren dat ze hun hond onvoldoende hebben opgesloten. Ze eist een miljoen dollar.
Gevaarlijke honden

De eigenaar van de beagle, die Bailey heette, vertelt tegen The Galveston County Daily News dat mensen hem hadden geadviseerd de vrouw aan te klagen. Hij koos ervoor dat niet te doen, omdat hij Bailey er niet mee terug zou krijgen.
De pitbulls zijn na het incident op last van de politie geregistreerd als gevaarlijke honden, wat onder meer betekent dat de vrouw een bord in haar tuin moet zetten om voorbijgangers te waarschuwen voor haar honden en een hek moet plaatsen van bijna twee meter.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3929829/vrouw-klaagt-eigenaars-pitbulls-gedode-hond.html

Helaas zie ik veel staffords gekoppeld aan onguur tuig. Tuig dat zelf te lui is om te werken en te dom om te poepen. En als je dan een pitbull of een stafford neemt, waarbij je erg consequent in de opvoeding moet zijn, dan is het niet verwonderlijk dat de honden van dit vieze tuig vaak ook tuig worden. Helaas waar, want er zijn zat goed baasjes van staffords.

Dit, je zou net zoals een rijbewijs ook een hondenbewijs moeten hebben. Eerst cursussen volgen en weten hoe je met een hond moet omgaan voordat je zo'n beestje mag aanschaffen.

Dit, je zou net zoals een rijbewijs ook een hondenbewijs moeten hebben. Eerst cursussen volgen en weten hoe je met een hond moet omgaan voordat je zo'n beestje mag aanschaffen.

Het zijn inderdaad vaak types waar ik mijn wenkbrauwen bij frons. Zelfs Marokkanen, die toch niet bepaald bekend staan om hun liefde voor huisdieren. Maar met zo'n pitbull willen ze opeens wel gezien worden. Vreemd als je bedenkt dat de gemiddelde moslim een hond een onrein dier vindt ...

Beter gewoon verbieden die kut beesten.

Verbod op fokken heeft geen zin, zal het beest juist nog meer status geven om aan te schaffen. Bovendien zijn er nog genoeg andere rassen om mee te pronken. Een Rottweiler of Bullmastiff zal met dezelfde grote boog omheen worden gelopen als deze een tokkie als baas heeft, precies wat tokkie graag wil.

Een betere regel zal zijn een groot aantal rassen gewoon verplichten te muilkorven tijdens het uitlaten. Dan kan er in feite niks gebeuren. Hier in Duitsland verplicht bij zo wat elke zware hond.

Mee eens dat veel mensen met zulke honden ze niet goed opvoeden waardoor de hond de baas is.
Maar niet alle staffords/pitbulls worden zo opgevoed he.

Mijn stafford is echt een lief beestje en word goed opgevoed uiteraad.
nzhhsy.jpg

Het is vaak een bepaald type volk dat met een stafford/pitbull loopt.
Wat moet je met een vecht hond, behalve dan showen hoe stoer je bent met je vechthond?
Het zit eenmaal in het karakter van het beest om te vechten.
Iemand die ik ken had een stafford, 13 jaar een schat van een hond geweest, tot ie bij de baas in zn onderarm hing zonder reden. :rolleyes:

Het is vaak een bepaald type volk dat met een stafford/pitbull loopt.
Wat moet je met een vecht hond, behalve dan showen hoe stoer je bent met je vechthond?
Het zit eenmaal in het karakter van het beest om te vechten.
Iemand die ik ken had een stafford, 13 jaar een schat van een hond geweest, tot ie bij de baas in zn onderarm hing zonder reden. :rolleyes:
Je kan een hond ook hebben omdat je die mooi vind. Ik ben geen tuig en doe er ook niet stoer mee. Je kan van elk hond een vechthond maken als je wil. Hebben ook een maltezer dats pas een vechthond[emoji57]

Dus jij kiest een beest waar je zo'n 10-15 jaar aan vast zit op zn uiterlijk, niet op karakter? Doe je dat ook met je partner?
Rip arme huskies en bordercollies om maar wat te noemen,
die worden helaas ook gekozen op hun uiterlijk en niet op hun karakter, zijn dieren die iedere dag uren lang intensief horen te werken.
Maar ze worden op hun uiterlijk gekozen omdat ze er zo leuk uitzien. Die arme dieren mogen hun behoefte doen in de tuin, en als ze geluk hebben gaan ze 2x per dag tot de hoek van de straat en weer terug omdat baasje geen tijd/zin heeft.

Dus jij kiest een beest waar je zo'n 10-15 jaar aan vast zit op zn uiterlijk, niet op karakter? Doe je dat ook met je partner?
Rip arme huskies en bordercollies om maar wat te noemen,
die worden helaas ook gekozen op hun uiterlijk en niet op hun karakter, zijn dieren die iedere dag uren lang intensief horen te werken.
Maar ze worden op hun uiterlijk gekozen omdat ze er zo leuk uitzien. Die arme dieren mogen hun behoefte doen in de tuin, en als ze geluk hebben gaan ze 2x per dag tot de hoek van de straat en weer terug omdat baasje geen tijd/zin heeft.
Niet voor zn uiterlijk. Deze kwam toevallig van een kennis. Als ik om uiterlijk een hond koos hadden we ook geen maltezer die 2cm boven de grond komt en waarvan je zn ogen niet eens kan zien. Je kiest een hond dat je leuk lijkt, als pup weetje nooit hoe die eruit komt te zien later. Onze maltezer was de lelijkste van t nest daarom hebben wij die gekozen;) hiervoor een huskie uit het asiel. So don't judge what u don't know.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven