XXL Nutrition

Verdonk krijgt geen hand van imam

pat21 zei:
Meen je dit nu allemaal echt serieus? Vrouwen mag je niet slaan; dat is een vorm van discriminatie? Volgens mij ben je er zo een die altijd en overal roept dat ie gediscrimineerd word.

Tuurlijk is dat discriminatie, vrouwen willen wel de lusten van een man-vrouw gelijkheid maar niet de lasten :mad:

:p nee ik zie het dus persoonlijk niet als discriminatie, maar zo zou je het wel kunnen zien als je beredeneert zoals Zelda doet met de Imam.

Zelda zei:
De in Nederland geldende regels zijn dat je een gebrek aan respect laat zien als je iemands hand weigert. Als je niet met iemand naar bed wil is dat gewoon jouw voorkeur. Als ik iemand me vraagt of ik zin heb in coïtus en ik wijs hem/haar af, zal hij/zij dat niet zien als gebrek aan respect toch?

Heb je het nou over respect of gelijkheid Zelda? Je haalt deze twee continu door elkaar om je stelling kracht bij te zetten. Als je een man weigert om zijn man zijn dan ben je zelf ook bezig met discrimineren (onderscheid man/vrouw), dit kan je niet ontkennen :)

En die wet geldt voor iedereen en niet alleen voor de overheid naar burgers toe.

Nee, het zit in de grondwet. De grondwet bestaat o.a. uit grondrechten. Grondrechten zijn er om de burger te beschermen tegen de overheid. Het wordt in sommige gevallen ook toegepast tussen burgers onderling (bv een bedrijf tegen een werknemer), maar dan gebruikt de rechter het als een richtlijn ipv zich er strikt aan te houden. Als er een zaak is tegen de overheid zal de rechter zich er wel strikt aan houden.

Laatst bewerkt:
Ik ben het echt niet eens met die vergelijking Donny, dat ik mannen afwijs heeft met mijn coïtusuele voorkeur te maken, niet met respect of gelijkheid. Als ik bijvoorbeeld niet op negerinnen zou vallen ben ik toch ook geen racist? Je mag zelf kiezen wat voor relaties je aangaat. Maar je moet in de normale sociale omgang met mensen ze wel met evenveel respect behandelen, volgens de in dat land geldende omgangsregels.

En die wet is dus universeel van toepassing, je zegt het zelf.

Ik studeer geen rechten, dus hoe het precies zit met die wet weet ik niet, maar deze of een andere wet bepaalt wel dat mensen gelijk behandeld dienen te worden.

Zelda zei:
Ik ben het echt niet eens met die vergelijking Donny, dat ik mannen afwijs heeft met mijn coïtusuele voorkeur te maken, niet met respect of gelijkheid. Als ik bijvoorbeeld niet op negerinnen zou vallen ben ik toch ook geen racist? Je mag zelf kiezen wat voor relaties je aangaat.

:D Exactly, je begrijpt me. Die imam geeft vanwege zijn coïtusuele voorkeur vrouwen geen hand. Net als vrouwen die mannen geen hand geven.

Maar je moet in de normale sociale omgang met mensen ze wel met evenveel respect behandelen, volgens de in dat land geldende omgangsregels.

Nee dat moet dus niet. Sommige mensen vinden van wel. Theo bijvoorbeeld vond niet dat je mensen met respect moest behandelen. (niet alleen tegen de moslims hoor, hij had ook nog leuke naampjes voor andere mensen) En Theo was ook geaccepteerd.

En die wet is dus universeel van toepassing, je zegt het zelf.

Nee, niet perse dus. In de relatie burger-burger kunnen grondrechten (vrijheid van meningsuiting/godsdienst etc) met elkaar botsen, en dan wordt het lastig. In de relatie burger-overheid geldt dit niet, de overheid heeft geen vrijheid van godsdienst zegmaar :D (ja de ministers wel, maar de overheid als "functie" zegmaar, niet)

Ok, ik geef het op. We worden het niet eens. Maar we hebben tenminste wel een normale dialoog gevoerd.

Respect!

Zelda zei:
Ok, ik geef het op. We worden het niet eens. Maar we hebben tenminste wel een normale dialoog gevoerd.

Respect!

We hoeven het ook niet over eens te worden, gaat om de gedachte wisseling/discussie. :)

Ik geef vrouwen wel gewoon een hand trouwens :D

DonnieBrasco zei:
:D Exactly, je begrijpt me. Die imam geeft vanwege zijn coïtusuele voorkeur vrouwen geen hand. Net als vrouwen die mannen geen hand geven.
Fout. Het mag niet vanwege zijn geloof. En dat is iets heel anders dan iets weigeren op persoonlijke basis. Als hij haar dus de hand niet schudde omdat hij haar een complete muts vindt, dan was er geen vuiltje aan de lucht. Maar hij weigert het omdat ze vrouw is. En daar kan ze nu eenmaal niets aan doen en heeft ze zelf niet voor gekozen. DUS is het geen kwestie dat zij een verkeerde beslissing heeft gemaakt, waar hij dan weer wèl een mening over zou mogen hebben, en ook als legitiem excuus zou mogen aanvoeren.

dj_phreak zei:
Fout. Het mag niet vanwege zijn geloof. En dat is iets heel anders dan iets weigeren op persoonlijke basis. Als hij haar dus de hand niet schudde omdat hij haar een complete muts vindt, dan was er geen vuiltje aan de lucht. Maar hij weigert het omdat ze vrouw is. En daar kan ze nu eenmaal niets aan doen en heeft ze zelf niet voor gekozen. DUS is het geen kwestie dat zij een verkeerde beslissing heeft gemaakt, waar hij dan weer wèl een mening over zou mogen hebben, en ook als legitiem excuus zou mogen aanvoeren.

Niet omdat ze een vrouw is, omdat het iemand is van de andere coïtuse. Ik herhaal weer, dit kon net zo goed een vrouw zijn die een man weigerde. En het is zijn keuze om ergens in te geloven dus het is sowieso op persoonlijke basis.

way to go donnie, je neemt de discussie zo van me over :thumbs:

:D

Wat ik me afvroeg he, hoezo mogen die imams niet de hand van het andere geslacht schudden ?
Ik vind het allemaal erg achterhaald, beetje een middeleeuws gebeuren.

DonnieBrasco zei:
Niet omdat ze een vrouw is, omdat het iemand is van de andere coïtuse.
In dit geval is dat natuurlijk hetzelfde. En het gaat wel degelijk om het feit dat ze een vrouw is, want als ik me goed heb voor laten lichten is de reden dat hij het niet mag doen haar onreinheid. Vrouwen menstrueren en zijn onrein. Dus essentieel staan vrouwen in de islam wat dat betreft op hetzelfde niveau als varkens.

Ik herhaal weer, dit kon net zo goed een vrouw zijn die een man weigerde.
tuurlijk. En dan was dat ook niet geoorloofd. Want de vrouw zou moeten weigeren omdat ze ondergeschikt is. En dat mag hier niet.

En het is zijn keuze om ergens in te geloven dus het is sowieso op persoonlijke basis.
geloof mag in een seculiere staat nooit boven de maatschappij staan. Zelfs niet eens op gelijke hoogte.

Ik zeg toch, het is helemaal niet zo dat de vrouw ondergeschikt of onrein of wat dan ook is. Een vrouw moet net zo goed de hand van een man weigeren, niet omdat de man ondergeschikt of onrein is, nee omdat het iemand is van de andere coïtuse.

De vrouw wordt helemaal niet gezien als een varken of iets dergelijks, ik weet niet waar je dat vandaan hebt of dat je gewoon wil provoceren.

Een quote van de imam zelf: (van Fok.nl afgehaald:)"

"In de islam is alles dat kan leiden tot gemeenschap tussen een vreemde man en vrouw een zonde en dus verboden. Ik geef ook alleen mijn eigen vrouw, zuster of moeder een hand. Andersom geldt precies hetzelfde."

Als deze imam zich niet wil aanpassen aan onze normen en waarden, dan verhuist ie maar naar een land waar het wel normaal is dat mannen geen hand geven aan vrouwen.

DonnieBrasco zei:
Ik zeg toch, het is helemaal niet zo dat de vrouw ondergeschikt of onrein of wat dan ook is. Een vrouw moet net zo goed de hand van een man weigeren, niet omdat de man ondergeschikt of onrein is, nee omdat het iemand is van de andere coïtuse.
En waarom mogen vrouwen dan niet de moskee in in sommige landen? Juist: omdat ze onrein zijn.

De vrouw wordt helemaal niet gezien als een varken of iets dergelijks, ik weet niet waar je dat vandaan hebt of dat je gewoon wil provoceren.
Ik heb dit van een moslim-collega van me. Provoceren hoef ik niet te doen: die religie zet zichzelf al genoeg voor schut.

"In de islam is alles dat kan leiden tot gemeenschap tussen een vreemde man en vrouw een zonde en dus verboden. Ik geef ook alleen mijn eigen vrouw, zuster of moeder een hand. Andersom geldt precies hetzelfde."
Nou, ieder zijn ding. In ieder zn eigen land.

Veel imams in Nederland zijn het er ook niet mee eens dat deze gast geen hand wilde geven. Je staat dus achter de meer fundamentalistische imams als je het met deze man eens bent. Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de gematigde islam.

Terug
Naar boven