Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
twjunk zei:dag Hicham, had ff een vraagje nl: hoe komt dat een God die zo genadevol en barmhartig is zoals in de koran staat, toch zo dikwijls tot geweld en het doden van mensen oproept vb Soera 4: 89. en aangezien dat de koran niet gemoderniseert word ... blijft het houden van slaven dan toegestaan volgens de islam?
Greetzzzz
Pumpin' zei:twjunk, kom maar met je lijstje.
Verkeerd interpreteren?? Als je het gewoon logisch leest, dan weet je genoeg. Of je moet het als een soort raadsel lezen en er een raare draai aangeven dan lees je dat ze niet oproepen tot doden van mensen.
Pumpin' zei:twjunk, kom maar met je lijstje.
Verkeerd interpreteren?? Als je het gewoon logisch leest, dan weet je genoeg. Of je moet het als een soort raadsel lezen en er een raare draai aangeven dan lees je dat ze niet oproepen tot doden van mensen.
Dat je de gehele context weglaat en slechts een of twee zinnen gaat bestuderen, dan kom je dus niet ver. Wat ik ook kan vermelden is, is dat je bij sommige stukjes ook de geschiedenis van dat stukje moet kennen. Soms staat er ongelovige en wordt er een bepaald oud ongelovig volk mee bedoelt.Dat is net het probleem. Stel je eens voor hoe het christendom er nu zou uitzien als ze nooit hadden gemoderniseerd... Ook daar zijn in de loop van de geschiedenis veel fouten gebeurd.hicham zei:...
De koran is niet een of ander besturingssysteem voor de PC, zoiets moderniseer je niet.
Dat is ook niet met de Joodse Thora gebeurd, en je ziet wat er is gebeurd na het schrijven van het nieuwe testament=tweedeling....
Zelda zei:In de Koran én in de Bijbel staan dingen die aan zouden kunnen zetten tot geweld. In de Koran gaan ze wel wat verder trouwens.
Het punt is alleen dat teveel moslims de teksten in de Koran gebruiken als excuus voor walgelijke daden, en een streven naar moslim-heerschappij. Hicham, ik kan me goed voorstellen dat je je beledigd voelt door bepaalde uitspraken op dit forum, maar besef wel waar die uitspraken vandaan komen. Jij als moslim begrijpt de islam waarschijnlijk beter dan de meesten hier. Dus in plaats van mensen te veroordelen die nare dingen over de islam zeggen, zou je mij als niet-moslim misschien kunnen uitleggen waarom al decennia lang moslim-extremisten wrede aanslagen plegen zonder dat de gematigde moslim-wereld daar tegen in opstand komt? Vrijwel alle inspanningen om fundamentalisten aan te pakken komen tot nu toe uit de niet-moslim wereld hoor.
hicham zei:In marokko en andere islamistische landen komt het extremisme op nog veel grotere schaal voor (logisch), en daar wordt wel degelijk tegen gestreden...jullie moeten begrijpen dat dit een minderheid is. Maar zoals altijd halen de goede dingen het meestal niet als wereldnieuws, de slechte wel.
En als je met de inspanningen van de niet-moslim wereld doelt op bv. de VS in Irak, dan ben ik het niet met je eens, kijk maar eens fahrenheit 9/11.
Dan krijg je toch echt het idee dat ze al-quaida niet WILLEN pakken....
Hicham
Zelda zei:Ja, tegen het estremisme in eigen land ja, omdat de eigen bevolking eronder lijdt en vooral omdat het de dictators daar in hun macht bedreigt. Maar ik heb niet genoeg de indruk dat moslims ook de aanslagen tegen de westerse wereld afkeuren. Waarom helpen de gematigde moslims ons niet wat meer?

hicham zei:En als je met de inspanningen van de niet-moslim wereld doelt op bv. de VS in Irak, dan ben ik het niet met je eens, kijk maar eens fahrenheit 9/11.
Hicham
Zelda zei:Het zou best kunnen dat in Amerika sommige machthebbers een dubbele agenda hebben, maar je bent het toch met me eens dat de meeste mensen in de westerse wereld duidelijk het extremisme proberen te bestrijden.
hicham zei:Ja, maar dat wordt nog steeds niet geexecuteerd door het volk, of wel soms?
De machthebbers hebben het uiteindelijk voor het zeggen, en de meeste westerse landen durven geen standpunt te nemen tegen de VS, zoals bijvoorbeeld het Kyoto verdrag
Hicham
hicham zei:In marokko en andere islamistische landen komt het extremisme op nog veel grotere schaal voor (logisch), en daar wordt wel degelijk tegen gestreden...jullie moeten begrijpen dat dit een minderheid is. Maar zoals altijd halen de goede dingen het meestal niet als wereldnieuws, de slechte wel.
En als je met de inspanningen van de niet-moslim wereld doelt op bv. de VS in Irak, dan ben ik het niet met je eens, kijk maar eens fahrenheit 9/11.
Hicham
Net zo makkelijk als een schaap de keel afsnijden? Want dat schijnt in sommige regionen erg populair te worden.hicham zei:Volgens de islam is elk leven gelijk, een mensenleven is gelijk aan het leven van een dier, dus hoe denk je dat wij denken over doden bij niet-moslims?
dj_phreak zei:Net zo makkelijk als een schaap de keel afsnijden? Want dat schijnt in sommige regionen erg populair te worden.
hicham zei: