Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is een leuk voorbeeld, maar als zij voor een totaal andere functie solliciteert dan waar ze 20 jaar ervaring in heeft, zal het idd moeilijker worden. Ik kan ook wel 20 jaar bij een bank werken als schoonmaker (bijvoorbeeld) en als ik dan bij een andere bank ga solliciteren als receptie-medewerker, zal het moeilijk worden. Ik heb dan wel 20 jaar ervaring, maar niet op hetzelfde vakgebied. Tevens zijn bedrijven altijd op zoek naar iemand, die past in de functie.SageFrancis zei:Ok, 30+ kan iets moeilijker worden vind ik, daarom zei ik ook dat het zowieso bij de 40+ers al moeilijker gaat. Hoe kan ik je overtuigen? Moet ikeen brief inscannen dat de moeder van mijn nederlandse vriendin geen baan krijgt omdat ze teweinig ervaring bij de bank had(maar ze heeft wel 20 jaar voor de abn gewerkt)... is dit overtuigend genoeg? M'n vriendin's moeder is 46 geloof ik. Dit staat dus zelfs los van afkomst![]()
edit:
Hiermee probeer ik dus niet te zeggen dat ze niet moet blijven proberen, alleen het wordt wel moeilijker om aan een baan te komen.
De talen die ik spreek, heb ik gedeeltelijk op school geleerd. Een deel daarvan door het spreken met andere leerlingen in die taal (en die beheerden die taal toen ook niet helemaal).axestream zei:Bro, ik spreek 5 talen en een taal leer je echt niet door met anderen te spreken die de taal niet goed beheersen.![]()
De voorbeelden die ik hierboven aangaf, kun je hier ook toepassen: kijk Nederlandse TV (en dan niet MTV/TMF enzo), lees de krant, lees een boek (ik weet wel dat leerlingen boeken eng vinden, waarschijnlijk bijten ze) en ga eens een gesprek aan met de bakker of groentenboer (voor mijn part de CD-verkoper).SaborLatina zei:Jah daar ben ik mee eens!!!
Wat bij veel allochtonen het probleem is dat ze wel op school zitten om te taal te leren maar ze hebben niemand met wie ze de taal kunne spreken oefenen. Omdat ze meestal met hun landgenoten omgaan.
Sommige spreken ook wel uitermate slecht Nederlands. Zo kan ik onze schoonmaakster niet verstaan (en zij mij ook niet) en zelfs enkele leerlingen hier op school.Ze spreken niet vloeiend NEderlands maar het is te verstaan. En als ze contact zoeken met Nederlanders krijgen ze gelijk te horen sorry ik versta u niet, ik begrijp niet waar je het over hebt. Als Nederlanders ff meer moeite doen dan kun je ze verstaan. Maar dat willen ze niet!!Als ze dat constant te horen krijgen...Tjaaa...logisch dat ze dan niet meer Nederlanders om willen gaan.
De leeftijd waarop mensen moeilijk aan een baan komen, wordt wel steeds jonger bij jou…SageFrancis zei:Over welke leeftijds categorie hebben we het? Opzich zou een goed nederlands pratende allochtoon van de leeftijd 15 t/m 30 makkelijk een baantje kunnen vinden...

je kan toch er toch wel van uitgaan dat ze solliciteerd voor dezelfde functie? moest dit nou echt zo gesteld worden? ze was receptie medewerker en daarvoor solliciteerde zeMighty zei:Dat is een leuk voorbeeld, maar als zij voor een totaal andere functie solliciteert dan waar ze 20 jaar ervaring in heeft, zal het idd moeilijker worden. Ik kan ook wel 20 jaar bij een bank werken als schoonmaker (bijvoorbeeld) en als ik dan bij een andere bank ga solliciteren als receptie-medewerker, zal het moeilijk worden. Ik heb dan wel 20 jaar ervaring, maar niet op hetzelfde vakgebied. Tevens zijn bedrijven altijd op zoek naar iemand, die past in de functie.
Bijvoorbeeld als iemand een Fubu-kledingzaak heeft en 90% van zijn klanten zijn Big Niggahs, dan zal die echt geen blanke ecto met een brilletje als verkoper gaan inhuren. Zo werkt dat in principe in 99% van de gevallen.
oh is dat zo ja?Slettiebettie zei:De leeftijd waarop mensen moeilijk aan een baan komen, wordt wel steeds jonger bij jou…
Anderzijds, tot en met 16e ben je leerplichtig, dus hoef je nog niet te solliciteren naar een fulltime baan.
Lezen. Er staat FULLTIME baan. Dat is wettelijk verboden als je nog geen 16 bent.SageFrancis zei:oh is dat zo ja?![]()
vanaf je 15de mag je ook een krantenwijk hebben, en daarnaast kan een 16 jarige in een supermakrt werken, naast school.
Dat heb ik GELEZEN, daarom heb ik het over PARTTIME, als parttimer behoor je ook tot de beroepsbevolking. Ik had het over 40+ers die het moeilijker hadden met het krijgen van een FULLtime baan.dj_phreak zei:Lezen. Er staat FULLTIME baan. Dat is wettelijk verboden als je nog geen 16 bent.

Dat heb ik GELEZEN, daarom heb ik het over PARTTIME, als parttimer behoor je ook tot de beroepsbevolking. Ik had het over 40+ers die het moeilijker hadden met het krijgen van een FULLtime baan.dj_phreak zei:Lezen. Er staat FULLTIME baan. Dat is wettelijk verboden als je nog geen 16 bent.

Wel gelezen misschien, maar blijkbaar niet begrepen.SageFrancis zei:
SlettieBettie zei:Anderzijds, tot en met 16e ben je leerplichtig, dus hoef je nog niet te solliciteren naar een fulltime baan.
SageFrancis zei:oh is dat zo ja?
vanaf je 15de mag je ook een krantenwijk hebben, en daarnaast kan een 16 jarige in een supermakrt werken, naast school.
dj_phreak zei:Wel gelezen misschien, maar blijkbaar niet begrepen.
Dus, als antwoord op je retorische vraag: ja, dat is zo. Je HOEFT niet te solliciteren als je 15 bent.