- Waardering
- 5
Rob G zei:Wat is dat nou voor onzin vergelijking?Als een belg op TV komt wordt dat ook ondertiteld. En dat heeft er ook helemaal geen enkele ruk mee te maken. Waarom moet iedereen altijd domme onzin vergelijkingen gaan maken? Het komt maar op 1 ding neer en dat is dit: die gasten vertikken het om de NL taal goed te leren. En dan kun je daar wel uren over gaan zitten lullen maar daar verander je niets mee. Leuk en aardig dat jij 5 talen spreekt, proficiat voor jou, maar wat interresseert mij dat nou.
Mijn punt was dat die post van SaborLatina weer zo ontzettend typerend is. Weet wat de schuld is die er zo veel mensen geen NL praten. Dat stomme naieve instelling die naar voren komt in dat soort posts.
Slecht Nederlands is slecht Nederlands. Als ik mensen uit andere provincies niet kan verstaan omdat ze geen ABN spreken moeten ze dat gewoon ondertitelen. Ik zie op tv vaak genoeg dat allochtonen die echt niet zo heel slecht Nederlands spreken wel ondertitels krijgen en autochtonen die wel slecht te verstaan zijn niet.
Het gaat mij er om dat ik uit ervaring spreek en jij kennelijk niet anders zeg je niet dat ze maar met elkaar Nederlands moeten spreken. Zo leer je de taal niet. Echt, dat is het domste dat men hier tot nu toe heeft beweerd.
Alles komt van twee kanten, maar het is hier op DBB telkens weer hetzelfde verhaal, de allochtoon is fout bezig en de Nederlander niet. Als iemand dan durft te zeggen dat het misschien ook een heel klein beetje aan de Nederlanders ligt dan reageren bepaalde figuren weer alsof die persoon zegt dat het ALLEMAAL de schuld van de autochtone Nederlander is.

Als een belg op TV komt wordt dat ook ondertiteld. En dat heeft er ook helemaal geen enkele ruk mee te maken. Waarom moet iedereen altijd domme onzin vergelijkingen gaan maken? Het komt maar op 1 ding neer en dat is dit: die gasten vertikken het om de NL taal goed te leren. En dan kun je daar wel uren over gaan zitten lullen maar daar verander je niets mee. Leuk en aardig dat jij 5 talen spreekt, proficiat voor jou, maar wat interresseert mij dat nou.
Mee Eens!!!