XXL Nutrition

Verdonk wil omgangscode voor heel Nederland

• Topic Starter Topic Starter
Rob G zei:
Wat is dat nou voor onzin vergelijking? :rolleyes: Als een belg op TV komt wordt dat ook ondertiteld. En dat heeft er ook helemaal geen enkele ruk mee te maken. Waarom moet iedereen altijd domme onzin vergelijkingen gaan maken? Het komt maar op 1 ding neer en dat is dit: die gasten vertikken het om de NL taal goed te leren. En dan kun je daar wel uren over gaan zitten lullen maar daar verander je niets mee. Leuk en aardig dat jij 5 talen spreekt, proficiat voor jou, maar wat interresseert mij dat nou.

Mijn punt was dat die post van SaborLatina weer zo ontzettend typerend is. Weet wat de schuld is die er zo veel mensen geen NL praten. Dat stomme naieve instelling die naar voren komt in dat soort posts.

Slecht Nederlands is slecht Nederlands. Als ik mensen uit andere provincies niet kan verstaan omdat ze geen ABN spreken moeten ze dat gewoon ondertitelen. Ik zie op tv vaak genoeg dat allochtonen die echt niet zo heel slecht Nederlands spreken wel ondertitels krijgen en autochtonen die wel slecht te verstaan zijn niet.

Het gaat mij er om dat ik uit ervaring spreek en jij kennelijk niet anders zeg je niet dat ze maar met elkaar Nederlands moeten spreken. Zo leer je de taal niet. Echt, dat is het domste dat men hier tot nu toe heeft beweerd.

Alles komt van twee kanten, maar het is hier op DBB telkens weer hetzelfde verhaal, de allochtoon is fout bezig en de Nederlander niet. Als iemand dan durft te zeggen dat het misschien ook een heel klein beetje aan de Nederlanders ligt dan reageren bepaalde figuren weer alsof die persoon zegt dat het ALLEMAAL de schuld van de autochtone Nederlander is.

axestream zei:
Slecht Nederlands is slecht Nederlands. Als ik mensen uit andere provincies niet kan verstaan omdat ze geen ABN spreken moeten ze dat gewoon ondertitelen. Ik zie op tv vaak genoeg dat allochtonen die echt niet zo heel slecht Nederlands spreken wel ondertitels krijgen en autochtonen die wel slecht te verstaan zijn niet.

Het gaat mij er om dat ik uit ervaring spreek en jij kennelijk niet anders zeg je niet dat ze maar met elkaar Nederlands moeten spreken. Zo leer je de taal niet. Echt, dat is het domste dat men hier tot nu toe heeft beweerd.

Alles komt van twee kanten, maar het is hier op DBB telkens weer hetzelfde verhaal, de allochtoon is fout bezig en de Nederlander niet. Als iemand dan durft te zeggen dat het misschien ook een heel klein beetje aan de Nederlanders ligt dan reageren bepaalde figuren weer alsof die persoon zegt dat het ALLEMAAL de schuld van de autochtone Nederlander is.

:D Mee Eens!!!:thumbs:

axestream zei:

je doet je ot wel eer aan he:D ;)

Rob G zei:
Yeah, blame it on de Nederlanders. Typisch weer. Ze hebben niemand om nederlands mee te spreken? Ze kunnen toch met ELKAAR nederlands spreken en oefenen. En nederlanders hoeven niet meer moeite te doen om ze beter te verstaan, die gasten moeten meer moeite doen om NL te spreken. Het is ook altijd hetzelfde stomme liedje he. Stop ze maar weer in de slachtoffer hoek ja.

HAHAHAHA!!Niemand is hier de slachtoffer....de Nederlanders niet ook niet de Allochtonen. Ik zeg niet dat wat de allochtonen doen goed is..ik weet ook wel dat ze het met elkaar kunnen oefenen maar automatisch ga je tog je eigen taal spreken tegen elkaar. Iederen wilt verwacht dat de allochtonen wel alle moeite doen...en dat begijp ik omdat zij in naar Nderland zijn gekomen, maar is het dan zoveel moeite gevraagd om ze een handje te helpen in hun taalontwikkelling.

axestream zei:

Ik weet niet naar welke TV jij kijkt, maar de TV die ik kijkt ondertiteld gewoon alles wat slecht te verstaan is. Dus ook belgisch, limburgs en andere gekke dialecten.

axestream zei:

Ik reageer alleen op de post van iemand anders. SaborLatina beweert dat ze niemand hebben om nederlands mee te praten. Ze kunnen toch met elkaar praten of niet dan? Ik heb ook Engels leren praten en echt niet door alleen met Engelsen te praten. Nee, door te leren en door het te oefenen met andere NL mensen die vaak ook maar gebrekkig engels praten. Dus ik zou het wel op een gekke manier geleerd hebben aangezien het zo'n ontzettend domme uitspraak is.

axestream zei:

Helemaal niet alles komt van 2 kanten. Dat is nou juist het probleem, denk dat alles van 2 kanten komt. Leg jij mij eens uit hoe een taal niet beheersen van 2 kanten moet komen? Het ligt niet een klein beetje aan nederlanders. Hebben ze jou handje vast moeten houden toen je die 5 talen leerde? Iedereen kan naar school, iedereen kan een taal leren. Als je er voor kiest dat niet te doen is het ALLEMAAL je eigen schuld!

SaborLatina zei:
HAHAHAHA!!Niemand is hier de slachtoffer....de Nederlanders niet ook niet de Allochtonen. Ik zeg niet dat wat de allochtonen doen goed is..ik weet ook wel dat ze het met elkaar kunnen oefenen maar automatisch ga je tog je eigen taal spreken tegen elkaar. Iederen wilt verwacht dat de allochtonen wel alle moeite doen...en dat begijp ik omdat zij in naar Nderland zijn gekomen, maar is het dan zoveel moeite gevraagd om ze een handje te helpen in hun taalontwikkelling.

Een handje helpen? HOE DAN?! Moet ik willekeurig een allochtoon van de straat trekken en hem gaan overhoren? En doe nou niet alsof er geen moeite wordt gedaan om die gasten op het rechte pad te krijgen.

wat voor een winst is een nederlands pratende allochtoon? En dan praten ze nederlands, en dan? Krijgen ze dan opeens wel een baantje? Worden ze dan opeens wel aangenomen?

Mag ik dan meteen even zeggen dat we dan vast en zeker weer dit gezeik krijgen:
allochtonen komen hier om onze baantjes te pikken, WHERE DOES IT END MAN?!
Bash-topics. Bash maar door.

Rob G zei:
Een handje helpen? HOE DAN?! Moet ik willekeurig een allochtoon van de straat trekken en hem gaan overhoren? En doe nou niet alsof er geen moeite wordt gedaan om die gasten op het rechte pad te krijgen.
Nee ik bedoel nie dat je ze moet helpen hun op de juiste pad te zetten want dat moeten ze allemaal zelf doen en willen. als ze zelf geen moeite doen...hun probleem. Ik vind ook dat ze al zoveel doen voor jongeren die de verkkerde kant opgaan. als ze niet geholpen willen worden moeten ze het zelf weten vind ik....
ik bedoel meer als een allochtoon ( die wel moeite doen om de taal te leren )tegen je praat in een winkel of waar dan ook..dat je niet gelijk moet zeggen ik versta je niet waar heb jet over. want ze zijn wel te verstaan als je ff beetje moeite doet.

oh oh
gorrila man is er
nu gaan we het krijgen:o

Samu zei:
Is weer weg. :D
Maar Belgen ondertiteld? Zijn we zo slecht verstaanbaar? ???

Vaak wel ja, maar denk net zo slecht verstaanbaar als Nederlanders uit de Achterhoek of Limburgers die het leuk vinden om Limburgs te lullen. Daar begrijpt iemand uit de rest van Nederland ook geen hol van. Belgen uit grote steden in Vlaanderen versta je prima, maar veel kleine dorpjes knallen ze er onbegrijpelijk Vlaams uit.

SageFrancis zei:
wat voor een winst is een nederlands pratende allochtoon? En dan praten ze nederlands, en dan? Krijgen ze dan opeens wel een baantje? Worden ze dan opeens wel aangenomen?

Mag ik dan meteen even zeggen dat we dan vast en zeker weer dit gezeik krijgen:
allochtonen komen hier om onze baantjes te pikken, WHERE DOES IT END MAN?!
Bash-topics. Bash maar door.

ja een goed nederlands pratende allochtoon vind zeker wel werk .

alleen zijn velen te lui om te werken en nog eens te lui om de taal te spreken .

waarom werken 8uur per dag als ik 2handtassen per dag steel en hetzelfde verdien .

ik ken genoeg turken die goed nederlands spreken een goede baan hebben
en vriendelijk zijn naar hun medemens :thumbs: prima kerels en, geloof me maar die turken zijn eerder als ons om te klagen over hun medemens die de hele dag luiert en de 'goede' mensen in een slecht daglicht zetten

koetje zei:
ja een goed nederlands pratende allochtoon vind zeker wel werk .

alleen zijn velen te lui om te werken en nog eens te lui om de taal te spreken .

waarom werken 8uur per dag als ik 2handtassen per dag steel en hetzelfde verdien .

ik ken genoeg turken die goed nederlands spreken een goede baan hebben
en vriendelijk zijn naar hun medemens :thumbs: prima kerels en, geloof me maar die turken zijn eerder als ons om te klagen over hun medemens die de hele dag luiert en de 'goede' mensen in een slecht daglicht zetten

Over welke leeftijds categorie hebben we het? Opzich zou een goed nederlands pratende allochtoon van de leeftijd 15 t/m 30 makkelijk een baantje kunnen vinden. In principe(mits ze doorzetten en niet opgeven na een afwijzing). Maar over het algemeen gesproken vinden mensen rond de 40 en hoger al moeilijker een baan, daar hoef je niet eens allochtoon voor te zijn. Netzoals gehandicapten, gehandicapten krijgen een baantje vanwege de subsidies die de werkgever ontvangt. Zulke mensen zijn voor een werkgever minder productief. En het is geloof ik ook algemeen bekend dat ouderen moeilijk een baan krijgen.

SageFrancis zei:
Over welke leeftijds categorie hebben we het? Opzich zou een goed nederlands pratende allochtoon van de leeftijd 15 t/m 30 makkelijk een baantje kunnen vinden. In principe(mits ze doorzetten en niet opgeven na een afwijzing). Maar over het algemeen gesproken vinden mensen rond de 40 en hoger al moeilijker een baan, daar hoef je niet eens allochtoon voor te zijn. Netzoals gehandicapten, gehandicapten krijgen een baantje vanwege de subsidies die de werkgever ontvangt. Zulke mensen zijn voor een werkgever minder productief. En het is geloof ik ook algemeen bekend dat ouderen moeilijk een baan krijgen.

ik ken genoeg mensen van 30+ die om de 2jaar ander werk zoeken en hun ontslag indienen . dus vind ik je post een beetje loos .

iemand die wil werken vind werk en kan werken .

je moet alleen niet als ongeschoolde vetlap dadelijk directeur willen worden

koetje zei:
ik ken genoeg mensen van 30+ die om de 2jaar ander werk zoeken en hun ontslag indienen . dus vind ik je post een beetje loos .

iemand die wil werken vind werk en kan werken .

je moet alleen niet als ongeschoolde vetlap dadelijk directeur willen worden

Ok, 30+ kan iets moeilijker worden vind ik, daarom zei ik ook dat het zowieso bij de 40+ers al moeilijker gaat. Hoe kan ik je overtuigen? Moet ikeen brief inscannen dat de moeder van mijn nederlandse vriendin geen baan krijgt omdat ze teweinig ervaring bij de bank had(maar ze heeft wel 20 jaar voor de abn gewerkt)... is dit overtuigend genoeg? M'n vriendin's moeder is 46 geloof ik. Dit staat dus zelfs los van afkomst;)
edit:
Hiermee probeer ik dus niet te zeggen dat ze niet moet blijven proberen, alleen het wordt wel moeilijker om aan een baan te komen.

SaborLatina zei:

Een handje te helpen in hun taal ontwikkeling? Die gasten krijgen gewoon GRATIS cursussen aangeboden!!! Als ik iets wil leren moet ik er 1500euro college geld voor betalen.

Nee tuurlijk, het ligt aan ons.. Wij helpen ze niet genoeg, schei toch uit man ik heb nog nooit zo'n domme onzin gehoord. Je zegt dat het komt dat ze geen nederlands kunnen omdat ze alleen maar met hun eigen afkomst omgaan. Ten eerste kiezen ze daar zelf voor, ten tweede heeft dat er geen reet mee te maken dat ze geen Nederlands kunnen. Ik spreek vrijwel perfect Engels, en heb misschien maar 10x met een echte Engelsman gepraat, en geloof mij maar, ik ben geen genie...

Steinovisch zei:
Ik spreek vrijwel perfect Engels, en heb misschien maar 10x met een echte Engelsman gepraat, en geloof mij maar, ik ben geen genie...

Verhuis maar naar GB of Noord-Amerika, zullen we eens zien hoe "perfect" je Engels daadwerkelijk is. :D

axestream zei:
Verhuis maar naar GB of Noord-Amerika, zullen we eens zien hoe "perfect" je Engels daadwerkelijk is. :D

Maakt in New York in ieder geval weinig uit, daar verstaat het winkelpersoneel de New Yorkers niet eens :D In deli's en kleine restaurants meerdere malen meegemaakt daar, gasten spraken amper een woord Engels.

EricR zei:
Maakt in New York in ieder geval weinig uit, daar verstaat het winkelpersoneel de New Yorkers niet eens :D In deli's en kleine restaurants meerdere malen meegemaakt daar, gasten spraken amper een woord Engels.

Gelukkig hoeven die taxichauffeurs de Engelse taal niet te beheersen om je van punt A naar B te brengen. ;)

Terug
Naar boven