XXL Nutrition

Verenigde Staten

Jij papegaait nu toch ook gewoon rechtse propagandadiensten na?

Jij papegaait nu toch ook gewoon rechtse propagandadiensten na?
Doel je op wat ik regelmatig post? Dat is wat ik post om verschillende redenen, dat is niet synoniem aan wat ik denk. Zit wel een verschil tussen. Een ieder is in zekere mate een epigoon. Wanneer je bewust bent van welke en waarom heb je al een streepje voor. Metacognitieve vaardigheden bezitten zijn daarbij wenselijk. Die moraliserende vingertjes vind ik daarom meestal zo prachtig.
Volkskrant.

ZQnePk.gif

giphy.gif

0382_s7tr.gif
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er is geen enkele goede bron. Daarom raadpleeg je meerdere.

Dat Watson bij infowars zit is btw enkel om meer exposure te krijgen. Wil niet zeggen dat hij altijd op een lijn zit met Alex Jones en zijn erectie pillen.

Er zijn wat rechtse trollen als Milo etc, alt-right beweging tegen ctrl-left. Sommige content is vermakelijk. Soms is het nog best zinnig. Velen van ons posten vanuit bronnen die duidelijk pro-Trump zijn aangezien dit het cant't stump the Trump topic is.

Volkskrant en nrc is natuurlijk zelfde als fox news en geenstijl. Goed, hier en daar lees je zomaar wat in de volkskrant wat verhelderend is. Ik zit ook wel eens op joop.nl puur om te beseffen hoe triest het er aan toe kan gaan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.024
Zei iemand Alex Jones?

• Like
Waarderingen: mat
Die BBC presentator is ook een idioot

Hahaha held.

• #4.028
"Trump is onbekwaam als president", waarschuwen psychiaters in open brief
Donald Trumps geestestoestand maakt hem onbekwaam als president en er staat te veel op het spel om dat nog langer te verzwijgen. Dat stellen 35 Amerikaanse psychiaters, psychologen en maatschappelijk werkers in een open brief. Ze leiden uit de uitspraken en het gedrag van de president af dat hij "een diepgeworteld onvermogen tot empathie" heeft. Ze waarschuwen bovendien dat zijn "neiging tot het verdraaien van de werkelijkheid" om "de mythe van zijn grootsheid" te ondersteunen en zijn "uithalen naar wie hem met feiten confronteert" nog zullen toenemen in zijn huidige machtspositie.

Doorgaans weigeren psychiaters een professioneel oordeel te vellen over de geestestoestand van een publiek figuur zonder die persoon te hebben onderzocht. De ethische code van de vereniging van Amerikaanse psychiaters verbiedt dat overigens.

Maar in een brief aan de krant The New York Times stellen de artsen dat ze hebben besloten dat het inzake Donald Trump noodzakelijk is de stilte te doorbreken omdat er volgens hen "te veel op het spel staat".

"De zwijgplicht zorgt ervoor dat we op dit kritieke moment onze expertise niet kunnen geven aan bezorgde journalisten en parlementsleden. Er staat te veel op het spel om er nog langer het zwijgen toe te doen", schrijven ze.

"De uitspraken en de handelingen van meneer Trump tonen dat hij meningen die afwijken van de zijne niet kan aanvaarden, wat leidt tot woedereacties. Zijn uitspraken en zijn gedrag wijzen op een diep onvermogen tot empathie"

"Mensen met deze kenmerken verdraaien de werkelijkheid opdat die zou rijmen met hun overtuiging. Ze strijden tegen feiten en mensen zoals journalisten en wetenschappers die deze feiten overbrengen".

"Bij een machtige leider zullen die aanvallen wellicht toenemen, omdat ze zijn persoonlijke mythe van grootsheid lijken te bevestigen. Wij menen dat de ernstige emotionele instabiliteit die we afleiden uit zijn uitspraken en daden hem onbekwaam maken om op een veilige manier als president te dienen".

Conservatief commentator Andrew Sullivan meent dat het de taak is van de media om de mentale gezondheid van de president ter discussie te stellen. "Het is bijzonder gevaarlijk dat zo'n onstabiel figuur, die de realiteit niet kan aanvaarden, in het centrum van de wereld staat", verklaarde Sullivan op CNN. "Ik weet dat we dit niet horen aan te kaarten, maar er valt niet naast te kijken".

Zelfs partijgenoten van Donald Trump maken zich zorgen om zijn geestelijke gezondheid, zo maakte Democratisch senator Al Franken gisteren bekend. "Sommige Republikeinse senatoren vrezen net als wij dat hij vaak liegt. Hij zegt zaken die niet waar zijn, en dat is hetzelfde als liegen".

:roflol:

is dit vermakelijk of moeten we dit artikel wel serieus nemen?

Beide. Ik vind het schandelijk. Wanneer iets vermakelijk is kan het overigens evengoed serieus zijn.

Laatst bewerkt:
  • #4.032
Trump: Netanyahu moet zich inhouden in kolonisatiepolitiek

media_xll_9528178.jpg

De Amerikaanse president Donald Trump heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu gemaand diens kolonisatiepolitiek wat te temperen. Netanyahu werd ontvangen in het Witte Huis. Tegelijkertijd leek Trump afstand te nemen van de tweestatenoplossing voor het Israëlisch-Palestijnse conflict, al bleef hij bijzonder vaag.

De Israëlische leider had een ronduit slechte relatie met Trumps Democratische voorganger Barack Obama en verwacht dat Washington onder Trump zich weer als vanouds helemaal achter Israëls beleid schaart. Maar Trump leek voorzichtiger dan Netanyahu mogelijk had gewenst. Trump zei bijvoorbeeld dat hij "graag de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem zou verhuizen en dat behoedzaam overweegt".

De Republikein Trump zei verder dat "het een goed idee zou zijn als Netanyahu zich bij de nederzettingenpolitiek wat inhoudt". Ook zei de Amerikaanse leider dat er voor het treffen van een vredesregeling tussen Israëli's een Palestijnen, meer landen kunnen worden uitgenodigd. De VS willen volgens Trump meewerken aan "een fantastische vrede" tussen de partijen, maar de Israëli's en Palestijnen moeten het uiteindelijk zelf willen regelen. Concrete beloftes deed Trump dan ook niet.

Trump leek wel afstand te nemen van het officiële Amerikaanse standpunt, dat een tweetstatenoplossing nastreeft, met een leefbare Israëlische staat naast een volwaardig Palestina. Trump bleef bijzonder vaag toen een vraag in die zin werd gesteld. Hij kan zich naar eigen zeggen akkoord gaan met elke oplossing die de Israëli's en Palestijnen samen vinden. "Ik vind de oplossing goed die beide partijen ook goed vinden. Ik kan met beide leven."

C4uWaUwXUAMCgcG.jpg

Peace out

Dat er serieus mensen zijn die deze gedegenereerde malloot in het zadel hebben geholpen.

• #4.037
Wel grappig hoe die kadee in zichzelf is gaan geloven. Hij moet gewoon meedoen aan de presidentsverkiezingen van 2021.

:popcorn:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven