- Waardering
- 21.437
Ik heb heel goed gelezen wat je schreef. Je kan je wel direct aangevallen voelen maar dat is jouw reflex. Iets in de hoek van SP, kan ook PvdA zijn of zelfs D66. Wat stem je dan? Wat jij schrijft leest een docent uit Zeeland die zich in de linkse hoek begeeft. Dat is geen aanval, geenszins. Is een poging om jouw perspectief te duiden. Als ik journalisten, opiniemakers hoor dat het veel kritischer mag en een completer beeld aangeboden mag worden, en aan de andere kant jouw post lees dat je doodgegooid wordt met kritische stukken, deel er eens een paar. Ik zie je meestal alleen maar afgeven op het alombekende en schieten in de bekende reflexen. Net als de misvatting dat in dit topic alleen pro trumpers rondhangen die blind zijn voor elke vorm van realisme en/ of kritiek.Las je wel wat ik schreef
En nee, geen sp-stemmer, maar bedankt voor de generalisatie. Geeft je niveau goed weer
En dan mij betichten van generaliserenOh en waarschuwen tegen de "mainstream media" en suggereren dat je betere bronnen hebt op het Internet, staat voor mij een beetje gelijk aan luisteren naar je paranoide schitzofrene oom Peter omdat ie -tussen verhalen over alien invasions in- ook nog wel eens wat zinnigs zegt. Als je Amerikaan bent dan heb je nog een beeeeeetje een punt, maar als je doelt op Nederlandse nieuwszenders die rapporteren over het buitenland dan overdrijf je schromelijk. Dit is niet de VS; onze nieuwszenders zijn behoorlijk neutraal en professioneel.
Zo grappig. Ten aanzien van nieuws probeer ik juist genuanceerd te zijn. Niet alleen de koppen te lezen en denken zal wel waar wezen. Maar als je dat hier herhaaldelijk uitlegt wordt er of niet op gereageerd, of er komt een oneliner reactie of het wordt niet begrepen.
Laatst bewerkt: