MuscleMeat

Verenigde Staten

Dat ondanks alle beloften de opgelegde sancties nauwelijks iets hebben uitgehaald. Dat NK bedreigingen blijft uiten en zich niet houdt aan 'afspraken'. Testen doet met allerlei raketten en daarmee door blijft gaan. Wat te denken van de vreselijke praktijken die zich afspelen binnen de samenleving daar.

Analysis | History lesson: Why did Bill Clinton’s North Korea deal fail?

Laatst bewerkt:
Nko houdt zich al sinds 1953 niet aan allerlei afspraken en uit ook sinds 1953 al allerlei bedreigingen en sancties doen ze ook nauwelijks wat want die raken alleen de gewone bevolking, ze geven geen f**k en ze hebben altijd china nog. En de vs en japan doen ongeveer elke week wel een oefening voor de koreaanse kust, ook onder trump. Ook niet volgens de 'afspraken' volgens mij.

Het ergste dat kan gebeuren is een aanval op ZKO, Japan of Amerikaans grondgebied en het lijkt me nu juist zo verstandig dat je het risico daarop wat probeert in te perken door te proberen te deëscaleren ipv dat geroeptoeter op twitter en bij de VN.

Het ergste dat kan gebeuren is een aanval op ZKO, Japan of Amerikaans grondgebied en het lijkt me nu juist zo verstandig dat je het risico daarop wat probeert in te perken door te proberen te deëscaleren ipv dat geroeptoeter op twitter en bij de VN.
Dat haalt wat precies uit tot dusver?

Een relatief machtsevenwicht, al is het alleen maar op bluf, en 64 jaar geen daadwerkelijk gewapend conflict in een voor het overige zeer gespannen situatie lijkt me op zich al een knappe prestatie. De situatie in nko zelf even daar gelaten maar daar zie ik toch geen uitweg voorlopig.

Dus wat jou betreft zo maar laten en NK zijn gang laten gaan? Wat voor signaal zou dat kunnen geven op andere landen die het niet zo op VS hebben? De afgelopen tientallen jaren werd natuurlijk altijd beetje lacherig gedaan over NK en laat 'ze' maar stelt toch niets voor. Maar volgens mij is die tijd voorbij. Ik denk ook niet dat Trump staat te springen om een oorlog, en het ook niet daarop aanstuurt achter de schermen. Dit hoort volgens mij bij zijn manier van politiek voeren. Ondertussen schijnt er directe communicatie te zijn met NK.

US talking to North Korea 'directly,' Tillerson says

Laatst bewerkt:
Dat heb ik helemaal niet gezegd

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.327
Het zogeheten 'Sunshine Policy' was op het randje van lachwekkend wat mij betreft. Ik vraag me af in hoeverre NK anno 2017 nog voedsel en materiaal krijgt van het westen.

:scratch:

US Army is toch wel in staat om op elk moment van de dag een bom te gooien op Kim zelf? Lijkt me sterk dat hij niet in de gaten gehouden wordt met satellieten.

US Army is toch wel in staat om op elk moment van de dag een bom te gooien op Kim zelf? Lijkt me sterk dat hij niet in de gaten gehouden wordt met satellieten.
Volgens mij is er al tig keer een poging gedaan hem om te leggen. Het probleem van bommen gooien is dat waarschijnlijk eerder zijn bevolking daar last van gaat krijgen en hij zich in een bunker gaat verschansen. Kijk naar Osama, hoelang heeft dat wel niet moeten duren. Je zou denken dat het appeltje eitje moet zijn maar ligt denk ik wel anders, zeker bij NK. Interesseert hem ook weinig wat er met zijn mensen zal gebeuren.

The many failed attempts to kill the leaders of North Korea

The left picked a fight and lost. Again.‬

Naïef en gefascineerd door NK die Rodman en misschien echt gelooft dat hij iets doet aan de vrede.
tgaXUt0m.jpg

:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.335
Jammer dat Jong-un geen haar beter is dan zijn vader en grootvader. Toen Jong-il het loodje legde had ik toch even de hoop dat er verandering zou komen.

Volgens mij is er al tig keer een poging gedaan hem om te leggen. Het probleem van bommen gooien is dat waarschijnlijk eerder zijn bevolking daar last van gaat krijgen en hij zich in een bunker gaat verschansen. Kijk naar Osama, hoelang heeft dat wel niet moeten duren. Je zou denken dat het appeltje eitje moet zijn maar ligt denk ik wel anders, zeker bij NK. Interesseert hem ook weinig wat er met zijn mensen zal gebeuren.

The many failed attempts to kill the leaders of North Korea
Zouden een martyr van de grote leider maken en je weet niet wat er dan opstaat om daar gebruik van te maken.

Serieus reageren op dreigingen van NK zorgt in elk geval voor steun aan allies in de omgeving. Oefent ook druk uit op China en Rusland om geen proxy strijd te voeren.

VS zijn niet zo goed in het omleggen van communistische leiders.

Laatst bewerkt:
Evil.

rzjOurGV_o.png

A top legal executive at CBS, Hayley Geftman-Gold, said she “is not even sympathetic” for the victims of the shooting at a country music festival at Mandalay Bay in Las Vegas Sunday night.

“If they wouldn’t do anything when children were murdered I have no hope that Repugs will ever do the right thing,” wrote Geftman-Gold on Facebook, perhaps referring to Sandy Hook. “I’m actually not even sympathetic bc country music fans often are Republican gun toters.”

Subversion is a terrible thing

Terug
Naar boven