Fitness Seller

Verenigde Staten

Politiek bedrijven op dat niveau is keihard. Daar maak ik mij geen illusies over. Zo'n Merkel moet een keiharde tante zijn, maar toch moeten ze zich laten leiden door een soort moreel kompas. Al is dat soms, of misschien wel vaak, ontzettend lastig in de wereldpolitiek. Mensen verbinden is iets dat in ieder geval al een tijdje niet zo goed lukt in de VS.
Dat morele kompas, dat mis ik nogal.

Ik denk dat ik ook nog niet helemaal bekomen ben van de schok die de Toeslagenaffaire bij mij teweeg heeft gebracht. Die heeft er echt ingehakt bij mij, van de week nogeens na het lezen van het interview in Trouw met voormalig ombudsman Alex Brenninkmeijer.

Hoe een heleboel mensen iets wist en dat ze niets gedaan hebben dan de zaak verborgen houden.

Ja, maar ik zal het nog eens beluisteren.

Edit:
Je moet wel blind in Trumps versie van de waarheid geloven wil je dit een normaal telefoon gesprek met de president van de VS vinden.
Jij luisterd een uur snel terug!

Aan het begin heeft hij het over incidenten in Fulton county van 18,000 en nog wat gevallen van duizenden ballots. Een zogenaamde bekende scammer, shredded ballots, harvesting, voting from out of state, van alles. 10 minutes in heeft hij het over 200,000 in michigan door hogere opkomst dan aantal stemgerechtigden en dat er in georgia ook zoiets zou kunnen zijn gebeurt.

16 min in legt hij uit dat ze niet al die verdachtmakingen af hoeven gaan omdat hij maar die 11780 nodig heeft. Pas de vurige conclusie van z'n punt @19m komt in het geknipte fragment voor. 20 minuten aan context die uitlegt waar zijn standpunt vandaan komt.

Los van of het klopt.

Ik denk dat ik ook nog niet helemaal bekomen ben van de schok die de Toeslagenaffaire bij mij teweeg heeft gebracht. Die heeft er echt ingehakt bij mij, van de week nogeens na het lezen van het interview in Trouw met voormalig ombudsman Alex Brenninkmeijer.

Hoe een heleboel mensen iets wist en dat ze niets gedaan hebben dan de zaak verborgen houden.

Maar Mentat, we gaan hier toch van de ene affaire via een crisis naar de andere fraudezaak? Ik blijf erbij dit is allemaal dikke vette poppenkast in het hele verdeel- en heers spelletje.

Kende hem niet maar mocht het idee van underdog wel, in die zin mocht ik hem wel bij zijn aantreden en de hele show voorafgaand. Inmiddels is hij net zo als alle anderen, of was dat al en misschien nog erger. Macht doet iets met mensen. Wat hij uithaalt vind ik potus onwaardig. Dat Biden heeft gewonnen is lachwekkend op meerdere manieren maar een teken aan de wand, dat snapt Trump ook wel.

Ik snap niet zo goed waarom Rutte zou moeten aftreden. Ja omdat dat dan netjes is, of omdat het niet anders kan na zo'n vernietigend rapport. Goed dan stappen ze toch op een paar maanden voor verkiezingen. Lekker symboolpolitiek voeren en de verantwoordelijken hoeven dan verder niet langer door het stof. Laat ze het maar oplossen, de rotte appels in de infrastructuur. Dat zou ik liever zien.

Elke keer als iemand in de Westerse wereld tegen het naratief ingaat dat een paar mensen voor ons geschetst hebben gaat er een machine in werking gezet worden. We hebben het gezien bij Kennedy, in ons eigen land met Fortuyn en nu weer overduidelijk bij Trump.

Jij luisterd een uur snel terug!

Aan het begin heeft hij het over incidenten in Fulton county van 18,000 en nog wat gevallen van duizenden ballots. Een zogenaamde bekende scammer, shredded ballots, harvesting, voting from out of state, van alles. 10 minutes in heeft hij het over 200,000 in michigan door hogere opkomst dan aantal stemgerechtigden en dat er in georgia ook zoiets zou kunnen zijn gebeurt.

16 min in legt hij uit dat ze niet al die verdachtmakingen af hoeven gaan omdat hij maar die 11780 nodig heeft. Pas de vurige conclusie van z'n punt @19m komt in het geknipte fragment voor. 20 minuten aan context die uitlegt waar zijn standpunt vandaan komt.

Los van of het klopt.
Ik heb alleen de fragmenten geluisterd en ga ook niet ruim een uur luisteren, als dat wel nodig is om er een goed oordeel over te vellen kunnen we wel stoppen met dit soort discussies. Een dag heeft maar 24uur en dat is te weinig om dagelijks zelfstandig alle informatie tot je te nemen.

Elke keer als iemand in de Westerse wereld tegen het naratief ingaat dat een paar mensen voor ons geschetst hebben gaat er een machine in werking gezet worden. We hebben het gezien bij Kennedy, in ons eigen land met Fortuyn en nu weer overduidelijk bij Trump.
welk narratief is dat en welke paar mensen hebben dat voor ons geschetst?

Nee, maar wat de gezonde roker zegt gaat wel op.

Een inhoudelijke reactie op mijn post over Trump blijft achterwege en dat had ik eigenlijk ook wel verwacht.
Ik vind het gewoon niet zo heel interessant.

Trump heeft iets gezegd en de media doet op basis van fragmenten daar een zo voor Trump negatief mogelijke uitleg aangeven. Dat hebben ze de laatste 4 jaar met zo ongeveer alles gedaan. Misschien hebben ze nu voor de verandering wel gelijk, dat kan altijd.

Ik heb alleen de fragmenten geluisterd en ga ook niet ruim een uur luisteren, als dat wel nodig is om er een goed oordeel over te vellen kunnen we wel stoppen met dit soort discussies. Een dag heeft maar 24uur en dat is te weinig om dagelijks zelfstandig alle informatie tot je te nemen.
Ik zag een keer een nieuwsitem bij de NOS en bij RTL met fragmenten van een speech van toen president Obama.

Bij RTL liep het fragment net wat langer door, dat gaf een heel andere betekenis aan het voorafgaande.

Prima als je niet alles wilt volgen, je kan er nog steeds een mening over hebben, maar je bent wel overgeleverd aan degene die de bloemlezing heeft samengesteld. Dat hoeft geen ramp te zijn, maar wel iets waar ik me van bewust probeer te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.152
Kende hem niet maar mocht het idee van underdog wel, in die zin mocht ik hem wel bij zijn aantreden en de hele show voorafgaand. Inmiddels is hij net zo als alle anderen, of was dat al en misschien nog erger. Macht doet iets met mensen. Wat hij uithaalt vind ik potus onwaardig. Dat Biden heeft gewonnen is lachwekkend op meerdere manieren maar een teken aan de wand, dat snapt Trump ook wel.
Denk dat de meeste presidenten zich schuldig maken aan enige vorm van machtsmisbruik. In dat opzicht vind ik het gedrag Trump niet erg schokkend. De Bush administratie was mijns inziens de onguurste sinds Nixon. (?)

Ik zag een keer een nieuwsitem bij de NOS en bij RTL met fragmenten van een speech van toen president Obama.

Bij RTL liep het fragment net wat langer door, dat gaf een heel andere betekenis aan het voorafgaande.

Prima als je niet alles wilt volgen, je kan er nog steeds een mening over hebben, maar je bent wel overgeleverd aan degene die de bloemlezing heeft samengesteld. Dat hoeft geen ramp te zijn, maar wel iets waar ik me van bewust probeer te zijn.
Klopt, maar waarom zou je je dan wel beperken tot het telefoongesprek van iets meer dan een uur?

Het is ondertussen toch wel duidelijk dat een paar minuten geknipt fragment van Trumpiaanse expressies altijd met een agenda gepresenteerd wordt. Genoeg geinformeerd zijn om een eigen opinie te vormen kost inderdaad heel veel meer tijd.

Maar goed nog een paar dagen en je hoeft er wat betreft berichten over deze man ook niet meer voor op te passen.

welk narratief is dat en welke paar mensen hebben dat voor ons geschetst?
Geen grenzen iedereen is gelijk gender is een sociologisch construct enzenz. Bilderberggroep gekkies en een klein clubje hele rijke machtige mensen denk aan een Soros, Gates enz.

Genoeg geinformeerd zijn om een eigen opinie te vormen kost inderdaad heel veel meer tijd.
Daarom had ik het dusver genegeerd. Er moeten óf berichten komen over daadwerkelijke juist uitgevoerde volledige audits óf Trump-Pence moet woensdag een coup plegen oid anders gaat er niks concreets gebeuren en is alle election drama gewoon irrelevant.

Geen grenzen iedereen is gelijk gender is een sociologisch construct enzenz. Bilderberggroep gekkies en een klein clubje hele rijke machtige mensen denk aan een Soros, Gates enz.
wat hebben kennedy en fortuyn daarmee te maken volgens jou?

Het moment dat je snapt dat Sylvana Simons op een zetel staat in de peilingen:

Intelligentie en feiten doen er niet toe, daar heb je alleen maar last van.

Deze volidioot schijnt buiten congreslid nog pastor/dominee/geestelijke/whatever te zijn, doet u mij dan maar het Magisterium van de Kerk ipv deze community college clergy.

Terug
Naar boven