AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

Ik vind het feit er geen scheiding is tussen kerk en staat eigenlijk erger.

Ik vind het feit er geen scheiding is tussen kerk en staat eigenlijk erger.
Dan moet je preciezer zijn in wat jouw invulling van scheiding tussen kerk en staat is, want dat kan je aan de hand van verschillende landen op minstens drie verschillende manieren (denk aan Frankrijk vs Nederland vs VK) uitleggen.

Overigens heeft senator Dianne Feinstein een Amerikaanse Constitutionele regel over scheiding tussen kerk en staat geschonden bij de hoorzittingen van ACB (The Dogma Lives Loudly within You, and that's of concern...) voor haar benoemen tot een Court of Appeals. (Congress shall make no law...).
041120-072714-CubeBik-Image-318.jpg
Officieus zijn Katholieken jarenlang keihard onderdrukt en een beetje serieuze zijn nog steeds gehaat in de VS en NL.

Macht was in de VS alleen voor WASPs. Joden, Ieren en Italianen waren niet zo heel erg privileged toen, eigenlijk niet eens wit.

Volkomen unbiased stuk:
Het is ook niet zo dat de schrijver een hoge functie bij de kerk, aartsbisschop van Philadelphia om maar iets willekeurigs te noemen, bekleedt.

Laatst bewerkt:
Dan moet je preciezer zijn in wat jouw invulling van scheiding tussen kerk en staat is, want dat kan je aan de hand van verschillende landen op minstens drie verschillende manieren (denk aan Frankrijk vs Nederland vs VK) uitleggen.
Een politieke partij met een religieuze achtergrond vind ik prima, maar verder moet voor mij buiten de politiek blijven.

Ik kan me alleen op dit fragment baseren, maar er wordt eigenlijk een waardeoordeel geveld over niet monotheïstische godsdiensten.

Een politieke partij met een religieuze achtergrond vind ik prima, maar verder moet voor mij buiten de politiek blijven.
Het zou kunnen dat het in de VS traditie is, de meeste Amerikanen zijn gelovig, er zijn amper politici die zichzelf als ongelovig presenteren.

Er worden behalve de trinitaire god ook nog allerlei bijgelovige verzinsels bijgehaald, want ja: gekwetst en niet gerepresenteerd zijn is veel erger dan geen geld om eten te kopen.

Volgens mij staat er in de TK sinds een aantal jaar buiten de Schrift ook de creatieve knip-, jat-, en plakwerk van de aanhangers van een maangod.

Ik kan me alleen op dit fragment baseren, maar er wordt eigenlijk een waardeoordeel geveld over niet monotheïstische godsdiensten.
Volgens mij zie je dat verkeerd.

Ik denk dat hij met het noemen van de "monotheïstische god" de "Abrahamitische religies bedoelt.

Volgens mij zie je dat verkeerd.

Ik denk dat hij met het noemen van de "monotheïstische god" de "Abrahamitische religies bedoelt.
Ja, zijn dat dan de “betere” religies het beste kan je het er helemaal buiten houden, maar dat gaat in de VS nu eenmaal niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.170
Maybe, baby...

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.172
't Zou wel amusant zijn als hij gewoon gelijk blijkt te hebben.

Komt er dit jaar nog een kers op de taart? De Senaat die niet meer te winnen was?

Er zijn een aantal demonstranten capitool binnengedrongen man man.

Schandalige gang van zaken! Die speech van junior ook....

Zou Pickety (?) gelijk krijgen, is Amerika met deze grote inkomensverschillen klaar voor revolutie?

Ik ben benieuwd wat Trump gaat doen. Zou mooi zijn als ie strijdend ten onder gaat en het volk oproept in opstand te komen.

Gaat die civil war dan toch eindelijk gebeuren?

Die spleetogen lachen zich inmiddels de ballen uit de broek. Alles precies volgens plan.

Het probleem dat Trump nu heeft is dat hij ervoor moet zorgen dat die gasten weggaan, desnoods eruit schoppen, maar het is zijn achterban. Die hem volgen. Als die niks doet staat die voor joker voor alle sterke leiders in de wereld, waar die altijd wel gevoelig voor leek te zijn.

Terug
Naar boven